Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.
Na mapie Holandii Urk wygląda niepozornie - mała miejscowość położona na wschodnim brzegu IJsselmeer, dawniej wyspa odcięta od świata. A jednak to właśnie tu bije jedno z najsilniejszych serc holenderskiej przedsiębiorczości. Urk to miejsce, w którym praca ma głębsze znaczenie - jest częścią tożsamości, tradycji i wspólnoty.
Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.
Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Warszawa, 21 listopada 2007 r. - Właśnie rozstrzygnięto drugą edycję konkursu dla pracodawców organizowanego w ramach kampanii społecznej "W pełni zaradni".
Do konkursu przystąpiły aż 252 firmy z całej Polski zatrudniające osoby niepełnosprawne i działające na otwartym rynku pracy. Wszystkie zgłoszone przedsiębiorstwa wypełniły wymagania regulaminowe. Tym samym zostały nagrodzone znakiem kampanii społecznej "W pełni zaradni".
Najwięcej zgłoszeń od odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw zatrudniających osoby niepełnosprawne wpłynęło z województwa pomorskiego. Do konkursu przystąpiło z tego regionu aż 30 firm. Po 27 firm zgłosiło się z województw: kujawsko-pomorskiego i łódzkiego.
Zaledwie dwie mniej z małopolskiego. Najskromniejszą reprezentację w tej edycji konkursu miało województwo świętokrzyskie, z którego zgłosiły się 2 firmy. - Duże zainteresowanie konkursem i aż 5 razy więcej zgłoszeń niż w pierwszej edycji to prawdziwy sukces! Oznacza to, że coraz więcej firm coraz odważniej zatrudnia osoby niepełnosprawne. Cieszymy się, że polscy przedsiębiorcy w końcu docenili niepełnosprawnych pracowników - mówi Mateusz Zmyślony, dyrektor kreatywny Grupy Eskadra, pomysłodawcy i realizatora kampanii społecznej "W pełni zaradni".
Firmy, które przystąpiły do konkursu, nagrodzone zostaną certyfikatem oraz godłem kampanii "W pełni zaradni". Oznacza to, że będą mogły korzystać ze znaku promocyjnego kampanii, umieszczając go na opakowaniach swoich produktów i w ofertach usług. Wyróżnienie to podkreśla społeczną odpowiedzialność firm i pokazuje, że nie są one obojętne na potrzeby osób niepełnosprawnych. Godło kampanii "W pełni zaradni" to także dobry znak dla klientów, którzy wybierając oznaczone nim produkty, wspierają przedsiębiorców przychylnych osobom niepełnosprawnym.
Konkurs dla pracodawców jest jednym z kluczowych elementów kampanii społecznej "W pełni zaradni". Spośród firm, które zgłosiły się do obydwu edycji konkursu, Kapituła wyłoni 10 Laureatów, którzy łącząc umiejętnie biznes z odpowiedzialnością społeczną, wychodzą naprzeciw specjalnym potrzebom osób niepełnosprawnych. Ogłoszenie 10 Laureatów konkursu nastąpi podczas uroczystej gali podsumowującej kampanię społeczną "W pełni zaradni" już w styczniu 2008 roku.
Kampania społeczna "W pełni zaradni" realizowana jest przez sześcioro osób niepełnosprawnych. Ich zasadniczym celem jest zwiększenie zatrudnienia wśród osób niepełnosprawnych, które - podobnie jak oni sami - chcą i mogą pracować. Szóstka Zaradnych własnym przykładem - codzienną pracą i realizacją zadań związanych z projektem "W pełni zaradni" - udowadnia, że osoby niepełnosprawne są dobrymi i pełnowartościowymi pracownikami.
Partnerzy projektu:
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Polskie Centrum Marketingowe
Jobs.pl
Patronat medialny nad projektem objęły:
AMS
Polskie Radio Program Trzeci
miesięcznik "Forbes"
Barbara Wasyl
Biuro Prasowe
Projektu "W pełni zaradni"
tel. (22) 546 11 00
e-mail: wpelnizaradni@alertmedia.pl
Biuro "W pełni zaradni"
Grupa Eskadra Sp. z o.o.
tel. (12) 423 20 74
e-mail: biuro@wpelnizaradni.pl
Środa, 21 listopada 2007
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
