Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.
Wynajem pracowników, znany również jako leasing pracowniczy lub praca tymczasowa, to forma zatrudnienia pośredniczona przez agencję pracy tymczasowej. W tym modelu pracownik jest formalnie zatrudniony przez agencję (pracodawcę macierzystego), ale wykonuje swoje obowiązki na rzecz Twojej firmy (pracodawcy użytkownika) na określony czas i warunkach.
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna z centrami rozwoju w Warszawie i Poznaniu, systematycznie doskonali swoje działania na rzecz work-life balance pracowników, wspierając inicjatywy sportowe o zasięgu lokalnym i międzynarodowym.
Codzienne dojazdy do pracy i powroty do domu to dla wielu z nas stały element dnia, który przez swoją rutynowość może usypiać czujność i prowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Odpowiedzialność za kierownicą to jednak znacznie więcej niż tylko przestrzeganie przepisów; to aktywne i świadome zarządzanie ryzykiem, które zaczyna się na długo przed uruchomieniem silnika. Prawdziwe bezpieczeństwo na drodze jest sumą naszego przygotowania mentalnego, nienagannego stanu technicznego pojazdu oraz umiejętności przewidywania zdarzeń, które mogą nas spotkać na trasie.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Polscy menedżerowie wypełnili ponad 1 800 testów wiedzy ze sprzedaży na 3 poziomach trudności. Jak przedstawiają się wyniki największej polskiej klasówki ze sprzedaży? Większość menedżerów posiada wiedzę na poziomie podstawowym, 50% dysponuje wiedzą profesjonalną, a 26% to menedżerowie wyszkoleni teoretycznie i potrafiący tę wiedzę skutecznie wdrażać w życie.
Sprzedaży można się nauczyć. Oczywiście jeżeli ma się do tego "talent", nauka przychodzi o wiele łatwiej, ale musi upłynąć kilka lat, nim dobrze opanujemy sztukę sprzedawania. Kandydat na wysokie stanowisko menedżerskie powinien posiadać odpowiednią wiedzę merytoryczną oraz całą gamę cech niezbędnych do zarządzania działem, firmą czy zespołem pracowników. Wśród nich są m.in. umiejętności sprzedażowe.
W największej biznesowej klasówce Talent Club wypełnionych zostało aż 1809 testów z "Technik sprzedaży" na trzech poziomach trudności.
Pierwszy etap testów zaliczyła duża grupa osób, co oznacza, że prawie wszyscy znają podstawowe techniki sprzedaży. Można się ich nauczyć na szkoleniach wewnętrznych lub po przeczytaniu książek czy kilku miesięcy praktyki zawodowej - powiedział Dariusz Wilk, koordynator programu Talent Club - Natomiast, gdy pytamy już o konkretne definicje, stosując pytania wielokrotnego wyboru, to test zalicza mniej niż 50% menedżerów startujących do pierwszego etapu.
Zaliczenie najtrudniejszego, trzeciego etapu testów ze sprzedaży wymaga rozwiązania studium przypadku (case study). Oprócz wiedzy teoretycznej, menedżer musi posiadać także doświadczenie zawodowe. Etap ten zaliczyło tylko 230 osób, czyli nieco ponad 26% menedżerów, którzy przystąpili do klasówki.
Jest kilka podstawowych cech, które powinny charakteryzować dobrego sprzedawcę. Są to m.in. znajomość oferty, umiejętność nawiązywania relacji, profesjonalizm, dobra organizacja pracy i zarządzanie własnym czasem. Równolegle ważne jest też przygotowanie teoretyczne, w tym umiejętne stosowanie technik sprzedaży, czy odpowiadanie na potrzeby klientów.
Jakie umiejętności ma dobry sprzedawca? Czy wystarczy, że potrafi dużo sprzedać? Zdecydowanie lepszym od tego, który najwięcej sprzedaje jest ten, który przynosi najwięcej zysku organizacji dla której pracuje. Cechy, które charakteryzują dobrego sprzedawcę to z pewnością: długofalowe myślenie - cierpliwość i odpowiedź na potrzeby klienta, a nie sprzedaż za wszelką cenę, odpowiednia komunikacja i budowanie relacji połączone z analitycznym myśleniem, a także umiejętność słuchania i analizy sytuacji, również z pozycji klienta. - zauważył Tomasz Hoffmann z Learn Up, ekspert programu Talent Club - Najważniejsza jest wiara w oferowany produkt i usługę oraz to, że sprzedaż trzeba to po prostu lubić.
W sumie aż 9777 menedżerów wzięło udział w klasówce Talent Club, wypełniając testy wiedzy z zakresu marketingu, technik sprzedaży, finansów oraz zarządzania (kompetencji menedżerskich).
Cykl testów wiedzy, które dostępne są na platformie e-learningowej Talent Club, został opracowany przez specjalistów z Akademii Leona Koźmińskiego oraz firm Hoffmann Consulting i Learn Up (twórca platformy). Najlepsze wyniki testów są publikowane w rankingu ogólnopolskim oraz wojewódzkim.
Wykres 1. Liczba osób, które przystąpiły i zaliczyły testy "Techniki Sprzedaży"
Źródło: Talent Club
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
