Rynek pracy w Polsce zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Coraz więcej osób staje przed wyborem: zostać na etacie czy spróbować sił w jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy - różnią się nie tylko wysokością zarobków 'na rękę', ale także podatkami, urlopami czy bezpieczeństwem socjalnym.
Jak budować procesy, rozwijać zespoły i realnie wpływać na skalę działania firmy, gdy zakres odpowiedzialności wykracza poza utarte schematy? Dzmitry Tarashkevich, Head of TechOps Department w SOFTSWISS, opowiada o swojej ścieżce kariery, kluczowych decyzjach oraz o tym, co naprawdę go motywuje w pracy. Na końcu artykułu Aleksandra Ośko, doradca zawodowy i coach ds. komunikacji międzykulturowej, przedstawi analizę strategii kariery bohatera wywiadu oraz praktyczne wskazówki, jak można je zastosować w rozwoju zawodowym.
Założenie strony internetowej przestało być czasochłonnym zadaniem zarezerwowanym dla programistów. Dzięki nowoczesnym technologiom i intuicyjnym narzędziom takim jak kreator stron możesz uruchomić profesjonalną witrynę w zaledwie kwadrans, bez znajomości kodowania czy skomplikowanej konfiguracji technicznej.
Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Globalne badanie pokazuje, że firmy coraz częściej przedkładają reputację nad zysk.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CGMA, liderzy finansowi w coraz większym stopniu obawiają się ryzyka utraty reputacji. Trzy czwarte (76 proc.) z nich twierdzi, że ich firmy skłonne są zrezygnować z części zysków w krótkoterminowej perspektywie po to, aby chronić swoją reputację w dłuższym okresie. Globalna ankieta przeprowadzona przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) i American Institute of CPAs (AICPA) pokazuje, że ryzyko utraty reputacji - niegdyś zagadnienie leżące w wyłącznej gestii działów marketingu i PR - postrzegane jest obecnie jako jedna z najważniejszych kwestii dotyczących wszystkich obszarów funkcjonowania firmy. Prawie połowa ankietowanych (44 proc.) odrzuciłaby - z uwagi na zbyt duże ryzyko utraty reputacji - projekt, który z finansowego punktu widzenia był możliwy do zrealizowania.
76 proc. badanych zwraca większą niż w poprzednich latach uwagę na ryzyko utraty dobrego imienia. Ponad 1,300 ankietowanych liderów finansowych posiadających kwalifikację Chartered Global Management Accountant (CGMA) stwierdziło, że wzrost zainteresowania tematyką ryzyka utraty reputacji wynika z następujących kluczowych czynników: potrzeby zwiększenia przejrzystości, wpadek wizerunkowych konkurencji i rosnącego znaczenia kanałów mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.
Z drugiej jednak strony ponad 95 proc. ankietowanych organizacji przyznało, że nie zawsze wykorzystuje opinie uzyskane za pomocą tych kanałów do przewidywania i zarządzania ryzykiem utraty reputacji. Co więcej, 62 proc. uczestników badania nie wdrożyło żadnych formalnych procedur lub modeli służących określaniu finansowych skutków braku zarządzania ryzykiem utraty reputacji.
Organizacje coraz częściej uznają potrzebę poważnego traktowania ryzyka utraty reputacji, ponieważ widzą, że tylko w ten sposób mogą zapobiec przekształceniu się potencjalnego kryzysu w katastrofę. Mimo wszystko, niemal co czwarte ankietowane przedsiębiorstwo przyznało, że utrata reputacji przydarzyła mu się w przeszłości a upowszechnienie Internetu i mediów społecznościowych sprawia, że działania firm są, jak nigdy dotąd, uważnie obserwowane - mówi Tanya Barman, Szef Działu Etyki w CIMA. Bardzo niepokojące jest jednak ujawnienie faktu, że przedsiębiorstwa nadal nie poradziły sobie z zarządzaniem niefinansową sprawozdawczością w tym zakresie.
Eksperci gospodarczy CGMA tworzą największą na świecie społeczność specjalistów ds. rachunkowości zarządczej i doradzają przy podejmowaniu decyzji biznesowych na całym świecie, przyczyniając się do sukcesu 95 spośród 100 najbardziej znanych globalnych marek i 91 z pierwszej setki firm wymienionych w rankingu magazynu Fortune. Specjaliści z tytułem CGMA zajmują kierownicze stanowiska takie jak prezes zarządu czy dyrektor finansowy, co pozwala im dostrzec wielowymiarowy obraz długoterminowych perspektyw rozwoju swoich organizacji, rynków i regionów.
Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) to instytut zajmujący się kształceniem profesjonalistów z dziedziny zarządzania finansami. Oferuje międzynarodowy program kwalifikacji zawodowych w dziedzinie tzw. rachunkowości zarządczej (ang. management accountancy). CIMA gromadzi obecnie 203,000 członków oraz studentów w 176 krajach świata. Program szkoleniowy poświęcony jest wyłącznie kształceniu specjalistów na potrzeby pracy w środowisku biznesowym. Głównym obszarem zainteresowania CIMA jako kwalifikacji jest zarządzanie przedsiębiorstwem i rola strategicznej informacji zarządczej w tym procesie. Kwalifikacja CIMA popularna jest wśród konsultantów, doradców finansowych, kadry kierowniczej odpowiedzialnej za procesy planowania i kontroli oraz osoby decydujące o strategii firmy. Więcej informacji na temat CIMA znaleźć można pod adresem www.cimaglobal.com.
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.