Inspektor Pracy oferty pracy i opis zawodu

Inspektor pracy działa z upoważnienia Państwowej Inspekcji Pracy, jest urzędnikiem państwowym. Do osoby na tym stanowisku należy kontrolowanie i sprawdzanie, czy przestrzegane są obowiązujące przepisy prawa pracy. Zadaniem inspektora jest przeprowadzanie inspekcji na terenie zakładów pracy, które znajdują się na przydzielonym mu terenie i sprawdzanie, czy warunki tam panujące są zgodne z przepisami. Inspektor dba o poszanowanie pracownika i jego praw. Osoba na tym stanowisku jest upoważniona do nakładania kar i grzywien pieniężnych na pracodawców. Kandydaci na to stanowisko muszą się liczyć, że koniecznością jest posiadanie wyższego wykształcenia (preferowani będą absolwenci kierunków prawniczych), wiedzy z zakresu obowiązującego prawa pracy oraz obowiązek złożenia państwowego egzaminu, organizowanego przez Głównego Inspektora Pracy, który jest jednocześnie głównym przełożonym pracownika zatrudnionego w tym charakterze.

Praca w Polsce

Inspektor Pracy - publikacje


Przepisy proceduralne prawa pracy


Zmiany w prawie pracy - zasiłek macierzyński


Chcącemu nie dzieje się krzywda


mobbing


Jak się bronić, gdy pracodawca przestaje wypłacać pensje


Nasze prawa w czasie upałów