Rynek pracy w Polsce zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Coraz więcej osób staje przed wyborem: zostać na etacie czy spróbować sił w jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy - różnią się nie tylko wysokością zarobków 'na rękę', ale także podatkami, urlopami czy bezpieczeństwem socjalnym.
Jak budować procesy, rozwijać zespoły i realnie wpływać na skalę działania firmy, gdy zakres odpowiedzialności wykracza poza utarte schematy? Dzmitry Tarashkevich, Head of TechOps Department w SOFTSWISS, opowiada o swojej ścieżce kariery, kluczowych decyzjach oraz o tym, co naprawdę go motywuje w pracy. Na końcu artykułu Aleksandra Ośko, doradca zawodowy i coach ds. komunikacji międzykulturowej, przedstawi analizę strategii kariery bohatera wywiadu oraz praktyczne wskazówki, jak można je zastosować w rozwoju zawodowym.
Założenie strony internetowej przestało być czasochłonnym zadaniem zarezerwowanym dla programistów. Dzięki nowoczesnym technologiom i intuicyjnym narzędziom takim jak kreator stron możesz uruchomić profesjonalną witrynę w zaledwie kwadrans, bez znajomości kodowania czy skomplikowanej konfiguracji technicznej.
Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Skuteczny Menedżer - czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi to książka wydana przez wydawnictwo Samo Sedno. Autorką książki jest Marta Pawlikowska-Olszta z zawodu psycholog pracy i organizacji, coach z 10-letnim doświadczeniem.
Sama informacja o autorze zachęca do sięgnięcia po tę pozycję - pisarka dzieli się z czytelnikami, nie tylko suchą wiedzą, ale również zdobytym doświadczeniem na przestrzeni ostatnich kilku lat. Pozycja składa się z 14 rozdziałów, gdzie część z nich zatytułowana jest pytaniami (zapewne dręczących nie jednego z nas) na które udziela trafnych rad i odpowiedzi. W rzeczowy i jasny sposób przekazuje praktyczną wiedzę z zakresu zarządzania ludźmi opartą o konkretne przykłady jak pracować nie tylko nad zespołem, ale również nad codzienną rolą pracy menedżera.
Książka jest podzielona na dwie części. Część I nosi tytuł: Tego nie uczą w szkole - wiedza pomocna w codziennej pracy menedżera. Z tej części można dowiedzieć się m.in. jak sprawnie zarządzać zróżnicowanym zespołem - pokolenia X, Y, Z czy uzyskać rady jak bronić siebie i innych przed manipulacją.
Część II jest poświęcona efektywnym narzędziom menadżerskim. Jeżeli przychodzisz do firmy jako nowy pracownik lub chcesz wprowadzić drobne zmiany, które usprawnią wykonywanie działań w grupie znajdziesz rozdział, który opisuje krok po kroku budowanie zespołu i zasady współpracy. Natomiast jeżeli ciężko przechodzą ci przez gardło słowa pochwały lub skupiasz się tylko negatywnych aspektach pracy, znajdziesz informacje o rozsądnym ocenianiu pracowników i konstruktywny system oceny.
Format książki jest uniwersalny i niewielki. Jest świetnym poradnikiem, który zwraca uwagę na kwestie i problemy, o których zwykle nie mówi się na uczelniach czy szkoleniach. Niezwykle przydatne okazują się być ćwiczenia i kwestionariusze podsumowujące każdy rozdział. Pomagają w usystematyzowaniu nowej wiedzy, przeanalizowaniu własnej sytuacji w której się znajdujemy oraz doprowadzają do znalezienia korzystnych rozwiązań. Warto zapoznać się z technikami sprawdzonymi w polskich realiach i wybrać najlepszy sposób dla siebie, tak by zachować zdrowy rozsądek i nie dać się zwariować licznym teoriom zarządzania ludźmi.
Wtorek, 23 czerwca 2015
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.