Od ponad 20 lat łączymy ludzi z dobrą, legalną pracą w Holandii i Polsce. Bez względu na doświadczenie - znajdziemy coś dla Ciebie!
Usługi księgowe dla sklepu internetowego to podstawa, szczególnie jeśli firma szybko się rozwija i obsługuje w skali każdego miesiąca coraz większą liczbę zamówień. Im więcej dokumentów księgowych do rozliczenia oraz im szerszy zakres terytorialny działalności,
tym trudniej samodzielnie zająć się księgowością e-commerce. Właśnie dlatego warto rozważyć współpracę z zewnętrzną firmą księgową - unikniesz problemów, zyskasz rzetelne rozliczenia i skupisz się na rozwoju i skalowaniu swojego biznesu.
Aż 71% Polaków popiera ujawnienie wynagrodzeń, a 9 na 10 oczekuje podania widełek płacowych już na etapie rekrutacji - wynika z raportu Manpower 'Nastroje polskiego rynku pracy - perspektywa kandydatów 2025'.
Współczesny rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Pracodawcy stają przed wyzwaniem nie tylko pozyskania najlepszych specjalistów, ale także zatrzymania ich na dłużej w organizacji.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin

Premie okolicznościowe, bony towarowe, wigilie firmowe - co w tym roku firmy najczęściej szykują dla pracowników?
Najnowsze dane pokazują, że na popularności wciąż zyskuje przyznawanie premii świątecznych, które planuje 45 proc. przedsiębiorców. Niemal równie popularne jest organizowanie spotkań wigilijnych w miejscu pracy. Więcej niż co trzeci przedsiębiorca deklaruje też, że zafunduje bony podarunkowe.
To wnioski płynące z badania dotyczącego świątecznych inicjatyw dla pracowników, które wśród 1000 pracodawców przeprowadził Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk.
Premie świąteczne wciąż najpopularniejsze
Dane pokazują, że pracodawcy nieco częściej niż w ubiegłym roku będą przyznawać premie okolicznościowe: obserwujemy tu wzrost z 44 proc. do 45 proc. Natomiast chęć organizacji firmowej wigilii deklaruje dokładnie tylu pracodawców, co w ubiegłorocznym badaniu: 43 proc. Bony podarunkowe planuje przekazać pracownikom 32 proc. respondentów. 23 proc. odpowiada,
że pracownicy i ich rodziny mogą liczyć na gwiazdkowe upominki od firmy - ten odsetek jest mniejszy niż w zeszłym roku, gdy wynosił 29 proc. Wśród przedsiębiorców biorących udział w badaniu 14 proc. odpowiada, że nie planuje w tym roku żadnych specjalnych działań (wzrost z 13 proc.).
- Wyraźnie widać, że pracodawcy wrócili do spotkań integracyjnych w zespołach, których zaniechali w okresie pandemii. Z ich perspektywy to doskonała okazja, aby zacieśniać relacje pomiędzy pracownikami, ale także budować dobrą atmosferę w miejscu pracy. Część firm, nawet jeśli nie może sobie pozwolić na podniesienie wynagrodzeń na stałe, stara się docenić zaangażowanie pracowników choćby taką jednorazową świąteczną premią. Stąd bonusy finansowe i bony towarowe wciąż należą do najważniejszych inicjatyw - mówi Mateusz Żydek, ekspert rynku pracy Randstad Polska.
18% firm przy okazji świąt, da też pracownikom możliwość zaangażowania się w akcje charytatywne, np. zbiórki darów rzeczowych czy pieniędzy oraz działania wolontariackie.
Wartość benefitów świątecznych rośnie
W porównaniu do zeszłego roku obserwujemy wzrost wartości przyznawanych benefitów świątecznych w przeliczeniu na jednego pracownika. Podczas, gdy w 2021 roku najczęściej wskazywanym przez pracodawców przedziałem kwot był ten między 100 a 300 zł, to tym razem firmy najczęściej są skłonne przeznaczyć na świąteczne bonusy między 300 a 500 zł. W tym roku takie deklaracje składa 34 proc. badanych. Wzrost w tym przedziale rok do roku jest znaczny, bo aż o 8 p.p. To wyraźny powrót do poziomu sprzed 2 lat.
Co piąty respondent chce przeznaczyć w przeliczeniu na jednego pracownika kwotę powyżej 500 zł.
Najniższy w historii badania jest odsetek firm, które deklarują przeznaczenie na jedną osobę od 50 do 100 zł. W zeszłym roku było to 9 proc., a w tym zaledwie 6 proc.
Benefity świąteczne obejmują coraz szersze grono pracowników w firmach
80 proc. firm deklaruje, że okolicznościowe premie świąteczne będzie przyznawać wszystkim swoim pracownikom: to więcej o 5 p.p. niż w zeszłym roku. Premie będą też mniej zróżnicowane: ze względu na stanowisko i dział różnicować je będzie 55 proc. firm, podczas gdy jeszcze w zeszłym roku było to 65 proc.
Bony podarunkowe chce natomiast przyznawać wszystkim pracownikom 88 proc. pracodawców. (wzrost o 1 p.p.). W przypadku 53 proc. przedsiębiorstw, które planują taką inicjatywę, wartość bonów podarunkowych będzie zależna od działu czy stanowiska. Tutaj też, jak w przypadku premii, obserwujemy, że trend różnicowania wartości jest w odwrocie: w zeszłym roku wartość bonu uzależniało od działu lub stanowiska 61 proc. firm.
Kontakt:
Mateusz Żydek
Rzecznik Prasowy
Tel. +48 665 305 902
Email: mateusz.zydek@randstad.pl
Randstad Polska, lider na polskim rynku doradztwa personalnego i pracy tymczasowej, jest częścią holenderskiego Randstad Holding nv.
Randstad jest zaufanym partnerem dla firm, które potrzebują wsparcia w poszukiwaniu pracowników tymczasowych (w tym także rekrutacji
i zarządzania dużymi grupami pracowników w siedzibie klienta) i stałych, w tym specjalistów w zakresie finansów, informatyki, inżynierii oraz w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Randstad wspiera także pracodawców fachowym doradztwem i analizami rynku pracy. Pomaga w procesach rozliczania pracowników i zarządzania dokumentacją kadrową.
Poszukujących zatrudnienia specjaliści Randstad wspierają w odnajdywaniu najlepszej pracy, która odpowiada ich potrzebom i kwalifikacjom. Tworzą w ten sposób przyjazną przestrzeń komunikacji między pracownikami a pracodawcami.
Randstad sięga po nowoczesne technologie tak, by służyły one wygodzie poszukujących pracy i pracodawców. Działa globalnie, ale i lokalnie.
Na co dzień ze specjalistami Randstad spotkać się można w jednym z ponad 120 biur w Polsce.
Więcej informacji o firmie: www.randstad.pl
Wtorek, 06 grudnia 2022
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
