Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
Od ponad 20 lat łączymy ludzi z dobrą, legalną pracą w Holandii i Polsce. Bez względu na doświadczenie - znajdziemy coś dla Ciebie!
Usługi księgowe dla sklepu internetowego to podstawa, szczególnie jeśli firma szybko się rozwija i obsługuje w skali każdego miesiąca coraz większą liczbę zamówień. Im więcej dokumentów księgowych do rozliczenia oraz im szerszy zakres terytorialny działalności,
tym trudniej samodzielnie zająć się księgowością e-commerce. Właśnie dlatego warto rozważyć współpracę z zewnętrzną firmą księgową - unikniesz problemów, zyskasz rzetelne rozliczenia i skupisz się na rozwoju i skalowaniu swojego biznesu.
Aż 71% Polaków popiera ujawnienie wynagrodzeń, a 9 na 10 oczekuje podania widełek płacowych już na etapie rekrutacji - wynika z raportu Manpower 'Nastroje polskiego rynku pracy - perspektywa kandydatów 2025'.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Funkcjonowanie w społeczeństwie uwarunkowane jest naszymi umiejętnościami interpersonalnymi. Komunikacja i kompetencje społeczne ważne są zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.
Wielu pracodawców wymaga od swoich kandydatów umiejętności komunikacyjnych. Zazwyczaj jest to uzależnione od stanowiska, jakie ma objąć potencjalny pracownik. Coraz częściej jednak pracodawcom zależy na dobrej atmosferze w pracy, a jak powszechnie wiadomo, osoby komunikatywne szybciej rozwiązują konflikty i pokonują trudności w pracy. Łatwiej nawiązują relacje z innymi pracownikami, co pozytywnie wpływa na atmosferę i pracę zespołu.
Poprawna komunikacja ma szczególne znaczenie w pracy zespołowej. Umożliwia szybkie rozwiązywanie problemów i zapobiega kłótniom. Warto zapoznać się z podstawowymi zasadami, które mogą ułatwić nam pierwszy kontakt z pracodawcą i innymi pracownikami.
Pamiętaj, żeby podczas rozmowy:
Utrzymywać kontakt wzrokowy - w ten sposób budujesz zaufanie i pokazujesz, że jesteś zainteresowany, tym co mówi rozmówca. Ale nie wpatruj się zbyt intensywnie, możesz doprowadzić do tego, że osoba poczuje się zawstydzona i osaczona. Unikanie kontaktu wzrokowego sprawi, że twoje słowa stracą na autentyczności. To bardzo ważna i w zasadzie najistotniejsza zasada poprawnej komunikacji. Nie zapominaj o tym.
Być aktywnym rozmówcą - słuchaj uważnie swojego rozmówcy, realizuj funkcję fatyczną języka, czyli umiejętność służącą podtrzymaniu rozmowy. Zadawaj pytania otwarte, pokaż że rzeczywiście interesuje cię to, co mówi rozmówca. Nie zapominaj o swojej postawie, utrzymuj pozycję otwartą. Nie bądź nadekspresywny - możesz wystraszyć rozmówcę nadmierną gestykulacją i przestaniesz być traktowany poważnie.
Zwrócić uwagę na wymowę - staraj się mówić powoli i wyraźnie, tak aby każdy mógł zrozumieć cię bez dopytywania. Uważaj na głośność twojej wypowiedzi, powinieneś być słyszalny, ale nie wolno ci krzyczeć. Postaraj się dostosować do otoczenia - inaczej rozmawiamy na ulicy, a inaczej w biurze.
Słuchać uważnie - nie przerywaj rozmówcy, odnoś się bezpośrednio do jego wypowiedzi. Nie ignoruj jego zdania, pokaż, że darzysz go szacunkiem.
Uważać na emocje - W stanie dużego wzburzenia, czyli na przykład w nerwach, postaraj się jak najszybciej zakończyć rozmowę i powrócić do niej później, gdy emocje już opadną. Pamiętaj, że stres i nerwy to najgorsi doradcy!
Uśmiechać się i żartować - uśmiech to najlepszy przyjaciel rozmów. Spróbuj uśmiechać się, jak najwięcej, wtedy może twój rozmówca zarazi się od ciebie optymizmem. Poza tym uśmiechnięta i żartująca osoba odbierana jest pozytywnie.
Autor: Jagoda Stuła
Wtorek, 29 lipca 2014
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
