Usługi księgowe dla sklepu internetowego to podstawa, szczególnie jeśli firma szybko się rozwija i obsługuje w skali każdego miesiąca coraz większą liczbę zamówień. Im więcej dokumentów księgowych do rozliczenia oraz im szerszy zakres terytorialny działalności,
tym trudniej samodzielnie zająć się księgowością e-commerce. Właśnie dlatego warto rozważyć współpracę z zewnętrzną firmą księgową - unikniesz problemów, zyskasz rzetelne rozliczenia i skupisz się na rozwoju i skalowaniu swojego biznesu.
Aż 71% Polaków popiera ujawnienie wynagrodzeń, a 9 na 10 oczekuje podania widełek płacowych już na etapie rekrutacji - wynika z raportu Manpower 'Nastroje polskiego rynku pracy - perspektywa kandydatów 2025'.
Współczesny rynek pracy zmienia się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Pracodawcy stają przed wyzwaniem nie tylko pozyskania najlepszych specjalistów, ale także zatrzymania ich na dłużej w organizacji.
Co dziesiąty Polak nie lubi swojej pracy, a co trzeci chce ją zmienić w ciągu najbliższego roku. Nie chodzi jednak tylko o pieniądze. Ten smutny obraz mogłyby zmienić ciekawe dodatki pozapłacowe, więcej dni wolnych i większa elastyczność w zakresie czasu i miejsca pracy.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin

Arkadiusz Nowak, specjalista do spraw rekrutacji w firmie Dungito:
Naszym celem jest zapewnienie pracownikom stabilnych i dobrze płatnych miejsc pracy. Staramy się współpracować wyłącznie ze sprawdzonymi niemieckimi pracodawcami, którzy oferują atrakcyjne warunki zatrudnienia. Zwracamy uwagę na transparentność ofert, tak aby nasi kandydaci wiedzieli dokładnie, czego się spodziewać.
Jakie oferty pracy są obecnie najpopularniejsze wśród kierowców, którzy chcą podjąć pracę w Niemczech?
Przede wszystkim praca dla kierowców kategorii C+E, zwłaszcza w systemach 2/1, 3/1 lub 2/2, które pozwalają na regularny czas odpoczynku. Sporadycznie zaś poszukujemy kierowców do prowadzenia ciężarówek z plandeką, cysterną lub chłodnią.
Popularne są także oferty dla kierowców solo, którzy pracują 'wokół komina,' czyli na trasach regionalnych, co pozwala na częstszy powrót do domu.
Nie ukrywajmy, że to jeden z najważniejszych dla kierowców czynników. W naszych ogłoszeniach kierowcy mogą zarobić od 2000 euro na rękę do nawet 3250 euro netto miesięcznie. Dla kierowców C+E, którzy pracują w systemie 3/1 na cysternach lub plandekach międzynarodowych, oferowane wynagrodzenie wynosi nawet 2650-2850 euro. To zależy również od lokalizacji i warunków oferowanych przez pracodawcę.

Zobacz jakie są zarobki kierowcy kat. C w Niemczech
Na przykład Krzysztof, kierowca kategorii C+E, zgłosił problem z zakwaterowaniem, kiedy po przyjeździe okazało się, że mieszkanie przydzielone przez pracodawcę było oddalone o 40 km od jego miejsca pracy. Taka odległość generowała dodatkowe koszty dojazdu i niepotrzebny stres, szczególnie że Krzysztof nie znał okolicy i był zmuszony do poruszania się po nieznanych drogach. Na szczęście po 2 tygodniach znalazł lepsze lokum i ten problem się rozwiązał.
Po zgłoszeniu problemu przez Krzysztofa, nasi koordynatorzy natychmiast interweniowali. Udało się znaleźć zakwaterowanie bliżej miejsca pracy i sfinalizować przenosiny w ciągu dwóch tygodni. Pracodawca pokrył koszty transportu do nowej lokalizacji. Krzysztof był zadowolony z szybkiej reakcji, a problem odległości przestał mu doskwierać - teraz do pracy dojeżdzał tylko 5 km w obrębie miasta.
Kolejny przykład naszych interwencji to historia Marka.
Marek, kierowca solo na trasach lokalnych 'wokół komina', napotkał problem, gdy pracodawca zaczął częściej przydzielać mu weekendowe dyżury, mimo że umowa początkowo przewidywała tylko pracę od poniedziałku do piątku. Dodatkowe godziny bez wcześniejszej zgody były nie tylko uciążliwe, ale i odbijały się na życiu rodzinnym Marka (bo już po 3 miesiącach jego pobytu przeprowadził się do Niemiec z całą rodziną). Po rozmowie z Markiem skontaktowaliśmy się z pracodawcą, aby wyjaśnić sytuację. Firma uznała, że nałożenie dodatkowych dyżurów mogło być nadinterpretacją grafiku i zobowiązała się do przestrzegania oryginalnego harmonogramu. Po pół roku pracy Marek otrzymał też lepsze stanowisko i atrakcyjniejsze dla siebie trasy, choć do tego dochodziły mu w tygodniu dwa dni z dłuższymi trasami, na co się zgodził.
Piotr, który podjął pracę jako kierowca cysterny w systemie 2/2, pewnego dnia stanął w obliczu problemu technicznego z pojazdem. Z powodu braku znajomości języka niemieckiego miał trudność ze zrozumieniem poleceń udzielanych przez serwis drogowy (tymbardziej było to trudne przez telefon). Jego polski telefon nie miał zasięgu, a Piotr czuł się bezradny, nie mogąc wyjaśnić swojej sytuacji ani poprosić o pomoc.
Dostał od nas rozpiskę numerów alarmowych, z pomocą w języku polskim. Na szczęscie polski koordynator ze strony pracodawcy był wtedy w pracy (o godzinie 20) i mógł pomóc mu z tłumaczeniem na bieżąco. Piotrowi udało się awaryjnie uruchomić pojazd i dojechać do najbliższego zjazdu, tam już poczekał na serwis techniczny.
Po tym wydarzeniu Piotr zapisał się na lekcję niemieckiego na poziomie podstawowym i w krótkim czasie podszkolił swoje zdolności językowe do komunikatywnego poziomu
Przede wszystkim transparentność i pełne wsparcie. Jesteśmy z kandydatem na każdym etapie - od aplikacji, przez proces rekrutacji, aż po pierwszy dzień w pracy. Nasze oferty są weryfikowane, a współpracujący z nami pracodawcy są sprawdzeni i oferują godne warunki pracy. Dbamy o to, aby nasi pracownicy czuli się bezpiecznie i mieli jasność co do swoich praw i obowiązków.
Na jakie inne stanowiska pracy w Niemczech warto zwrócić uwagę?
Poza kierowcami dużym zainteresowaniem cieszą się oferty dla operatorów wózków widłowych, magazynierów oraz komisjonerów. Często poszukujemy także specjalistów w branży produkcji i logistyki, np. spawaczy i operatorów CNC. Te zawody oferują stabilne zatrudnienie i możliwość rozwoju zawodowego.
Artykuł sponsorowany.
Środa, 30 października 2024
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
 
        