Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
Od ponad 20 lat łączymy ludzi z dobrą, legalną pracą w Holandii i Polsce. Bez względu na doświadczenie - znajdziemy coś dla Ciebie!
Usługi księgowe dla sklepu internetowego to podstawa, szczególnie jeśli firma szybko się rozwija i obsługuje w skali każdego miesiąca coraz większą liczbę zamówień. Im więcej dokumentów księgowych do rozliczenia oraz im szerszy zakres terytorialny działalności,
tym trudniej samodzielnie zająć się księgowością e-commerce. Właśnie dlatego warto rozważyć współpracę z zewnętrzną firmą księgową - unikniesz problemów, zyskasz rzetelne rozliczenia i skupisz się na rozwoju i skalowaniu swojego biznesu.
Aż 71% Polaków popiera ujawnienie wynagrodzeń, a 9 na 10 oczekuje podania widełek płacowych już na etapie rekrutacji - wynika z raportu Manpower 'Nastroje polskiego rynku pracy - perspektywa kandydatów 2025'.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin

Sklep internetowy to wielokrotnie bardzo dobry pomysł na pracę i na prowadzenie własnego biznesu - tym bardziej, że różne raporty i dane na temat rozwoju e-commerce, zarówno w Polsce, jak i za granicą, są bardzo optymistyczne. Firma doradcza Deloitte szacuje, że już w przyszłym roku handel e-commerce obejmie jedną piątą całkowitej sprzedaży detalicznej na świecie (źródło: http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Consumer%20Business/dttl_cb_GlobalPowersofRetailing2013.pdf). Warto od razu dodać, że wartość polskiego e-handlu notuje największą dynamikę w całej Europie Środkowej, a jej wzrost jest szacowany na poziomie 24%. Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 12 tys. sklepów internetowych, przy czym firma badawcza PwC przewiduje, że już za 5 lat 10% wszystkich wydatków polskich konsumentów będą stanowiły zakupy online. Już teraz przeciętny Polak wydaje ponad 1 tys. zł rocznie w sieci, kupując najczęściej buty i ubrania (źródło: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/11/wplyw_internetu_na_gospodarke_raport_iab_polska.pdf).
Wartość dodana
Obecnie 39% badanych przedsiębiorców prowadzi sprzedaż produktów i usług przez internet, a 23% z nich robi to za pośrednictwem własnego e-sklepu. Jeśli dodamy do tego jeszcze, że obecnie 2/3 Polaków korzysta z internetu, dostrzec można ogromny potencjał e-commerce (źródło: http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2014/11/wplyw_internetu_na_gospodarke_raport_iab_polska.pdf). Jednocześnie coraz szybciej rosnący rynek e-handlu oznacza także dużą konkurencję. Niska cena przestała być już jedynym czynnikiem, który pozwala przyciągnąć skutecznie klienta do sklepu. Coraz więcej firm funkcjonujących na rynku e-commerce stawia na nowe strategie działania. Jak potwierdzają raporty za ubiegły rok, bardzo dobrze sprawdza się content marketing, który pozwala na zbudowanie silnej relacji e-sklepu z użytkownikami. Internauci bowiem przed dokonaniem zakupu coraz częściej szukają wiarygodnych informacji o produkcie. Warto zatem takie treści dostarczyć i to na jak najwyższym poziomie, ukazując jednak produkt w kontekście jakiegoś problemu lub wydarzenia, które go uwiarygodnią. Analiza 300 topowych serwisów pod kątem działań CM, prezentowana na leadbullet.pl w raporcie SEO 2014 "Polski e-commerce w Google", potwierdza, że aby znaleźć się w czołówce sprzedawców, należy zdobyć pozycję eksperta, który rozwiązuje problemy i zaspokaja potrzeby odbiorców, konwertując ich tym sposobem w klientów.
Budowanie pozycji na rynku
Tworzenie swojej pozycji na rynku rozpocząć należy od określenia grupy docelowej działań marketingowych, czyli profili potencjalnych klientów, zidentyfikowania ich potrzeb oraz oczekiwań (tworząc tzw. persony - szablony przedstawicieli grupy docelowej). Kolejny krok to określenie celu działań (np. wzrost ruchu, budowa świadomości marki lub pozycji eksperta itd.). To wszystko ma wpływ na przyjęcie odpowiedniej strategii działania.
Treści content marketingowe mogą przybierać różne formy, jak artykuły eksperckie, blogi, infografiki pozwalające efektownie wizualizować dane, treści wideo, aplikacje, gry, fachowe raporty z analizami, notatki prasowe, e-booki, webinaria, poradniki, case studies itd. Wykorzystywać można również wszelakie kanały dystrybucji tych treści. Do najpopularniejszych należą sieci content marketingowe (treści emitowane na stronach wydawców), sieci kontekstowo-behawioralne pozwalające na ścisłe targetowanie contentu, social media, serwisy eksperckie itd.
Nowe tendencje w działaniach marketingowych, a wśród nich właśnie content marketing, pozwalają skutecznie nawiązać kontakt z użytkownikami i zbudować z nimi silną więź opartą na zaufaniu. Dzięki pozycji eksperta oraz dostarczaniu wartościowych treści i praktycznych rozwiązań w wielu przypadkach można nie tylko sprowadzić odbiorcę do sklepu, ale również zamienić go w lojalnego klienta, który stanie się wręcz ambasadorem marki i zachęci innych do korzystania z danego e-sklepu. Dobrze prowadzona kampania content marketingowa wpisuje się zarówno w proces sprzedażowy, jak i w proces zakupowy klienta, umacniając pozycję danego sklepu na rynku e-commerce (źródło: http://iab.org.pl/badania-i-publikacje/przewodnik-content-marketingu/).
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
