Damski garnitur to esencja wszechstronności i stylu, która wychodzi poza biurowe ramy. Od casualowych wyjść po wyjątkowe okazje - jego uniwersalność pozwala tworzyć różnorodne stylizacje, łączące wygodę z elegancją. Klasyczne kroje, luksusowe tkaniny i odpowiednio dobrane dodatki sprawiają, że garnitur jest idealnym wyborem dla nowoczesnej kobiety pragnącej podkreślić pewność siebie i indywidualny charakter. Odkryj modową moc damskiego garnituru!
Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku - wynika z dziś opublikowanego raportu ManpowerGroup. 51% firm nie przewiduje zmian kadrowych, 18% zapowiada redukcje, a 2% nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. Najwięcej rekrutacji w końcówce roku odbędzie się w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych oraz w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych. Najlepsze perspektywy dla kandydatów poszukujących pracy oferuje wschodnia Polska, najgorsze południowy zachód kraju.
Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Łatwiej wyjechać do pracy za granicę niż pracować na własny rachunek
Założyć i prowadzić firmę w Polsce nie jest łatwo - oceniają młodzi przedsiębiorcy. Według nich wiąże się to z ryzykiem, a w dodatku uczelnie nie przygotowują do pracy na własny rachunek.
- Teoretycznie polityka państwa jest skierowana na zachęcanie młodych ludzi do pozostawania w kraju i rozpoczynania działalności gospodarczej. Nie znajduje to jednak odzwierciedlenia w odczuciach młodych przedsiębiorców - ocenia Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes zarządu Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości.
Młodzi przedsiębiorcy działający w AIP, a jest ich w całym kraju już około 130, w trakcie badań ankietowych wysoko ocenili ryzyko założenia firmy w Polsce. W skali od 1 do 10, średnia odpowiedzi wyniosła 7. Najwięcej badanych wybrało 9. Według nich znacznie mniejsze ryzyko ponosi osoba, która wyjeżdża za granicę do pracy - średnia odpowiedzi to 5.
Badanie wykazało też, że polskie uczelnie słabo przygotowują absolwentów do prowadzenia własnej firmy. - Brakuje praktyki, bo zajęć teoretycznych jest aż nadto. Potrzeba jak najwięcej interaktywnych ćwiczeń, zadań typu 'case study" i innych praktycznych zajęć, tak jak to się dzieje w innych krajach - stwierdza Aleksandrowicz. - W Holandii, na trzecim semestrze studiów ekonomicznych studenci muszą obowiązkowo prowadzić firmę w ramach inkubatorów przedsiębiorczości.
Duże znaczenie w prowadzeniu biznesu właściciele firm działających w AIP przypisują znajomościom. Większość z nich jest przekonana, że bez nich osiągnięcie sukcesu w biznesie jest wręcz niemożliwe. Wyróżniają jednak dwa rodzaje kontaktów: pozytywne, do których zaliczają referencje od partnerów biznesowych i wypracowane opinie, oraz negatywne, czyli krótko mówiąc nieuczciwe osobiste porozumienia.
Ankietowani zwracali też uwagę, że w Polsce przedsiębiorca nie jest najlepiej postrzegany. Głównie wynika to z niewiedzy Polaków na temat prowadzenia działalności gospodarczej. Oni sami oceniają polskiego przedsiębiorcę pozytywnie.
Badanie wśród przedsiębiorców z inkubatorów przeprowadzono w ramach kampanii AIP i Business Centre Club 'Wspierajmy Młody Biznes". To akcja promująca firmy działające w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości, której celem jest przekonanie przedsiębiorców oraz społeczeństwa, że młode firmy potrafią profesjonalnie i niedrogo realizować zlecenia biznesowe. Każde przedsiębiorstwo, które nawiąże współpracę biznesową z jedną lub kilkoma młodymi firmami z AIP, na łączną kwotę powyżej 50 000 zł, zostanie uhonorowane statuetką Lwa Młodego Biznesu.
(bz)
14 Sierpnia 2006
Gazeta Pomorska
Środa, 16 sierpnia 2006
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.