Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
Damski garnitur to esencja wszechstronności i stylu, która wychodzi poza biurowe ramy. Od casualowych wyjść po wyjątkowe okazje - jego uniwersalność pozwala tworzyć różnorodne stylizacje, łączące wygodę z elegancją. Klasyczne kroje, luksusowe tkaniny i odpowiednio dobrane dodatki sprawiają, że garnitur jest idealnym wyborem dla nowoczesnej kobiety pragnącej podkreślić pewność siebie i indywidualny charakter. Odkryj modową moc damskiego garnituru!
Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku - wynika z dziś opublikowanego raportu ManpowerGroup. 51% firm nie przewiduje zmian kadrowych, 18% zapowiada redukcje, a 2% nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. Najwięcej rekrutacji w końcówce roku odbędzie się w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych oraz w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych. Najlepsze perspektywy dla kandydatów poszukujących pracy oferuje wschodnia Polska, najgorsze południowy zachód kraju.
Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Czynniki związane z dobrym samopoczuciem w pracy wyraźnie wpływają na ocenę atrakcyjności pracodawcy - wynika z przeprowadzanego przez Randstad międzynarodowego badania Randstad Employer Brand Research. Dwie trzecie polskich pracowników uważa,
że istotnym aspektem atrakcyjnego miejsca zatrudnienia jest przyjazna atmosfera w pracy,
a co czwarty polski zatrudniony uważa, że pracodawcy powinni brać czynny udział w zapewnianiu dobrostanu pracowników.
Randstad Employer Brand Research to międzynarodowe badanie dotyczące marki pracodawców. Ankietowani pracownicy odpowiadają między innymi na pytanie o to, czego oczekują po pracodawcach. Najczęściej wymienianym czynnikiem jest atrakcyjność wynagrodzeń i benefitów - tak twierdzi czterech na pięciu badanych. Jednak bardzo istotnymi aspektami są te związane
z szeroko rozumianym dobrym samopoczuciem w miejscu pracy. Według 69 proc. pracowników ważna jest przyjazna atmosfera w miejscu zatrudnienia. Jest to wynik zdecydowanie wyższy niż średnia europejska - 63 proc. Na piątym miejscu z kolei znalazła się równowaga między życiem zawodowym a prywatnym (59 proc., za stabilnością zatrudnienia i możliwościami rozwoju kariery - odpowiednio 67 i 63 proc.).
Pracownicy umysłowi i najmłodsi oczekują dobrego samopoczucia w pracy
Jak wynika z badania Randstad, waga różnych czynników jest zależna od rodzaju wykonywanej pracy. Dla 80 proc. pracowników umysłowych wynagrodzenie i benefity są istotnym kryterium wyboru pracodawcy, a w dalszej kolejności są atmosfera w miejscu pracy (69 proc.), stabilność zatrudnienia (68 proc.), możliwość rozwoju zawodowego (64 proc.) i work-life balance (61 proc.). Generalnie, dla pracowników fizycznych czynniki te mają nieco mniejsze znaczenie (ok. 5 punktów proc.). Najwyraźniej tę różnicę widać w przypadku możliwości rozwoju i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym (10 punktów proc.).
Wyniki badania wskazują, że na wagę kryteriów wpływa również wiek. Dla pracowników z pokolenia Z (18-25 lat) wynagrodzenie i dobra atmosfera w pracy są tak samo istotne (78 proc.). Czynnik ten jest również ważny dla osób w wieku 26-41 lat (milenialsi), jednak wskazali go na drugim miejscu. Obie te grupy na kolejnym miejscu wskazały możliwość rozwoju kariery, która dla milenialsów jest równie ważna co stabilność zatrudnienia. Dla pokolenia Z ten ostatni czynnik znalazł się dopiero na 5. miejscu. Przedstawiciele obu pokoleń zwracają uwagę również na takie aspekty jak możliwość udziału w szkoleniach (pokolenie Z) oraz work-life balance (milenialsi). Przedstawiciele starszych pokoleń - X (42-57 lat) oraz generacji powojennego wyżu demograficznego, boomersi (58-64 lata) - mają podobne oczekiwania względem pracodawców. Dla obu tych grup, poza atrakcyjnym wynagrodzeniem i benefitami, liczą się takie czynniki jak kolejno stabilność zatrudnienia, przyjazna atmosfera pracy oraz work-life balance. Pokolenie X wskazało również możliwość rozwoju kariery jako czynnik atrakcyjności pracodawcy, natomiast pokolenie boomersów dobrą sytuację finansową firmy.
