Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Kiedy najlepiej szukać pracy? To pytanie zadają sobie absolwenci oraz osoby chcące zmienić swoją ścieżkę kariery, czy nawet przekwalifikować się. Stąd pytanie, czy wakacje to czas kiedy trzeba po prostu wyjechać na urlop i odpocząć, czy może jednak popracować nad szukaniem pracy.
W lipcu i w sierpniu do Biura Karier GWSH w Katowicach spływa około 40 % mniej ofert zatrudnienia. Mniejsze jest również zainteresowanie potencjalnych pracowników. Natomiast w śląskich agencjach pośrednictwa pracy nie zmniejsza się przepływ osób poszukujących pracy. To pracodawcy raczej odpoczywają. W wielu zakładach produkcyjnych kończy się teraz rok rozliczeniowy i działy personalne nie rozpoczynają nowych procesów rekrutacyjnych. Sezon letni jest też czasem urlopów, więc często osoby decyzyjne z działów personalnych łatwiej znaleźć nad morzem czy w górach niż przy biurku.
Nie możemy jednak zapominać, że rynek pracy wciąż się zmienia i znalezienie wykwalifikowanego i lojalnego pracownika jest coraz trudniejsze. Dlatego wiele firm w czasach tak wielkiej konkurencji nie może sobie pozwolić na całkowity zastój i wakacyjną bezczynność. Dotyczy to branż, o których możemy powiedzieć, że warunki w nich dyktuje pracownik. Najwięcej ogłoszeń, bez względu na okres w jakim się ukazują, ciągle odnotowujemy w bankowości, finansach, ubezpieczeniach i handlu. Doradca finansowy czy przedstawiciel handlowy może spokojnie zaplanować sobie poszukiwanie nowej pracy na okres wakacyjny. Szczególnie bankowość jest branżą bardzo chłonną, jeżeli chodzi o nowych pracowników. Jednym z powodów, dla których obserwujemy takie zjawisko jest to, że na rynku polskim tylko w roku 2008 mają pojawić się dwa nowe banki, w których pracę dostanie kilka tysięcy osób.
Kolejną branżą gdzie gorące rekrutacje nie ustają nawet latem, jest public relations. Najwyraźniej brakuje tutaj fachowców, bo liczba ofert systematycznie rośnie, a najwięcej jak do tej pory było właśnie w lipcu. Zgodnie z najnowszym raportem Proto - wortalu tematycznego dedykowanego środowisku PR - w lipcu tego roku ogłoszeń o pracę w tej branży było zdecydowanie więcej niż w czerwcu. Aż strach pomyśleć, co się będzie działo we wrześniu. Dlatego jeżeli ktoś chciałby spróbować swoich sił jako specjalista od wizerunku i komunikacji, to wakacje nie są w tym żadną przeszkodą.
Warto jeszcze wspomnieć o pracy sezonowej. W czasie wakacji pracodawcy poszukują głównie osób do obsługi hotelowej - recepcjonistów, kelnerów czy pomocy w kuchni. Do biur pośrednictwa pracy zgłaszają się również firmy, które latem odnotowują zwiększoną produkcję i szukają ludzi do pracy. Pracodawcy szukają potrzebują także osób do pomocy w biurze na dwa wakacyjne miesiące.
Justyna Bartodziej
źródło: Biuro Karier GWSH
Piątek, 08 sierpnia 2008
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.