Kierownik ds. Kontroli Księgowej oferty pracy i opis zawodu

Osoba na tym stanowisku, jest odpowiedzialna za poprawny przebieg księgowania w firmie, która ją zatrudnia. Kierownik do spraw kontroli księgowej jest głównym koordynatorem systemu księgowania, także podlegających mu pracowników. Do jego obowiązków należy kontrolowanie operacji księgowych ręcznie i automatycznie. Kierownik dzieli czas pracy pomiędzy analizowanie dokumentów, oraz weryfikowanie systemu księgowania wykorzystywanego przez pracowników i automatyczny rejestr komputerowy. Potencjalny pracownik musi legitymować się wiedzą z pogranicza kilku dyscyplin - zarządzania, administracji, finansów i rachunkowości, posiadać zdolność analitycznego myślenia, być osobą odpowiedzialną i dokładną. Takie stanowisko wymaga ukończonej ekonomicznej uczelni wyższej, preferowany kierunek to rachunkowość i finanse. Niezbędne jest także wieloletnie doświadczenie, na podobnym stanowisku.  Nabór na stanowisko kierownika ds. kontroli księgowej przeprowadzają głównie podmioty należące do branży bankowości.