Budowanie silnej marki pracodawcy to dziś jedno z najważniejszych wyzwań dla firm z sektora MŚP. Konkurencja o talenty jest duża, a pracownicy coraz częściej wybierają pracodawców nie tylko ze względu na wynagrodzenie, ale też na kulturę organizacyjną, transparentność i dbałość o dobrostan zespołu. Jednym z mniej oczywistych, a jednocześnie niezwykle praktycznych elementów employer brandingu okazuje się prawidłowa ewidencja czasu pracy. To rozwiązanie, które - jeśli wdrożone w sposób nowoczesny i przyjazny - może realnie wpływać na zaangażowanie oraz lojalność pracowników.
Ponad połowa szefów uważa, że ich ludzie są w pełni zaangażowani, tymczasem tylko 32% pracowników to potwierdza, a 45% przyznaje się do braku motywacji - wynika z dziś opublikowanego raportu Right Management Talent Solutions 'The Career Equation: What Attracts Talent Isn’t What Keeps Them'. Badanie pokazuje, że liderzy przeceniają poziom zaangażowania pracowników i nie dostrzegają prawdziwych czynników decydujących o ich lojalności. W Europie wciąż najważniejszym elementem przyciągającym talenty pozostają wynagrodzenie i benefity, ale tym, co ich najbardziej motywuje jest dopasowanie do zespołu i kultury organizacyjnej. Więcej w raporcie.
W ostatnich latach coraz więcej specjalistów z Polski decyduje się na pracę za granicą w ramach własnej działalności gospodarczej. Szczególną popularnością cieszy się model zatrudnienia z dokumentem A1, który otwiera drogę do legalnych i dobrze płatnych kontraktów w całej Unii Europejskiej. To rozwiązanie, które wybierają głównie elektrycy, spawacze i monterzy - zawody, na które w Niemczech i Austrii wciąż jest bardzo duże zapotrzebowanie.
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, kontynuuje wsparcie dla startupów społecznych w ramach współfinansowanego przez Unię Europejską programu GreenHouse for Social Innovators. Współpraca SOFTSWISS z ULEGEND i Wyspą już teraz przynosi realne korzyści dla społeczności technologicznej, m.in. dzięki dzieleniu się know-how i wspieraniu lokalnej gospodarki.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Wzrost bezrobocia powoduje, że aby znaleźć zatrudnienie część z nas ucieka się do metod, które w okresie stabilizacji na rynku pracy nie byłyby konieczne. Wyniki sondy przeprowadzonej przez portal rynekpracy.pl wykazały, że aby dostać pracę, co czwarty ankietowany byłby gotów wręczyć łapówkę.
Wykres 1. Czy aby dostać pracę byłbyś gotów wręczyć łapówkę?
Bez żadnych oporów przyszłego pracodawcę przekupiłoby 13,14% respondentów. Mniejszą gotowość do "zapłacenia" za pracę deklarowało niemal 11% ankietowanych. Pozostali uczestnicy badania byli przeciwni wręczaniu łapówki. Zdecydowany brak zamiaru charakteryzował 55,47% respondentów. Niepełną dezaprobatę zgłosił co piąty ankietowany Polak.
Redakcja rynekpracy.pl
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.