Wynajem pracowników, znany również jako leasing pracowniczy lub praca tymczasowa, to forma zatrudnienia pośredniczona przez agencję pracy tymczasowej. W tym modelu pracownik jest formalnie zatrudniony przez agencję (pracodawcę macierzystego), ale wykonuje swoje obowiązki na rzecz Twojej firmy (pracodawcy użytkownika) na określony czas i warunkach.
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.
Codzienne dojazdy do pracy i powroty do domu to dla wielu z nas stały element dnia, który przez swoją rutynowość może usypiać czujność i prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Odpowiedzialność za kierownicą to jednak znacznie więcej niż tylko przestrzeganie przepisów; to aktywne i świadome zarządzanie ryzykiem, które zaczyna się na długo przed uruchomieniem silnika. Prawdziwe bezpieczeństwo na drodze jest sumą naszego przygotowania mentalnego, nienagannego stanu technicznego pojazdu oraz umiejętności przewidywania zdarzeń, które mogą nas spotkać na trasie.
Sektor finansowy od kilku lat notuje w Polsce rekordowe zyski. Prym w tej kwestii wiodą banki. Jednocześnie wielu absolwentów szkół średnich waha się nad wyborem finansów jako branży do budowania przyszłej kariery. Czy ich obawy są uzasadnione? Jakie szanse daje praca w sektorze finansowym i kto się w niej odnajdzie? Sprawdź, czy warto podjąć w nim zatrudnienie i czy to opcja odpowiednia dla Ciebie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Kim jest handlowiec? Z definicji wynika, że wykonywanie tego zawodu wiąże się ze sprzedażą produktów i/lub usług. Handlowcem bywa jednak nazywany zarówno przedstawiciel międzynarodowej korporacji, prywatny przedsiębiorca, jak i osoba obsługującą klientów na stoisku handlowym.
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w 2008 roku w handlu i naprawach zatrudnionych było przeciętnie 1,8 mln Polaków. W stosunku do 2005 roku ich liczba wzrosła o ponad milion, czyli o 165%. Zwiększył się również udział handlowców w ogóle zatrudnionych (z 10% w 2005 roku do 18% w roku 2008). W tym samym czasie pogłębieniu uległo społeczno-demograficzne zróżnicowanie tej grupy zawodowej.
Jak wynika z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, ponad 68% handlowców w Polsce to mężczyźni. Płeć piękna znacznie rzadziej deklaruje wykonywanie tego zawodu. Największą grupę, bo ponad 36% badanych stanowią osoby młode, w wieku 26-30 lat. Ciekawych wniosków dostarcza analiza polskich handlowców ze względu na miejsce zamieszkania. Najwięcej badanych zamieszkuje cztery województwa: mazowieckie (24,5%), śląskie (11,5%), łódzkie (11,0%) oraz małopolskie (10,3%). Poziom i kierunek wykształcenia nie ma w przypadku zawodu handlowca większego znaczenia. Aby sprzedawać, nie trzeba legitymować się dyplomem wyższej uczelni. Bywa, że osoba, która ukończyła szkołę średnią, znacznie lepiej poradzi sobie z realizacją zadań i celów sprzedażowych niż absolwent szkoły wyższej. Istnieją jednak branże, w których efektywna sprzedaż produktów lub usług bez odpowiedniego przygotowania merytorycznego jest bardzo trudna.
W zawodzie handlowca bardzo ważne jest stałe aktualizowanie wiedzy o konkurencji oraz nowych lub zmodyfikowanych produktach. Warto również inwestować w rozwój warsztatu i umiejętności sprzedażowych. Uczestnictwo w kursach i szkoleniach utwierdza pracodawcę w przekonaniu, że pracownik nie spoczął na laurach, ale aktywnie poszukuje nowych sposobów, aby dotrzeć do klienta.
Jak wygląda profil polskiego handlowca? Które firmy zwracają uwagę na wykształcenie na tym stanowisku? W jaki sposób sprzedawca może podwyższyć swojego kwalifikacje? Ile może zarobić na różnych stanowiskach? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w artykule "Polski handlowiec pod lupą" w portalu rynekpracy.pl.
Źródło: rynekpracy.pl
Poniedziałek, 31 maja 2010
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