Elastyczny czas pracy i dobrostan ważne dla work-like balance
Autorzy badania spytali również o działania, jakie powinien podjąć pracodawca na rzecz równowagi między życiem prywatnym i zawodowym pracowników. 47 proc. chciałoby mieć elastyczny czas pracy. Taką chęć wyrażają głównie kobiety (50%), osoby w wieku 18-24 lat (58%) oraz osoby
z wyższym wykształceniem (50%). 38 proc. ankietowanych stwierdziło, że oczekują inicjatyw podejmowanych na rzecz dobrostanu, rozumianego jako jakość życia zawodowego, związana między innymi z brakiem stresu czy poczucia nadmiernej presji. Objawia się on dobrym samopoczuciem i komfortem psychicznym w pracy, a w konsekwencji też w życiu prywatnym. Najczęściej oczekują tego kobiety (42 proc.), a także najmłodsi (18-24: 46%) oraz najstarsi pracownicy (55+: 48%). W dalszej kolejności znalazły się dodatki do wynagrodzenia (36 proc.), możliwości rozwoju kariery (35 proc.) oraz dodatkowe benefity czy ochrona i sprawiedliwe wynagrodzenie (po 34 proc.).
Ankietowani oczekują, że w ramach działań na rzecz dobrostanu pracodawca zapewni im co najmniej kilka możliwości wsparcia zdrowia psychicznego. Na skalę oczekiwanego zaangażowania pracodawcy wpływ ma płeć, wiek i wykształcenie. Kobiety, młodsi zatrudnieni i osoby lepiej wykształcone chcą, aby było ono większe. Co zaskakujące, polscy pracownicy cenią dobrostan wyżej niż przeciętny pracownik w Europie (28 proc.). W skali europejskiej aspekt ten zajmuje szóste miejsce ex aequo z benefitami w zakresie opieki zdrowotnej za czynnikami, takimi jak zarobki
czy dodatkowe benefity.
'Wysoka pozycja czynników związanych z dobrym samopoczuciem w pracy świadczy o rosnących oczekiwaniach pracowników wobec pracodawców w tym zakresie. Wynika to z często trudnych doświadczeń ostatnich dwóch lat, związanych z pandemią i dynamicznymi zmianami
w rzeczywistości społecznej. Dla przedsiębiorstw jest to sygnał, że aby przyciągać do firm utalentowanych kandydatów i zatrzymać pracowników o wysokich kwalifikacjach, dbałość
o te aspekty staje się konieczna i wpływa na ocenę marki pracodawcy' - podsumowuje Monika Hryniszyn, Dyrektor Personalna i Członek Zarządu Randstad Polska.
Kontakt:
Mateusz Żydek
Rzecznik Prasowy
Tel. +48 665 305 902
Email: mateusz.zydek@randstad.pl
Randstad Employer Brand Research to projekt badawczy dotyczący wizerunku pracodawcy i czynników atrakcyjności pracodawców. Pierwsze badanie przeprowadzono w 2000 r. w Belgii. Dziś obecne jest już w 34 krajach i obejmuje ponad 190 000 respondentów. W tym roku ma 12. edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców oraz ponad 4 931 respondentów, reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa (pod względem wieku, płci, wykształcenia, regionu). Obejmuje zdolnych do pracy Polaków w wieku od 18 do 64 lat, zarówno uczących się, pracujących, jak i poszukujących pracy. Przeprowadzone zostało w styczniu 2021 roku.
Randstad Polska, lider na polskim rynku doradztwa personalnego i pracy tymczasowej, jest częścią holenderskiego Randstad Holding nv.
Randstad jest zaufanym partnerem dla firm, które potrzebują wsparcia w poszukiwaniu pracowników tymczasowych (w tym także rekrutacji
i zarządzania dużymi grupami pracowników w siedzibie klienta) i stałych, w tym specjalistów w zakresie finansów, informatyki, inżynierii oraz
w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Randstad wspiera także pracodawców fachowym doradztwem i analizami rynku pracy. Pomaga
w procesach rozliczania pracowników i zarządzania dokumentacją kadrową.
Poszukujących zatrudnienia specjaliści Randstad wspierają w odnajdywaniu najlepszej pracy, która odpowiada ich potrzebom i kwalifikacjom. Tworzą w ten sposób przyjazną przestrzeń komunikacji między pracownikami a pracodawcami.
Randstad sięga po nowoczesne technologie tak, by służyły one wygodzie poszukujących pracy i pracodawców. Działa globalnie, ale i lokalnie.
Na co dzień ze specjalistami Randstad spotkać się można w jednym z ponad 120 biur w Polsce.
Więcej informacji o firmie: www.randstad.pl
Wtorek, 19 lipca 2022
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.