Damski garnitur to esencja wszechstronności i stylu, która wychodzi poza biurowe ramy. Od casualowych wyjść po wyjątkowe okazje - jego uniwersalność pozwala tworzyć różnorodne stylizacje, łączące wygodę z elegancją. Klasyczne kroje, luksusowe tkaniny i odpowiednio dobrane dodatki sprawiają, że garnitur jest idealnym wyborem dla nowoczesnej kobiety pragnącej podkreślić pewność siebie i indywidualny charakter. Odkryj modową moc damskiego garnituru!
Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku - wynika z dziś opublikowanego raportu ManpowerGroup. 51% firm nie przewiduje zmian kadrowych, 18% zapowiada redukcje, a 2% nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. Najwięcej rekrutacji w końcówce roku odbędzie się w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych oraz w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych. Najlepsze perspektywy dla kandydatów poszukujących pracy oferuje wschodnia Polska, najgorsze południowy zachód kraju.
Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Ostatnie miesiące były niezwykle trudnym okresem dla wielu polskich firm i przedsiębiorstw. Niełatwa sytuacja gospodarcza i kryzys, skutecznie odwołany wyłącznie w mediach, znacząco wpłynęły na decyzje kadry zarządzającej. Przede wszystkim odbiło się to na polityce kadrowo-płacowej, w konsekwencji powodując zmniejszenie motywacji pracowników.
Stale pogarszające się wyniki finansowe, spadek sprzedaży, redukcja zatrudnienia - tak wyglądała (i wciąż wygląda) rzeczywistość wielu firm i przedsiębiorstw. "Światowy kryzys gospodarczy, zapoczątkowany pęknięciem bańki spekulacyjnej na rynku nieruchomości w Stanach Zjednoczonych w 2007 r., powszechnie oceniany jest jako najgłębsza recesja gospodarki światowej od czasu Wielkiego Kryzysu z przełomu lat dwudziestych i trzydziestych minionego stulecia" - wynika z raportu Narodowego Banku Polskiego "Polska wobec światowego kryzysu gospodarczego".
Polska w początkowej fazie kryzysu ogólnoświatowego nie odczuła jego skutków w sposób bezpośredni, jednak wraz z deprecjacją złotego w II połowie 2008 r. doprowadziła wiele przedsiębiorstw do znaczących strat z tytułu zawartych wcześniej transakcji opcyjnych. W sektorze przemysłowym odnotowano duży spadek produkcji sprzedanej oraz tzw. wartości dodanej, zaś postępujące spowolnienie aktywności gospodarczej wpłynęło na dalsze ograniczenie popytu na pracę: spadek zatrudnienia i wzrost bezrobocia.
Zmiany w popycie wpłynęły z kolei na dynamikę płac we wszystkich obszarach rodzimego biznesu. W konsekwencji, jak wynika z badań dr Kazimierza Sedlaka, Dyrektora Sedlak & Sedlak i właściciela vortalu na temat wynagrodzeń, "przedsiębiorcy zaczęli bardzo dokładnie i ostrożnie planować kolejne kroki i decyzje". Ich powściągliwość sprowadzała się do unowocześniania systemów wynagrodzeń: uelastyczniania budżetu, tworzenia powiązań między płacami a rzeczywistymi wynikami firmy oraz zmiany systemów premiowania. Wielu pracodawców zapomniało przy tym o żelaznej zasadzie, by modyfikacje zasad premiowania wprowadzać z uwzględnieniem systemu motywowania pracowników. Skutki kryzysu odczuli więc przede wszystkim pracownicy:
- Kryzys ekonomiczny niewątpliwie wpłynął na wzrost liczby osób zasilających szeregi bezrobotnych. Nie oznacza to jednak, że nagle łatwiejsze stało się pozyskanie specjalistów - mówi Agata Brucko-Stępkowska, prezes wrocławskiej firmy Futuro Finance. - Pracodawca, który nie troszczył się o zatrzymanie fachowca w strukturze swojej organizacji, nie dbał o dobre relacje z nim, nie stosował odpowiednich narzędzi motywacyjnych, może mieć teraz duże trudności ze znalezieniem wykwalifikowanego pracownika.
Jak zatem zadbać o pracownika? Niewątpliwie, w czasach recesji gospodarczej trudno mówić o podwyżkach, a wielu pracodawców mówiąc o motywowaniu pracowników wciąż ma na myśli tylko wymiar płacowy i konieczności ciągłych podwyżek wynagrodzeń dla całej zatrudnianej przez niego kadry. Nic bardziej mylnego - warto motywować najlepszych, najbardziej efektywnych i zaangażowanych, pamiętając przy tym, że "wynagrodzenie za pracę" to nie tylko wypłaty pieniężne, ale też - świadczenia pozapłacowe. Wśród interesujących dla pracownika i niekoniecznie kosztownych rozwiązań, które uatrakcyjnią otrzymywaną pensję oraz odpowiednio podniosą poziom zaangażowania w wykonywanie zadań, można wymienić: pakiet opieki medycznej, system dodatkowych ubezpieczeń, karnety na basen i siłownię oraz opiekę finansową.
W tym niełatwym dla polskich przedsiębiorstw czasie, wsparcie pracowników w zakresie finansów poprzez zapewnienie im opieki własnego doradcy, który posiada usystematyzowaną wiedzę na temat tendencji w poszczególnych segmentach rynku finansowego i potrafi wskazać realne, korzystne ekonomicznie rozwiązanie, stanowi niezwykle rozsądne i przyszłościowe rozwiązanie. W okresie, gdy wiele firm boryka się z problemami finansowymi, należy rozpocząć doradzanie na poziomie jednostki, nauczyć pracownika jak optymalnie zarządzać własnymi, często ograniczonymi funduszami.
Źródło: Futuro Finance
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.