Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.
Na mapie Holandii Urk wygląda niepozornie - mała miejscowość położona na wschodnim brzegu IJsselmeer, dawniej wyspa odcięta od świata. A jednak to właśnie tu bije jedno z najsilniejszych serc holenderskiej przedsiębiorczości. Urk to miejsce, w którym praca ma głębsze znaczenie - jest częścią tożsamości, tradycji i wspólnoty.
Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.
Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Randstad Award 2012 to największe badanie dotyczące employer brandingu na świecie. Wyniki tegorocznego sondażu w Polsce pokazują, jak zmieniają się kryteria atrakcyjności pracodawcy w oczach potencjonalnego pracownika w czasach niepewnej sytuacji gospodarczej. W trudnych czasach jako pracownicy coraz bardziej cenimy sobie stabilność zatrudnienia, a coraz mniej atrakcyjne warunki finansowe.
W 2. edycji badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IMCA International na zlecenie firmy Randstad zapytano ponad 7 tys. respondentów o ich opinie na temat pracy w 150 największych firmach działających na polskim rynku. Chociaż nadal najważniejszym wyznacznikiem wyboru pracodawcy jest wynagrodzenie, to kryterium to wybrało 19% respondentów, o 4% mniej niż w 2011 roku. W tym roku wzrosła natomiast liczba ankietowanych, którzy uznali stabilność zatrudnienia za najbardziej atrakcyjną cechę potencjalnego pracodawcy (16%). W porównaniu do poprzedniej edycji badania, większa liczba ankietowanych (13%) wskazała również stabilną sytuację finansową firmy jako czynnik zwiększający jej atrakcyjność.
"Pragnieniem respondentów badania Randstad Award jest przede wszystkim utrzymanie przyzwoitego poziomu życia, dlatego wysokość wynagrodzenia jest nadal najważniejszym czynnikiem przy wyborze pracodawcy", komentuje Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający Randstad. "Konserwatywne podejście do wyboru miejsca pracy dominujące wśród Polaków nie jest niczym zaskakującym. W obecnych czasach, gdy sytuacja na rynku pracy jest trudna, to właśnie stabilność zatrudnienia i stabilna sytuacja finansowa firmy czynią pracodawców atrakcyjnymi dla potencjalnych pracowników".
Różnice w postrzeganiu atrakcyjności pracodawcy uwidaczniają się także w odpowiedziach młodszych i starszych respondentów. Pracownicy z dłuższym stażem jako atrakcyjne postrzegają stabilną sytuację finansową firmy (28%), silne kierownictwo (22%) oraz stabilność zatrudnienia (11%). Wśród młodych pracowników najbardziej doceniane są: wysokiej jakości szkolenia (46%), innowacyjność firmy (21%) oraz możliwości rozwoju na przyszłość (18%). Ponadto badania wykazały rozbieżności preferencji między kobietami, które bardziej cenią sobie elastyczność zatrudnienia, równowagę między pracą a życiem osobistym i przyjazną atmosferę pracy, a mężczyznami, którym bardziej zależy na innowacyjności firmy i jej wyrazistym wizerunku.
Jako najmniej istotne kryteria świadczące o atrakcyjności pracodawcy respondenci wskazywali: troskę o środowisko i społeczeństwo (działania CSR) oraz zarządzanie różnorodnością.
Randstad Award to nie tylko międzynarodowe badanie, ale i uroczysta Gala, odbywająca się aż w 15 krajach na całym świecie. Podczas Gali Randstad Award, która odbędzie się 15 marca w Centrum Olimpijskim w Warszawie, zostaną ogłoszeni najbardziej atrakcyjni pracodawcy w Polsce. W ubiegłorocznej, pierwszej polskiej edycji rankingu zwyciężyła telewizja TVN. Kolejne miejsca zajęły Toyota Motor Manufacturing Poland i Vattenfall Poland. Ankietowani wybrali TVN ze względu na czynniki takie jak wysokie wynagrodzenie, możliwości na przyszłość, stabilna sytuacja finansowa i silne kierownictwo.
Randstad Award to nagroda przyznawana najbardziej atrakcyjnemu pracodawcy wyłanianemu na podstawie opinii potencjalnych pracowników przebadanych w sondażu przez niezależny instytut badawczy. Przedsięwzięcie wyróżnia się spośród innych prowadzonych na świecie badań nt. employer brandingu. Ankiety realizowane są przez niezależny instytut badawczy w trybie on-line, za pośrednictwem zaproszeń przekazywanych w poczcie elektronicznej. Laureaci wyłaniani są na podstawie opinii potencjalnych pracowników, a liczba respondentów (7 000 osób) jest trzykrotnie większa niż ma to miejsce w innych tego typu lokalnych sondażach. Badani to reprezentatywna grupa w wieku od 18 do 65 lat, o różnym statusie na rynku pracy - są to studenci, osoby zatrudnione i niezatrudnione, ale zdolne do pracy. Randstad Award ma wieloletnią tradycję w krajach na całym świecie. W Europie przeprowadzane jest we Francji, Belgi, Hiszpanii czy Holandii. Pierwsze badanie odbyło się w 2000 roku w Belgii, a dziś obecne jest już w 15 krajach. Od 2011 roku przyznawana jest również w Polsce. Więcej informacji: randstad.pl
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
