Na mapie Holandii Urk wygląda niepozornie - mała miejscowość położona na wschodnim brzegu IJsselmeer, dawniej wyspa odcięta od świata. A jednak to właśnie tu bije jedno z najsilniejszych serc holenderskiej przedsiębiorczości. Urk to miejsce, w którym praca ma głębsze znaczenie - jest częścią tożsamości, tradycji i wspólnoty.
Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.
Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
Od ponad 20 lat łączymy ludzi z dobrą, legalną pracą w Holandii i Polsce. Bez względu na doświadczenie - znajdziemy coś dla Ciebie!
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Pomimo stosunkowo wysokiej stopy bezrobocia oraz dużej liczby kandydatów zgłaszających się na oferty pracy, pracodawcy mają problemy ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników. - Ilość otrzymywanych CV nie przekłada się na ich jakość, dlatego dla zwerbowania prawdziwych talentów przedsiębiorcy nie mogą zapominać o tworzeniu dobrego wizerunku firmy jako pracodawcy - stwierdza Joanna Bielecka-Gajos, Brand Manager Start People Professionals, Agencji Pracy i Doradztwa Personalnego.
Działania podejmowane przez przedsiębiorstwa, a służące budowaniu wizerunku organizacji zarówno wśród obecnych, potencjalnych jak i byłych pracowników (a także wśród głównych partnerów biznesowych i klientów) nazywane są employer branding. Choć termin znany jest od ponad 100 lat, to coraz większą popularność zdobywa od dekady.
Zarządzający firmami wiedzą, że pracownicy wpływają na budowanie przewagi konkurencyjnej firmy na rynku, a ci są świadomi swojej wartości. Dzięki temu przy wyborze pracy nie decydują się na pierwszego lepszego pracodawcę, tylko starają się dobrać miejsce zatrudnienia zgodne ze swoimi oczekiwaniami i wartościami.- dodaje Bielecka-Gajos.
Tym samym na znaczeniu nabiera właśnie działalność w sferze employer branding. Ekspert agencji pracy przypomina, że według raportu Deloitte "Pierwsze kroki na rynku pracy" jednym z głównych źródeł nieformalnej, ale bardzo wiarygodnej informacji o firmie, są jej obecni pracownicy. Ich znajomi są potencjalnymi kandydatami do pracy, gdyż zazwyczaj reprezentują podobny poziom wykształcenia i doświadczenia.
Wyniki tego raportu pokazują też, że jedną z najważniejszych aspektów, decydujących o atrakcyjności pracy, jest możliwość rozwoju zawodowego. Bogata oferta szkoleniowa oraz dobra atmosfera - są obecnie najważniejszymi czynnikami przy wyborze pierwszej pracy, stwierdza Joanna Bielecka-Gajos.
Wizerunek pracodawcy opiera się nie tylko na działaniach wewnętrznych. Równie ważna jest odpowiednia komunikacja z otoczeniem zewnętrznym. Raport Deloitte potwierdza tezę, że wymarzonymi pracodawcami są firmy, które są znane z mediów i mają wysoki prestiż. Uważa tak 64 proc. respondentów badania. Warto zauważyć, że za najważniejsze medium, będące głównym źródłem informacji o firmie, uważa się obecnie Internet.
Źródło: wnp.pl
Czwartek, 22 stycznia 2015
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
