Na mapie Holandii Urk wygląda niepozornie - mała miejscowość położona na wschodnim brzegu IJsselmeer, dawniej wyspa odcięta od świata. A jednak to właśnie tu bije jedno z najsilniejszych serc holenderskiej przedsiębiorczości. Urk to miejsce, w którym praca ma głębsze znaczenie - jest częścią tożsamości, tradycji i wspólnoty.
Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.
Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
Od ponad 20 lat łączymy ludzi z dobrą, legalną pracą w Holandii i Polsce. Bez względu na doświadczenie - znajdziemy coś dla Ciebie!
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Globalne badanie pokazuje, że firmy coraz częściej przedkładają reputację nad zysk.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez CGMA, liderzy finansowi w coraz większym stopniu obawiają się ryzyka utraty reputacji. Trzy czwarte (76 proc.) z nich twierdzi, że ich firmy skłonne są zrezygnować z części zysków w krótkoterminowej perspektywie po to, aby chronić swoją reputację w dłuższym okresie. Globalna ankieta przeprowadzona przez Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) i American Institute of CPAs (AICPA) pokazuje, że ryzyko utraty reputacji - niegdyś zagadnienie leżące w wyłącznej gestii działów marketingu i PR - postrzegane jest obecnie jako jedna z najważniejszych kwestii dotyczących wszystkich obszarów funkcjonowania firmy. Prawie połowa ankietowanych (44 proc.) odrzuciłaby - z uwagi na zbyt duże ryzyko utraty reputacji - projekt, który z finansowego punktu widzenia był możliwy do zrealizowania.
76 proc. badanych zwraca większą niż w poprzednich latach uwagę na ryzyko utraty dobrego imienia. Ponad 1,300 ankietowanych liderów finansowych posiadających kwalifikację Chartered Global Management Accountant (CGMA) stwierdziło, że wzrost zainteresowania tematyką ryzyka utraty reputacji wynika z następujących kluczowych czynników: potrzeby zwiększenia przejrzystości, wpadek wizerunkowych konkurencji i rosnącego znaczenia kanałów mediów społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.
Z drugiej jednak strony ponad 95 proc. ankietowanych organizacji przyznało, że nie zawsze wykorzystuje opinie uzyskane za pomocą tych kanałów do przewidywania i zarządzania ryzykiem utraty reputacji. Co więcej, 62 proc. uczestników badania nie wdrożyło żadnych formalnych procedur lub modeli służących określaniu finansowych skutków braku zarządzania ryzykiem utraty reputacji.
Organizacje coraz częściej uznają potrzebę poważnego traktowania ryzyka utraty reputacji, ponieważ widzą, że tylko w ten sposób mogą zapobiec przekształceniu się potencjalnego kryzysu w katastrofę. Mimo wszystko, niemal co czwarte ankietowane przedsiębiorstwo przyznało, że utrata reputacji przydarzyła mu się w przeszłości a upowszechnienie Internetu i mediów społecznościowych sprawia, że działania firm są, jak nigdy dotąd, uważnie obserwowane - mówi Tanya Barman, Szef Działu Etyki w CIMA. Bardzo niepokojące jest jednak ujawnienie faktu, że przedsiębiorstwa nadal nie poradziły sobie z zarządzaniem niefinansową sprawozdawczością w tym zakresie.
Eksperci gospodarczy CGMA tworzą największą na świecie społeczność specjalistów ds. rachunkowości zarządczej i doradzają przy podejmowaniu decyzji biznesowych na całym świecie, przyczyniając się do sukcesu 95 spośród 100 najbardziej znanych globalnych marek i 91 z pierwszej setki firm wymienionych w rankingu magazynu Fortune. Specjaliści z tytułem CGMA zajmują kierownicze stanowiska takie jak prezes zarządu czy dyrektor finansowy, co pozwala im dostrzec wielowymiarowy obraz długoterminowych perspektyw rozwoju swoich organizacji, rynków i regionów.
Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) to instytut zajmujący się kształceniem profesjonalistów z dziedziny zarządzania finansami. Oferuje międzynarodowy program kwalifikacji zawodowych w dziedzinie tzw. rachunkowości zarządczej (ang. management accountancy). CIMA gromadzi obecnie 203,000 członków oraz studentów w 176 krajach świata. Program szkoleniowy poświęcony jest wyłącznie kształceniu specjalistów na potrzeby pracy w środowisku biznesowym. Głównym obszarem zainteresowania CIMA jako kwalifikacji jest zarządzanie przedsiębiorstwem i rola strategicznej informacji zarządczej w tym procesie. Kwalifikacja CIMA popularna jest wśród konsultantów, doradców finansowych, kadry kierowniczej odpowiedzialnej za procesy planowania i kontroli oraz osoby decydujące o strategii firmy. Więcej informacji na temat CIMA znaleźć można pod adresem www.cimaglobal.com.
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
