Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.
Wynajem pracowników, znany również jako leasing pracowniczy lub praca tymczasowa, to forma zatrudnienia pośredniczona przez agencję pracy tymczasowej. W tym modelu pracownik jest formalnie zatrudniony przez agencję (pracodawcę macierzystego), ale wykonuje swoje obowiązki na rzecz Twojej firmy (pracodawcy użytkownika) na określony czas i warunkach.
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.
Codzienne dojazdy do pracy i powroty do domu to dla wielu z nas stały element dnia, który przez swoją rutynowość może usypiać czujność i prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Odpowiedzialność za kierownicą to jednak znacznie więcej niż tylko przestrzeganie przepisów; to aktywne i świadome zarządzanie ryzykiem, które zaczyna się na długo przed uruchomieniem silnika. Prawdziwe bezpieczeństwo na drodze jest sumą naszego przygotowania mentalnego, nienagannego stanu technicznego pojazdu oraz umiejętności przewidywania zdarzeń, które mogą nas spotkać na trasie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Doradca do spraw nieruchomości, czyli profesjonalny opiekun klienta, który zamierza kupić albo sprzedać mieszkanie - to nowy zawód właśnie kształtujący się na polskim rynku. Wymaga uczciwości, dużego zaangażowania, wiedzy o rynku i solidnego wykształcenia. Szkolić się warto, bo dobry doradca może bardzo szybko osiągnąć atrakcyjne wynagrodzenie.
Doradca specjalizujący się w obrocie nieruchomościami to osoba, której zadaniem jest to, aby klient poszukujący mieszkania:
· kupił takie, które najlepiej odpowiada jego potrzebom, sytuacji finansowej czy rodzinnej
· dokonał dobrej inwestycji kapitału, czyli kupił mieszkanie po atrakcyjnej cenie, uwzględniając alternatywne oferty, a także aktualne trendy
· otrzymał prognozę, ile jego nieruchomość może być warta za 10 lat
· jako właściciel ponosił koszty eksploatacyjne na uzasadnionym poziomie
· poświęcił na analizę ofert i wybór mieszkania jak najmniej czasu
· otrzymał pełną informację dotyczącą lokalu, jego wad i zalet
· miał gwarancję bezpieczeństwa prawnego transakcji
- Aby zrealizować te cele doradca powinien posiadać odpowiednie wykształcenie, znać dobrze rynek, mieć stały dostęp do jak największej bazy ofert, a także znać dobrze przepisy regulujące obrót nieruchomościami - mówi Bogna Żelechowska, doradca Home Broker - Doradca to kolejny szczebel w karierze zawodowej, często poprzedzony pracą w charakterze pośrednika - dodaje. Do tego, aby osiągnąć sukces, obok wiedzy i doświadczenia potrzebne są odpowiednie cechy charakteru, np. otwartość, umiejętność nawiązywania kontaktów z ludźmi, a także umiejętności sprzedażowe.
Doradca specjalizujący się w nieruchomościach to zawód zupełnie nowy. - Z usług doradców finansowych można już korzystać w Polsce od 10 lat. Dosyć powszechna jest wiedza o tym, że to osoba, która zbada sytuację finansową, doradzi wybór kredytu hipotecznego i najprawdopodobniej zachęci do dobrowolnego oszczędzania na emeryturę - mówi Bogna Żelechowska - Z doradcą do spraw nieruchomości jest podobnie, tylko przedmiotem usługi jest pomoc w wyborze najkorzystniejszej nieruchomości. Wiele elementów związanych z kontaktem z klientem jest podobnych - dodaje.
Na czym polega praca doradcy ds. nieruchomości? Obowiązków jest bardzo dużo: nawiązywanie kontaktów z klientami zainteresowanymi sprzedażą mieszkań, analiza rynku, przygotowywanie opisów oraz wizualizacji nieruchomości i okolic, analiza mocnych i słabych stron mieszkania i lokalizacji, spotkania z klientami w oddziale, prezentacja mieszkań, a na końcu przygotowanie klienta i dokumentacji do transakcji. Na niemal każdą z tych czynności trzeba przeznaczyć przeciętnie kilka godzin dziennie. Dlatego dobry doradca, pracuje zwykle po 10 godzin.
Zawód doradcy ds. nieruchomości nie jest licencjonowany. Licencję uzyskuje się z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Kandydaci do zawodu powinni skończyć studia wyższe, a następnie studia podyplomowe z pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Studia podyplomowe muszą spełniać minimalne wymogi programowe, które określa minister infrastruktury. Prowadzą je państwowe i prywatne wyższe uczelnie.
Odpowiednie wykształcenie to połowa sukcesu, trzeba jeszcze odbyć praktyki zawodowe. Trwają one pół roku i nie krócej niż 200 godzin. Osoba zainteresowana ich odbyciem powinna zwrócić się do odpowiedniej organizacji zawodowej pośredników lub zarządców, może to być stowarzyszenie lokalne albo federacja zrzeszająca stowarzyszenia. Organizacje udostępniają listę pośredników uprawnionych do prowadzenia praktyki, często same też je prowadzą. Praktyka trwa sześć miesięcy. Licencję zawodową może zdobyć tylko osoba fizyczna. Osoby, które dostały uprawnienia pośrednika, muszą się wpisać do odpowiedniego centralnego rejestru. Prowadzi go resort infrastruktury. Dopiero z dniem wpisu uzyskuje się prawo wykonywania zawodu. Pośrednik może, ale nie musi należeć do stowarzyszenia zawodowego.
Obowiązkowe jest zaś posiadanie aktualnego ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Warto stale się rozwijać i poszerzać swoją wiedzę - mówi Bogna Żelechowska, która po ukończeniu Akademii Ekonomicznej w Katowicach i zdaniu egzaminu państwowego, zdobyła licencję pośrednika w obrocie nieruchomościami. - Chcę posiadać specjalistyczną wiedzę z wielu dziedzin rynku nieruchomości,. Dlatego właśnie podejmuję kolejny etap edukacji. Rozpoczynam studia z zakresu rzeczoznawcy majątkowego i będę wykorzystywać zdobytą wiedzę, aby jak najlepiej obsługiwać klienta - dodaje. Przygotowanie do wykonywanie zawodu jest czasochłonne, ale warto poświecić czas. Osoba, która zacznie pracę i sprawdzi się w zawodzie, już po kilku miesiącach może osiągać atrakcyjne wynagrodzenie, rzędu np. 5 tys. zł netto w Warszawie. - Aby osiągać takie dochody trzeba w ciągu miesiąca pozyskać kilku klientów zainteresowanych sprzedażą nieruchomości oraz pośredniczyć w transakcjach o wartości ok. 500 tys. zł
Źródło: Jerzy Węglarz
Czwartek, 04 marca 2010
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
