Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
Damski garnitur to esencja wszechstronności i stylu, która wychodzi poza biurowe ramy. Od casualowych wyjść po wyjątkowe okazje - jego uniwersalność pozwala tworzyć różnorodne stylizacje, łączące wygodę z elegancją. Klasyczne kroje, luksusowe tkaniny i odpowiednio dobrane dodatki sprawiają, że garnitur jest idealnym wyborem dla nowoczesnej kobiety pragnącej podkreślić pewność siebie i indywidualny charakter. Odkryj modową moc damskiego garnituru!
Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku - wynika z dziś opublikowanego raportu ManpowerGroup. 51% firm nie przewiduje zmian kadrowych, 18% zapowiada redukcje, a 2% nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. Najwięcej rekrutacji w końcówce roku odbędzie się w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych oraz w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych. Najlepsze perspektywy dla kandydatów poszukujących pracy oferuje wschodnia Polska, najgorsze południowy zachód kraju.
Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Kierowcy ciężarówek kursujących na długich trasach nie mogą pracować w Europie dłużej niż przez 48 godzin w tygodniu - postanowił Parlament Europejski. Decyzję natychmiast skrytykowały organizacje branżowe UEAPME i SME, bo ich zdaniem ograniczy swobodę małych pracodawców w organizowaniu pracy zależnie od potrzeb.
Głosowanie w Strasburgu jest również sprzeczne ze stanowiskiem rządów i Komisji Europejskiej, które zgodziły się na ograniczenie czasu pracy kierpców korporacyjnych (firmowych), a jednocześnie chciały dać więcej swobody kierowcom niezależnym, indywidualnym.
Dotychczas stosowano wyłączenia od normy 48 godzin na rozładunek, sprzątanie (mycie) pojazdów i załatwianie formalności celnych. Zgodnie z unijną dyrektywą kierowcy firmowi mogą pracować do 60 godzin w tygodniu, o ile średnia z 4 miesięcy nie przekracza 48 godzin. W Strasburgu doszło do ostrej debaty między dwoma blokami.
Socjaliści, komuniści, Zieloni i kilku konserwatystów byli za niemal całkowitym parytetem dla obu kategorii kierowców, aby można było unikać tzw. dumpingu socjalnego i zmniejszyć liczbę wypadków drogowych. Z kolei konserwatyści i liberałowie sprzeciwili się wprowadzaniu limitów wobec kierowców indywidualnych i szefów małych firm, którzy zatrudniają ich. Twierdzili też, że nie będzie możliwe kontrolowanie przestrzegania tej ustawy.
Ostatecznie 368 eurodeputowanych głosowało za ograniczeniem czasu pracy, 301 przeciwko, a ośmiu wstrzymało się od głosu. W odrębnej uchwale 383 odrzuciło stanowisko Komisji Europejskiej, a 263 poparło je.
- Od tej pory pracodawcy nie będą mogli zmuszać kierowców do fałszywej niezależności - stwierdziła Karima Delli z francuskiej Partii Zielonych. - Niezależnie od ich statusu, zmęczony kierowca stanowi zagrożenie dla własnego życia i dla życia innych - dodała.
Źródło: www.kariera.pl
Wtorek, 26 lipca 2011
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.