Rynek pracy w Polsce zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Coraz więcej osób staje przed wyborem: zostać na etacie czy spróbować sił w jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy - różnią się nie tylko wysokością zarobków 'na rękę', ale także podatkami, urlopami czy bezpieczeństwem socjalnym.
Jak budować procesy, rozwijać zespoły i realnie wpływać na skalę działania firmy, gdy zakres odpowiedzialności wykracza poza utarte schematy? Dzmitry Tarashkevich, Head of TechOps Department w SOFTSWISS, opowiada o swojej ścieżce kariery, kluczowych decyzjach oraz o tym, co naprawdę go motywuje w pracy. Na końcu artykułu Aleksandra Ośko, doradca zawodowy i coach ds. komunikacji międzykulturowej, przedstawi analizę strategii kariery bohatera wywiadu oraz praktyczne wskazówki, jak można je zastosować w rozwoju zawodowym.
Założenie strony internetowej przestało być czasochłonnym zadaniem zarezerwowanym dla programistów. Dzięki nowoczesnym technologiom i intuicyjnym narzędziom takim jak kreator stron możesz uruchomić profesjonalną witrynę w zaledwie kwadrans, bez znajomości kodowania czy skomplikowanej konfiguracji technicznej.
Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Warszawa, 21 listopada 2007 r. - Właśnie rozstrzygnięto drugą edycję konkursu dla pracodawców organizowanego w ramach kampanii społecznej "W pełni zaradni".
Do konkursu przystąpiły aż 252 firmy z całej Polski zatrudniające osoby niepełnosprawne i działające na otwartym rynku pracy. Wszystkie zgłoszone przedsiębiorstwa wypełniły wymagania regulaminowe. Tym samym zostały nagrodzone znakiem kampanii społecznej "W pełni zaradni".
Najwięcej zgłoszeń od odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw zatrudniających osoby niepełnosprawne wpłynęło z województwa pomorskiego. Do konkursu przystąpiło z tego regionu aż 30 firm. Po 27 firm zgłosiło się z województw: kujawsko-pomorskiego i łódzkiego.
Zaledwie dwie mniej z małopolskiego. Najskromniejszą reprezentację w tej edycji konkursu miało województwo świętokrzyskie, z którego zgłosiły się 2 firmy. - Duże zainteresowanie konkursem i aż 5 razy więcej zgłoszeń niż w pierwszej edycji to prawdziwy sukces! Oznacza to, że coraz więcej firm coraz odważniej zatrudnia osoby niepełnosprawne. Cieszymy się, że polscy przedsiębiorcy w końcu docenili niepełnosprawnych pracowników - mówi Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Grupy Eskadra, pomysłodawcy i realizatora kampanii społecznej "W pełni zaradni".
Firmy, które przystąpiły do konkursu, nagrodzone zostaną certyfikatem oraz godłem kampanii "W pełni zaradni". Oznacza to, że będą mogły korzystać ze znaku promocyjnego kampanii, umieszczając go na opakowaniach swoich produktów i w ofertach usług. Wyróżnienie to podkreśla społeczną odpowiedzialność firm i pokazuje, że nie są one obojętne na potrzeby osób niepełnosprawnych. Godło kampanii "W pełni zaradni" to także dobry znak dla klientów, którzy wybierając oznaczone nim produkty, wspierają przedsiębiorców przychylnych osobom niepełnosprawnym.
Konkurs dla pracodawców jest jednym z kluczowych elementów kampanii społecznej "W pełni zaradni". Spośród firm, które zgłosiły się do obydwu edycji konkursu, Kapituła wyłoni 10 Laureatów, którzy łącząc umiejętnie biznes z odpowiedzialnością społeczną, wychodzą naprzeciw specjalnym potrzebom osób niepełnosprawnych. Ogłoszenie 10 Laureatów konkursu nastąpi podczas uroczystej gali podsumowującej kampanię społeczną "W pełni zaradni" już w styczniu 2008 roku.
Kampania społeczna "W pełni zaradni" realizowana jest przez sześcioro osób niepełnosprawnych. Ich zasadniczym celem jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób niepełnosprawnych, które - podobnie jak oni sami - chcą i mogą pracować. Szóstka Zaradnych własnym przykładem - codzienną pracą i realizacją zadań związanych z projektem "W pełni zaradni" - udowadnia, że osoby niepełnosprawne są dobrymi i pełnowartościowymi pracownikami.
Partnerzy projektu:
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Polskie Centrum Marketingowe
Jobs.pl
Patronat medialny nad projektem objęły:
AMS
Polskie Radio Program Trzeci
miesięcznik "Forbes"
Barbara Wasyl
Biuro Prasowe
Projektu "W pełni zaradni"
tel. (22) 546 11 00
e-mail: wpelnizaradni@alertmedia.pl
Biuro "W pełni zaradni"
Grupa Eskadra Sp. z o.o.
tel. (12) 423 20 74
e-mail: biuro@wpelnizaradni.pl
Środa, 21 listopada 2007
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.