Mniej Polaków niż przed rokiem popiera 4 dniowy tydzień pracy. Obecnie to dwóch na trzech (61%), przeciwnych jest jeden na pięciu (21%). Jednocześnie aż 65% obawia się obniżenia wynagrodzenia przy takim modelu.
Na mapie Holandii Urk wygląda niepozornie - mała miejscowość położona na wschodnim brzegu IJsselmeer, dawniej wyspa odcięta od świata. A jednak to właśnie tu bije jedno z najsilniejszych serc holenderskiej przedsiębiorczości. Urk to miejsce, w którym praca ma głębsze znaczenie - jest częścią tożsamości, tradycji i wspólnoty.
Osobom z pokolenia Z stereotypowo przypisuje się lenistwo i brak zaradności, które rzekomo mają wpływać na ich kariery zawodowe. Tymczasem jak wynika z najnowszego raportu Hays Poland i OFF school, Zetki chętnie korzystają z wieloetatowości, czyli pracy w kilku miejscach jednocześnie. Tym samym dążą do większej niezależności finansowej, zdobycia różnorodnego doświadczenia czy nawet lepszego wykorzystania swojego czasu.
Black Friday 2025, globalne święto zakupów, wypada 28 listopada, oferując największe w roku obniżki cen na elektronikę, AGD i wiele innych. To idealna okazja na świąteczne prezenty i większe inwestycje, ale wymaga przemyślanej strategii. Artykuł pomoże Ci świadomie planować zakupy, unikać pułapek i korzystać z ochrony Dyrektywy Omnibus, by łowić najlepsze okazje.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Telewizja TVN zwyciężyła w pierwszej polskiej edycji rankingu Randstad Award. Kolejne miejsca zajęły Toyota Motor Manufacturing Poland i Vattenfall Poland. Zwycięzcy zostali wyłonieni na podstawie badania 150 największych polskich firm i ankiet przeprowadzonych wśród 7000 respondentów. Nagrody zostały wręczone 17 marca podczas uroczystej gali w Centrum Olimpijskim.
Ankietowani wybrali TVN ze względu na czynniki takie jak wysokie wynagrodzenie, możliwości na przyszłość, stabilna sytuacja finansowa i silne kierownictwo. Toyota Motor Manufacturing Poland uzyskała najlepsze wskaźniki w kategoriach takich jak przyjazna atmosfera pracy, równowaga pomiędzy pracą a życiem osobistym oraz wysokiej jakości szkolenia.
- Serdecznie gratuluję wszystkim laureatom, szczególnie tym, którzy zajęli miejsca na podium. - mówi Kajetan Słonina, dyrektor zarządzający Randstad. Dla zwycięzców jest to nie tylko dowód zaufania, jakim darzą ich pracownicy, ale także znak, że ich polityka personalna zmierza w dobrym kierunku - dodaje.
Ranking wskazał nie tylko najlepiej postrzegane przez pracowników firmy, ale także te najbardziej znane. W tej kategorii zwyciężyła Poczta Polska - wskazało ją niemal 4 na 5 respondentów badania (79%). Kolejne pozycje zajęła Telekomunikacja Polska - 78% i Cyfrowy Polsat - 69%. TVN, zwycięzca całego rankingu, uplasował się na 9 pozycji z rozpoznawalnością na poziomie 64%.
Badanie Randstad wskazało także takie aspekty jak najważniejsze czynniki przy wyborze pracy czy najlepiej postrzegane branże. 72% respondentów odpowiedziało, że najważniejszym czynnikiem przy wyborze pracy jest wysokie wynagrodzenie. Na kolejnych pozycjach znalazły się: przyjazna atmosfera pracy (59%), stabilność zatrudnienia (55%), stabilna sytuacja finansowa firmy (49%) i interesująca praca (45%).
- Wynagrodzenie, atmosfera i stabilność zatrudnienia to najważniejsze czynniki, którymi przy wyborze pracy kierują się Polacy. Takie konserwatywne podejście nie jest dla mnie zaskoczeniem. Potencjalni pracownicy chcą by najpierw zadbano o ich podstawowe potrzeby, takie jak możliwość życia na poziomie, dobre samopoczucie w codziennej pracy i stabilna sytuacja - komentuje Kajetan Słonina.
Najbardziej atrakcyjną z punktu widzenia pracowników branżą jest energetyka i ciepłownictwo. Wskazało ją połowa respondentów. Tuż za nią plasuje się motoryzacja (48%) i przemysł elektrotechniczny (45%)
Raport Randstad Award to pierwsze tak kompleksowe badanie polskiego rynku pracy dotyczące wizerunku pracodawcy. Randstad Award ma wieloletnią tradycję w krajach Europy Zachodniej, takich jak Francja, Belgia, Hiszpania czy Holandia. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 roku w Belgii, a dziś obecne jest już w 13 krajach, w tym także - po raz pierwszy - w Polsce. Tegoroczne polskie badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 7000 respondentów, reprezentujących wszystkie grupy wiekowe (od 18 do 65 roku życia), zarówno uczących się, jaki i pracujących, a także poszukujących pracy.
Źródło: Randstad
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
