Rynek pracy w Polsce zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Coraz więcej osób staje przed wyborem: zostać na etacie czy spróbować sił w jednoosobowej działalności gospodarczej (JDG). Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy - różnią się nie tylko wysokością zarobków 'na rękę', ale także podatkami, urlopami czy bezpieczeństwem socjalnym.
Jak budować procesy, rozwijać zespoły i realnie wpływać na skalę działania firmy, gdy zakres odpowiedzialności wykracza poza utarte schematy? Dzmitry Tarashkevich, Head of TechOps Department w SOFTSWISS, opowiada o swojej ścieżce kariery, kluczowych decyzjach oraz o tym, co naprawdę go motywuje w pracy. Na końcu artykułu Aleksandra Ośko, doradca zawodowy i coach ds. komunikacji międzykulturowej, przedstawi analizę strategii kariery bohatera wywiadu oraz praktyczne wskazówki, jak można je zastosować w rozwoju zawodowym.
Założenie strony internetowej przestało być czasochłonnym zadaniem zarezerwowanym dla programistów. Dzięki nowoczesnym technologiom i intuicyjnym narzędziom takim jak kreator stron możesz uruchomić profesjonalną witrynę w zaledwie kwadrans, bez znajomości kodowania czy skomplikowanej konfiguracji technicznej.
Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Kursy dla właścicieli i pracowników sklepów spożywczych oraz kawiarni, restauracji i hoteli, szkolenia z e-marketingu i IT. To wszystko za unijne pieniądze.
Informatyczna grupa Comarch, internetowa grupa Onet czy potentat handlu hurtowego Makro Cash & Carry nie kojarzą się zazwyczaj z rynkiem szkoleniowym. Ale to one w najbliższych miesiącach będą szkolić setki osób na kursach dofinansowanych z Unii, wykorzystując wiedzę ze swej podstawowej działalności.
- Chcemy, by nasze szkolenia dały przedsiębiorcom odpowiednie przygotowanie, które zapewni im zachowanie silnej pozycji rynkowej oraz konkurencyjności. Podczas szkoleń staramy się nie tylko przekazywać wiedzę teoretyczną, lecz także wskazywać praktyczne rozwiązania, niezbędne w codziennym prowadzeniu biznesu - podkreśla Uwe Hoelzer, prezes sieci Makro Cash & Carry.
Niedawno firma wystartowała z nowym projektem darmowych kursów dla mikro- i małych przedsiębiorców -"Idealny biznes".
Spółka planuje, że do końca przyszłego roku przeprowadzi ponad 400 jednodniowych szkoleń dla prawie 7,7 tysiąca właścicieli i pracowników sklepów spożywczych oraz kawiarni, restauracji i hoteli (czyli tzw. sektora HorReCa). Jak zaznacza Magdalena Figurna z biura prasowego Makro, nie trzeba być klientem sieci, by wziąć w nich udział.
Unijny projekt to kolejne przedsięwzięcie edukacyjne Makro Cash & Carry, która w warsztaty dla restauratorów inwestuje od czterech lat, a w szkolenia dla detalistów - od dwóch. Dotychczas spółka finansowała je z własnej kieszeni, ale wspierając te dwie największe grupy swych klientów, dbała i o własny biznes. Tamto doświadczenie szkoleniowe pozwoliło też firmie zdobyć unijne dofinansowanie do kolejnej edycji otwartych kursów. (Makro ma ponad 80 trenerów, w tym 70 swoich pracowników).
Kilkuletnim doświadczeniem w organizacji szkoleń (m. in. kursów e-marketingu dla swych klientów reklamowych) może się także pochwalić grupa Onet. W kwietniu chce ona rozpocząć cykl otwartych szkoleń z marketingu online i e-handlu w ramach wspartego z EFS projektu Akademii Onetu.
Jeszcze dłuższą praktykę na edukacyjnym rynku ma giełdowa grupa Comarch, która na szkolenia unijne skierowane do przedsiębiorców pozyskała w latach 2009 - 2011 około 6 mln zł. Grupa już od połowy lat 90. poprzez swe centrum szkoleniowe organizuje specjalistyczne kursy z branży IT.
Na dofinansowanych z EFS kursach swej Akademii ICT Comarch chce do połowy przyszłego roku przeszkolić koło 1600 pracowników małych, średnich i dużych firm. Na trzy - pięciodniowych szkoleniach mogą się uczyć m.in. aplikacji biurowych, systemów operacyjnych i programowania. - Najbardziej popularne są jak zwykle kursy z Excela, ale zauważamy też wzmożone zainteresowanie szkoleniami z sieci Cisco oraz języków SQL i Java - ocenia Sylwester Woźniak, kierownik Akademii ICT, który nie narzeka na brak chętnych na szkolenia.
Nic dziwnego, skoro dzięki unijnemu wsparciu najdroższe kursy z autoryzowanych sieci komputerowych, które na rynku kosztują 3 - 4 tys. zł, w ramach Akademii można skończyć za maksymalnie 1,4 tys. zł. Ceny tańszych szkoleń z aplikacji biurowych nie przekraczają 200 zł.
Akademia ICT to już drugi dofinansowany projekt szkoleniowy z EFS grupy Comarch. Od wiosny 2009 r. jej centrum szkoleniowe prowadzi też unijny program rozwoju kompetencji pracowników małych i średnich firm informatycznych - łącznie ok. 800 kursów. - Na szkolenia wykorzystujemy głównie własne obiekty i własnych profesjonalnych trenerów - zaznacza Sylwester Woźniak.
Na własnych specjalistach bazuje też grupa Onet, która do końca przyszłego roku na kursach dofinansowanych z Unii zamierza przeszkolić prawie tysiąc osób z marketingu internetowego oraz handlu w Internecie.
- Chcemy edukować małe i średnie firmy oraz regionalnych przedsiębiorców, którzy nie są świadomi, jak potężnym medium reklamowym jest Internet, i nie wiedzą, jak wykorzystać jego możliwości - wyjaśnia Marcin Skowroński, dyrektor ds. strategii i rozwoju produktu reklamowego Onet.pl.
Źródło: www.kariera.pl
Środa, 24 lutego 2010
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.