Połączenie pracy zawodowej z odkrywaniem nowych zakątków globu to dla wielu osób definicja idealnego stylu życia. Jeszcze niedawno taka wizja wydawała się odległym marzeniem, dostępnym tylko dla nielicznych. Dziś, dzięki rozwojowi technologii i zmianom na rynku pracy, staje się coraz bardziej realną opcją.
Damski garnitur to esencja wszechstronności i stylu, która wychodzi poza biurowe ramy. Od casualowych wyjść po wyjątkowe okazje - jego uniwersalność pozwala tworzyć różnorodne stylizacje, łączące wygodę z elegancją. Klasyczne kroje, luksusowe tkaniny i odpowiednio dobrane dodatki sprawiają, że garnitur jest idealnym wyborem dla nowoczesnej kobiety pragnącej podkreślić pewność siebie i indywidualny charakter. Odkryj modową moc damskiego garnituru!
Co czwarty pracodawca w Polsce planuje zatrudniać nowych pracowników w IV kwartale 2025 roku - wynika z dziś opublikowanego raportu ManpowerGroup. 51% firm nie przewiduje zmian kadrowych, 18% zapowiada redukcje, a 2% nie ma jeszcze sprecyzowanych planów. Najwięcej rekrutacji w końcówce roku odbędzie się w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych oraz w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych. Najlepsze perspektywy dla kandydatów poszukujących pracy oferuje wschodnia Polska, najgorsze południowy zachód kraju.
Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Sektor nowoczesnych usług biznesowych stał się na przestrzeni ostatnich lat jedną z największych pod względem zatrudnienia gałęzi polskiej gospodarki. Międzynarodowe firmy coraz chętniej zlecają obsługę zaawansowanych procesów centrom zlokalizowanym w Polsce. Dynamika biznesu i jego potrzeby ulegają jednak ciągłym zmianom. Wyzwaniami pozostają m.in. wybór lokalizacji dla nowych inwestycji oraz rekrutacja pracowników - podaje przewodnik stworzony z myślą o firmach z sektora nowoczesnych usług dla biznesu przez Hays Poland oraz Cushman & Wakefield, we współpracy z HB Reavis i Bene.
Zdecydowana większość pracodawców z polskiego sektora usług biznesowych doświadcza obecnie niedoboru odpowiednich kandydatów i mierzy się z trudnościami w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu pracowników. Kadra zarządzająca i działy HR muszą opracować strategię zatrudnienia, która umożliwi sprostanie wysokim i coraz bardziej sprecyzowanym oczekiwaniom kandydatów. Oznacza to konieczność zaproponowania nie tylko atrakcyjnego wynagrodzenia, ale również atrakcyjnej ścieżki kariery oraz udogodnień w miejscu pracy. Przy podjęciu decyzji o wyborze miejsca pracy kandydaci coraz częściej biorą pod uwagę takie aspekty jak lokalizacja, standard budynku oraz aranżacja
i charakter przestrzeni pracy.
NOWY WYMIAR LOKALIZACJI
Jaka lokalizacja jest najlepsza dla nowych inwestycji w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu? Eksperci Hays podkreślają, że podejmując decyzję o stworzeniu nowego centrum usług warto od
razu zastanowić się nad możliwymi trudnościami przy pozyskiwaniu pracowników w danym ośrodku miejskim. Wybór miejsca jest przecież jedną z najważniejszych kwestii decydujących o powodzeniu inwestycji. Warto wziąć pod uwagę czy w okolicy funkcjonują konkurencyjne firmy, które zatrudniają specjalistów o podobnym profilu, oraz partnerzy zewnętrzni, mogący wesprzeć proces tworzenia struktur. Niezmiernie istotna jest także obecność uczelni wyższych, kształcących na potrzebnych kierunkach.
Znaczenie lokalizacji nabiera również nowego wymiaru, rozpatrywanego nie tylko w kontekście odległości od centrum miasta, ale przede wszystkim dostępu do transportu publicznego i ważnych węzłów komunikacyjnych. Pracownicy coraz chętniej rezygnują z dojazdu do pracy samochodem, dzięki czemu nie marnują czasu w korkach oraz unikają problemów związanych z niewystarczającą liczbą miejsc parkingowych. W rezultacie, o ile profil firmy nie wymaga posiadania siedziby w ścisłym centrum miasta, wielu inwestorów decyduje się na lokalizacje na obrzeżach, które są jednak na tyle dobrze skomunikowane, żeby można było do nich dotrzeć szybko i w prosty sposób. - Ten trend dobrze widać na przykładzie Warszawy, gdzie coraz większą popularnością cieszą się biura w okolicach dworców (Dworzec Gdański, Warszawa Zachodnia) oraz Wrocławia, gdzie powstały nowe biurowce w pobliżu Dworca Głównego i dworca Wrocław Mikołajów - wyjaśnia Agata Piątek, ekspert Hays Poland.
