Rynek pracy w Polsce zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Coraz więcej osób staje przed wyborem: zostać na etacie czy spróbować sił w jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy - różnią się nie tylko wysokością zarobków 'na rękę', ale także podatkami, urlopami czy bezpieczeństwem socjalnym.
Jak budować procesy, rozwijać zespoły i realnie wpływać na skalę działania firmy, gdy zakres odpowiedzialności wykracza poza utarte schematy? Dzmitry Tarashkevich, Head of TechOps Department w SOFTSWISS, opowiada o swojej ścieżce kariery, kluczowych decyzjach oraz o tym, co naprawdę go motywuje w pracy. Na końcu artykułu Aleksandra Ośko, doradca zawodowy i coach ds. komunikacji międzykulturowej, przedstawi analizę strategii kariery bohatera wywiadu oraz praktyczne wskazówki, jak można je zastosować w rozwoju zawodowym.
Założenie strony internetowej przestało być czasochłonnym zadaniem zarezerwowanym dla programistów. Dzięki nowoczesnym technologiom i intuicyjnym narzędziom takim jak kreator stron możesz uruchomić profesjonalną witrynę w zaledwie kwadrans, bez znajomości kodowania czy skomplikowanej konfiguracji technicznej.
Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Dookoła Polski i dzielenia się wiedzą w regionach - projekt Twoja Kariera zakończony.
Zakończyła się właśnie pierwsza edycja cyklu konferencji biznesowych Twoja Kariera, realizowana przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska. Trzy miesiące realizacji, sześć różnych miast, blisko tysiąc uczestników - tak najkrócej podsumować można przebieg projektu.
Czas więc na pierwsze podsumowania, nie tylko ze strony organizatorów ale również prelegentów, partnerów oraz samych uczestników.
Konferencja Twoja Kariera realizowana była w sześciu miastach: Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Warszawie. Warto zacząć więc od postawienia sobie pytania: czy warto jest realizować konferencje w różnych regionach Polski?
Zdobyte podczas realizacji konferencji doświadczenie potwierdza ten kierunek działań. Bardzo różne potrzeby, inna sytuacja mikroekonomiczna oraz często inna specyfika firm, pokazały, że nie ma jednego rozwiązania dla całej Polski. Różnice szczególnie mocno widoczne były podczas dyskusji panelowych kończących w każdym mieście część dla pracodawców. Czasem kluczowe było poszukiwanie rozwiązań, które pozwolą zatrzymać najlepszych przed wyjazdem do Warszawy oraz poza granice Polski. Czasem dyskusje dotyczące rekrutacji skupiały się na problemach związanych ze skutecznych pozyskaniem pracowników na specyficzne stanowiska.
Warto przypomnieć, że projekt Twoja Kariera adresowany był do dwóch grup, pracodawców i pracowników. Na konferencji gościli nie tylko właściciele średnich firm, osoby które zarządzają, pracują na stanowiskach menadżerskich oraz licznie reprezentowani przedstawiciele działów HR. Drugą grupą były osoby, które w przemyślany sposób planują swoją ścieżkę kariery. Nie tylko studenci ostatnich lat ale też osoby, które myślą o zmianie zatrudnienia. Jak pogodzić potrzeby dwóch różnych grup i całkowicie różne oczekiwania? Pomysłem Wolters Kluwer Polska - organizatora konferencji było przygotowanie dwóch różnych bloków wystąpień. Poranna część dedykowana była przedstawicielom firm, popołudniowa pracownikom. Jednocześnie godziny popołudniowe dawały szansę na spotkanie się obu grup i porozmawianie o swoich oczekiwaniach. Wystąpienia w ramach konferencji poprowadzili eksperci z takich firm jak: PricewaterhouseCoopers, Wolters Kluwer Polska, Monster Worldwide Polska, Personel Plus, Landster Business Development Center, Goldenline.pl, Serwis HR, Sage, PAWO, Garden HR, Morgan Brown Group. Omawiano zarówno sprawdzone rozwiązania, jak i te stosowane od niedawna.
W projekt Twoja Kariera zaangażowanych było wielu parterów. Część, tak jak PricewaterhouseCoopers, Monster Polska współpracowała w ramach całego cyklu, część tak jak Sage, PAWO czy Worldwide School, w wybranych regionach. Wszyscy partnerzy, podsumowując projekt, byli zgodni, że istnieje ogromna potrzeba realizowania takich konferencji właśnie w regionach. Joanna Fijałkowska - dyrektor strategiczny Wolters Kluwer Polska, już zapowiedziała, że cykl "Twoja Kariera" nie był jednorazowym wydarzeniem. Firma buduje bowiem swoją pozycję na rynku w oparciu o pięć zasad: nastawienie na klienta, innowacyjność, odpowiedzialność, prawość oraz tworzenie nowych wartości, a projekt "Twoja Kariera" idealnie wpisuje się w tą strategię. Dlatego Wolters Kluwer Polska, będąc liderem rynku HR, chce prowadzić działania ukierunkowane na popularyzację najlepszych rozwiązań dotyczących aspektów zarządzania zasobami ludzkimi i już teraz przygotowuje kolejne konferencje i wydarzenia dedykowane dla tego rynku.
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.