Rynek pracy w Polsce zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Coraz więcej osób staje przed wyborem: zostać na etacie czy spróbować sił w jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy - różnią się nie tylko wysokością zarobków 'na rękę', ale także podatkami, urlopami czy bezpieczeństwem socjalnym.
Jak budować procesy, rozwijać zespoły i realnie wpływać na skalę działania firmy, gdy zakres odpowiedzialności wykracza poza utarte schematy? Dzmitry Tarashkevich, Head of TechOps Department w SOFTSWISS, opowiada o swojej ścieżce kariery, kluczowych decyzjach oraz o tym, co naprawdę go motywuje w pracy. Na końcu artykułu Aleksandra Ośko, doradca zawodowy i coach ds. komunikacji międzykulturowej, przedstawi analizę strategii kariery bohatera wywiadu oraz praktyczne wskazówki, jak można je zastosować w rozwoju zawodowym.
Założenie strony internetowej przestało być czasochłonnym zadaniem zarezerwowanym dla programistów. Dzięki nowoczesnym technologiom i intuicyjnym narzędziom takim jak kreator stron możesz uruchomić profesjonalną witrynę w zaledwie kwadrans, bez znajomości kodowania czy skomplikowanej konfiguracji technicznej.
Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Zamierzasz zaistnieć na rynku pracy? Upewnij się, że zbudowana przez Ciebie lista kontaktów w sieci ma pozytywny wpływ na Twój zawodowy wizerunek. Zdaniem ekspertów rekrutacyjnych Hays Poland, nieodpowiednie towarzystwo na portalu LinkedIn, może popsuć Twoją reputację.
"Jeśli minęło kilka lat, odkąd ostatnio szukałeś pracy, szybko zorientujesz się, że od tej pory rynek rekrutacji się zmienił i musisz odświeżyć swój profil online" - mówi Paula Rejmer, Operations Director w Hays Poland.
"Większość osób przestaje aktualizować swój profil i dostosować swoją aktywność do swoistej "marki", jaką kreuje. Natomiast pracodawcy, w toku rekrutacji często analizują jakość powiązań kandydata, szczególnie, jeśli posada, o którą się ubiega bazuje na sieci kontaktów."
"Dlatego obiektywnie opisz swój profil i zadaj sobie pytanie, co Twoje połączenia mówią o Tobie. Upewnij się, że są one zgodne z Twoim profilem zawodowym - mam tu na myśli znajomych, kontakty branżowe, profesjonalistów, z którymi współpracujesz oraz z rekruterami" - radzi Paula Rejmer.
"Dla wielu pracodawców wartości, które możesz wnieść do ich organizacji są ważnym czynnikiem kiedy podejmują decyzję o zatrudnieniu. Twoje połączenia pokazują potencjalnym pracodawcom, że masz solidne powiązania z ludźmi ze swojej branży, którzy mogą być dla Ciebie solidnym biznesowym wsparciem" - mówi Paula Rejmer.
Równie ważne jest posiadanie w bazie kontaktów eksperta w zakresie rekrutacji. "Nawiąż kontakt z rekruterem, który jest ekspertem w Twojej branży i może skontaktować Cię z potencjalnymi pracodawcami" - podpowiada Paula Rejmer.
Kiedy otrzymasz zaproszenie do kontaktu, sprawdź profil takiej osoby. "Wszyscy otrzymaliśmy zaproszenia od nieznajomych z prośbą, aby dodać je do naszej sieci LinkedIn. Należy dokładnie sprawdzić ich dotychczasowe doświadczenia zawodowe i jeśli są spoza Twojej branży, zadaj sobie pytanie, co uzyskasz, akceptując takie zaproszenie' powiedziała.
Piotr Kaczmarski
PR Manager
Poniedziałek, 01 września 2014
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.