ABSOLWENCI I DOŚWIADCZENIE
Dla powodzenia inwestycji realizowanych w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu kluczowy jest dostęp do wykształconych i doświadczonych kandydatów. Dlatego też inwestorzy, którzy planują zatrudnienie młodych pracowników, powinni koncentrować się na miastach uniwersyteckich, oferujących zróżnicowany profil nauczania. Pracodawcy z sektora usług biznesowych poszukują zarówno absolwentów kierunków finansowych i informatycznych, jak i poliglotów, którzy ukończyli studia językowe. Co więcej, szeroki zakres realizowanych w Polsce procesów sprawia, że oferty pracy są kierowane dla doświadczonych ekspertów w danej dziedzinie, ale również do studentów, którzy dopiero rozpoczynają karierę zawodową. To wszystko sprawia, że ulokowanie centrum usług w ośrodku akademickim jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla obu stron, co dostrzegają napływający do kraju inwestorzy. Ponadto firmy mogą zachęcić uczelnie do dostosowania swojej oferty edukacyjnej dla potrzeb branży.
W zależności od rodzaju procesów, które będzie realizować nowe centrum usług, ważny może okazać się dostęp do kandydatów z większym doświadczeniem - posiadających odpowiednie kwalifikacje
i umiejętności, takie jak znajomość języków obcych, języków programowania lub metod zarządzania. W tym kontekście warto, aby w wybranej lokalizacji funkcjonowały już firmy o podobnym profilu, które mogą stanowić źródło doświadczonych kandydatów. - Obecnie wiele mniejszych ośrodków dynamicznie rozszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej konkurencyjnymi lokalizacjami, zapewniającymi świetną infrastrukturę i dostęp do wykwalifikowanej kadry. Dla nowych inwestycji
to także możliwość oszczędności - zarówno w zakresie wynagrodzeń, jak i kosztów wynajmu powierzchni - wyjaśnia Anna Czyż, ekspert Hays Poland.
BIURO DLA PRACOWNIKÓW
Dla sektora nowoczesnych usług biznesowych biuro stało się narzędziem rekrutacyjnym, elementem employer brandingu i kartą przetargową w pozyskiwaniu pracowników i zatrzymywaniu talentów w organizacji. Pracodawcy przywiązują coraz większą wagę do jego wystroju i funkcjonalności. Z kolei dla pracowników na decyzję o wyborze pracodawcy mają wpływ nie tylko prestiż firmy oraz ocena proponowanego zakresu obowiązków, lecz także warunki pracy, w tym atrakcyjność samego pomieszczenia biurowego i jego lokalizacja. Te dwa ostatnie kryteria są szczególnie ważne dla młodszego pokolenia pracowników. Firmy zdają sobie z tego sprawę i starają się aranżować przestrzeń pracy w taki sposób, aby była kolejnym argumentem w procesie rekrutacji.
Odpowiadanie na potrzeby pracowników niesie za sobą ogromne korzyści - nie tylko personalne
i związane z employer brandingiem, ale także finansowe. Zadowoleni pracownicy są bardziej zaangażowani, samodzielni i usatysfakcjonowani z życia zawodowego. Silna marka pozycjonuje firmę wśród idealnych pracodawców oraz ułatwia przyciągnięcie i zatrzymanie talentów. Sektor nowoczesnych usług dla biznesu już teraz narzuca kierunek rozwoju miejsc pracy,
odpowiadających potrzebom pracowników.
O PRZEWODNIKU
Publikacja 'Przewodnik dla firm z sektora nowoczesnych usług dla biznesu' została przygotowana przez Hays Poland oraz międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield we współpracy z HB Reavis i Bene. Opracowanie zawiera cenne wskazówki dotyczące optymalnej lokalizacji oraz aranżacji nowego biura, działań prawnych czy HR, dzięki czemu stanowi doskonałe wsparcie dla każdej firmy podejmującej decyzję o stworzeniu nowego centrum usług.
KONTAKT DLA MEDIÓW
Paulina Łukaszuk Communications Manager M: +48 661 610 554 |
Zofia Nowak PR Specialist T: +48 22 584 56 73 |
Informacje o Hays Poland
Hays Poland jest firmą doradztwa personalnego należącą do międzynarodowej grupy Hays plc,
która jest największą na świecie firmą zajmującą się rekrutacją specjalistyczną. Działając na rynku rekrutacyjnym od ponad 40 lat, Hays posiada 251 biur w 33 krajach. Łącznie pracuje w nich około 9600 ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2002 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 250 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście, Łodzi, Poznaniu oraz Szczecinie.
Świadczymy dopasowane do wymagań klienta usługi w zakresie rekrutacji specjalistycznej pozyskując najlepszych kandydatów do pracy stałej, tymczasowej oraz na kontrakt. Portfolio naszych usług obejmuje ponadto Executive Search, Recruitment Process Outsourcing (RPO) oraz marketing rekrutacyjny.
Z pasją wspieramy rozwój zawodowy profesjonalistów działających w różnych obszarach rynku, kierując się naszym motto 'powering the world of work'.
Materiał partnera.
Środa, 20 grudnia 2017
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.