Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.
Na mapie Holandii Urk wygląda niepozornie - mała miejscowość położona na wschodnim brzegu IJsselmeer, dawniej wyspa odcięta od świata. A jednak to właśnie tu bije jedno z najsilniejszych serc holenderskiej przedsiębiorczości. Urk to miejsce, w którym praca ma głębsze znaczenie - jest częścią tożsamości, tradycji i wspólnoty.
Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.
Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
W dniach 6-10 lutego 2012 w 9 miastach Polski przedsiębiorcy z ponad 50 organizacji już po raz piąty nawiążą owocne kontakty i poznają zasady rekomendacji w biznesie podczas Międzynarodowego Tygodnia Networkingu organizowanego przez BNI - organizację referencyjną zrzeszającą ponad 140 tys. członków na całym świecie.
Networking jest wciąż jeszcze nie wszystkim znaną, ale skuteczną metodą poznawania partnerów biznesowych i podtrzymywania relacji w biznesie. Zdecydowanie bliższy jest młodemu pokoleniu ludzi, dla których codziennością jest obecność na portalach społecznościowych takich jak Facebook czy Goldenline. Społeczności w sieci nie tylko pozwalają podtrzymywać więzi ze znajomymi, ale też umożliwiają nawiązywanie kontaktów i często służą jako nowy kanał dotarcia do potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych.
Jednak żaden portal, forum czy czat nie zastąpi bezpośredniego kontaktu z drugą osobą, co potwierdzają badania realizowane przez Ivana Misnera, założyciela BNI (Business Networking International). Dobre relacje, bezpośredni kontakt i rekomendacje są kluczowymi zasadami cotygodniowych spotkań przedsiębiorców - członków BNI w poszczególnych miastach, gdzie znajdują się oddziały organizacji. Ta idea przyświeca też Międzynarodowemu Tygodniu Networkingu, na którym osoby pro aktywne, otwarte, dbające o rozwój swoich firm lub organizacji mają szansę poznać nowych partnerów, współpracowników czy klientów. Te kontakty to potencjalne kontrakty.
Jak mówi Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska, w Polsce pojawiło się w ostatnich latach coraz więcej wydarzeń mających na celu nawiązywanie nowych kontaktów. - Co prawda osoby ze starszego pokolenia mają nadal niski poziom zaufania, rzadko są członkami różnych organizacji, nie zrzeszają się, ale pokolenie wychowane po 1989 roku niewiele odstaje od Zachodu, poszukuje miejsc do networkingu. Coraz więcej jest też organizacji łączących młodych Polaków, którzy chcą się poznawać, działać wspólnie. Właśnie poprzez Międzynarodowy Tydzień Networkingu tworzymy takie szanse. - Wyjaśnia prezes BNI.
Międzynarodowy Tydzień Networkingu 2012 przebiegnie pod hasłem "Networking w biznesie a płeć". Zaprezentowane będą światowe i polskie wyniki badań realizowanych przez Ivana Misnera w ciągu ostatnich dwóch lat, na próbie 12 000 osób z kręgów biznesu, a uczestnicy spotkań i konferencji dowiedzą się o różnicach w prowadzeniu networkingu przez mężczyzn i kobiety.
- Kobiety są bardziej nastawione na relacje, poznanie drugiej osoby, potrzebują więcej czasu na zbudowanie zaufania, wypróbowanie usług czy produktów, większą też wagę przywiązują do kompetencji partnera - tłumaczy wyniki badań Grzegorz Turniak - mężczyźni natomiast podchodzą do networkingu bardziej zadaniowo, polegają na osiągnięciach innych osób i istotny jest dla nich charakter potencjalnego partnera. Szybciej zamieniają kontakty na kontrakty i spędzają na networkingu więcej czasu niż kobiet.
Jak stwierdza Misner na swojej stronie businessnetworkingandsex.com poświęconej temu tematowi, generalnie płeć nie ma dużego wpływu na różnice w stylach networkingu. Jednakże, co zastanawiające, duży wpływ ma miejsce, gdzie jest uprawiany networking. Badanie wykazało, że networking prowadzony online jest skuteczny jedynie dla 27% badanych podczas gdy tradycyjna, bezpośrednia forma kontaktów biznesowych przynosi efekt u ponad 82% osób.
- Wyniki tych badań potwierdzają, jak ważne są bezpośrednie spotkania, których uczestnicy są nastawieni na wzajemne poznawanie siebie, swoich biznesów i jak potrzebne są skuteczne sposoby poprawiające autoprezentację, komunikację interpersonalną, i umiejętność przekuwania kontaktów na kontrakty. - mówi prezes BNI Polska. - Tego wszystkiego uczy BNI. Zapraszamy wszystkie osoby, które chcą poznać tajniki nawiązywania dobrych relacji w biznesie do udziału w spotkaniach otwartych i konferencjach, a szczegóły dotyczące tegorocznego MTN są dostępne na stronie tydziennetworkingu.pl.
______________________________________________________________________________
O BNI
BNI (Business Networking International) to profesjonalna biznesowa organizacja referencyjna założona w USA w 1985 roku przez Ivana Misnera. Swój ogromny sukces zawdzięcza aktywności ponad 140 tys. członków zgromadzonych w 6199 klubach na całym świecie. To największa tego rodzaju organizacja zrzeszająca przedsiębiorców, którzy w 2011 roku działalności przekazali sobie 6.9 miliona rekomendacji o wartości 2,4 mld euro. Istotną zasadą jest możliwość przystąpienia do grupy BNI jednego przedstawiciela danej profesji. BNI dba o jakość i etykę biznesu, a także wpływa na rozwój przedsiębiorców poprzez cykliczne szkolenia z networkingu, autoprezentacji i komunikacji.
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
