Wypalenie zawodowe to poważny problem, którego doświadczają pracownicy z każdego sektora i pokolenia na rynku pracy. Jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, pomimo stosunkowo krótkiego doświadczenia zawodowego, wypalenie jest zjawiskiem powszechnym wśród młodych profesjonalistów. Aż 46 proc. osób z pokolenia Z przyznaje, że doświadczyło go już w swojej karierze. Wśród możliwych powodów eksperci wymieniają dużą presję, z jaką mierzą się młodzi.
Niepewność w globalnym handlu już dziś wpływa na rynek pracy w branży motoryzacyjnej. Aż 91% producentów przyznaje, że zmieniające się przepisy i rosnące koszty wymuszają na nich modyfikację strategii rekrutacyjnych. Jednocześnie postępująca transformacja technologiczna sprawia, że 65% firm planuje zwiększyć inwestycje w automatyzację. Mimo to aż 74% producentów samochodów ma trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników.
Budowanie silnej marki pracodawcy to dziś jedno z najważniejszych wyzwań dla firm z sektora MŚP. Konkurencja o talenty jest duża, a pracownicy coraz częściej wybierają pracodawców nie tylko ze względu na wynagrodzenie, ale też na kulturę organizacyjną, transparentność i dbałość o dobrostan zespołu. Jednym z mniej oczywistych, a jednocześnie niezwykle praktycznych elementów employer brandingu okazuje się prawidłowa ewidencja czasu pracy. To rozwiązanie, które - jeśli wdrożone w sposób nowoczesny i przyjazny - może realnie wpływać na zaangażowanie oraz lojalność pracowników.
Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji - wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions 'The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them'. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Z sondażu 'Monitor Rynku Pracy' Instytutu Badawczego Randstad wynika, że Polacy to jeden z narodów najczęściej zmieniających pracę w UE. Pod względem mobilności przewyższają nas jedynie Włosi i Hiszpanie.
Na pytanie, zadane ankietowanym przez Instytut Badawczy Randstad - czy w ostatnich sześciu miesiącach ankietowani zmienili pracę - twierdząco odpowiedziało 21 proc. Polaków. Średni poziom rotacji na rynku pracy jest niższy niż w Polsce - w UE wynosi 19 proc. Wyższy odsetek rotacji zawodowej, niż w Polsce odnotowano we Włoszech (26 proc.) i w Hiszpanii (24 proc.).
Najczęściej pracę zmieniają ludzie młodzi, poszukujący zawodu, w którym czują się najlepiej. Ponad połowa twierdzących odpowiedzi dotyczyła osób w wieku od 18 do 34 lat. Jednak nie tylko młode osoby zmieniają miejsce zatrudnienia. Największy wzrost rotacji w porównaniu do poprzedniego kwartału (o 14 proc.) odnotowano w przedziale wiekowym od 35 do 44 lat.
Często wyborem pracy rządzi przypadek. Część ankietowanych obecnie wykonuje pracę, która nie odpowiada posiadanemu przez nich doświadczeniu. Wiele osób wchodzi na rynek, nie wiedząc, co chce robić i w jaki sposób kształtować karierę. Z pewnością dla przedsiębiorców to niekomfortowa sytuacja, najpierw ponoszą koszt przeszkolenia, a następnie tracą pracowników.
Autor: Jagoda Stuła
Poniedziałek, 13 stycznia 2014
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.