Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
Dla wielu osób utrzymanie koncentracji przez cały dzień pracy stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często nawet kilka kaw wypitych w trakcie obowiązków nie wystarcza, aby utrzymać odpowiedni poziom energii. W takim momencie z pomocą przychodzą woreczki energetyczne. Dzięki swoim właściwościom pozwalają na skuteczne podniesienie poziomu energii, a przy tym są bezpieczne w stosowaniu.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Przedstawiciel handlowy, specjalista ds. sprzedaży, account manager, opiekun klienta, reprezentant handlowy - pod tymi nazwami kryje się zazwyczaj praca w dziale sprzedaży. Dla osób z odpowiednimi predyspozycjami to szansa na błyskotliwą karierę i wysokie wynagrodzenie.
Dynamiczny rynek
Rynek pracy dla specjalistów sprzedaży charakteryzuje się dużą dynamiką. Na każdym portalu rekrutacyjnym najwięcej ofert stanowią właśnie ogłoszenia dla handlowców. W styczniu 2008 roku na portalu www.hrk.pl oferty pracy w dziale sprzedaży stanowiły 40 % wszystkich opublikowanych ogłoszeń rekrutacyjnych.
Doświadczeni handlowcy w cenie
O doświadczonych handlowców nie jest łatwo, dlatego wiele firm skupia się na pozyskiwaniu kandydatów "dobrze rokujących", czyli takich, którzy wykazują potencjał, wysokie umiejętności interpersonalne, podejście biznesowe i otwartość na nowe wyzwania. To szansa dla absolwentów bez doświadczenia. Wiele firm z branży FMCG (np. Danone, uruchomiło specjalne programy stażowe w Działach Sprzedaży. Uczestnicy tego rodzaju programów poznają specyfikę pracy handlowca, biorą udział w realizacji celów sprzedażowych oraz rozmowach handlowych i pod okiem opiekuna samodzielnie realizują poważne projekty biznesowe.
Praca w sprzedaży nie dla wszystkich
Praca w sprzedaży nie jest dla każdego. Kluczowe w tej dziedzinie są wysokie kompetencje interpersonalne, łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi i ich utrzymywania. To praca dla osób, które lubią wyzwania i wytrwale dążą do realizacji założonych celów, wykazując się przy tym wysoką kreatywnością. Wśród handlowców spotyka się wielu indywidualistów uprawiających niestandardowe hobby, np. sporty ekstremalne. Ścieżka kariery w sprzedaży wiedzie od zwykłego reprezentanta handlowego, przez szefa sprzedaży w danym regionie czy specjalisty lub kierownika zajmującego się kluczowymi klientami, do dyrektora sprzedaży. W zależności od wyników pracy, predyspozycji osobowościowych, talentu menedżerskiego, w krótkim czasie można osiągnąć wysokie stanowisko.
Wynagordzenia handlowców
Sprzedaż stanowi siłę napędową każdej firmy. Dlatego pracodawcy stale poszukują dobrych handlowców, oferując im zwykle bardzo dobre warunki pracy i płacy. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez HRK PARTNERS, firmę specjalizującą się w badaniach wynagrodzeń, osoby początkujące, bez doświadczenia w sprzedaży, mogą liczyć na wynagrodzenie rzędu 2500-4000 zł brutto, a osoby z doświadczeniem, w pełni zawodowo ukształtowane, osiągają płace pomiędzy 3500-7000 zł brutto.
Dodatkowe świadczenia
Najlepiej handlowców wynagradzają firmy IT/Telecom, którzy oferują płace nawet o 100% większe niż w innych branżach. Istotnym elementem wynagrodzenia handlowców jest premia - jej udział procentowy w ogólnym wynagrodzeniu jest znacznie wyższy niż w przypadku innych grup zawodowych. Kształtuje się na poziomie 20-50%. Pracodawcy oferują nie tylko atrakcyjny system wynagradzania, ale także zapewniają pracownikom rozwinięte pakiety pozapłacowe, na które składają się m.in. opieka medyczna, wsparcie w zakresie kształcenia, relokacji itp. Dodatkowo handlowcy wyposażani są w narzędzia pracy, takie jak samochód, notebook czy telefon komórkowy.
Artykuł pochodzi z branżowego magazynu KARIERA - branże: FMCG, handel i sprzedaż. Magazyny do odebrania w biurach karier oraz na targach pracy i kariery.
Polecamy i zapraszamy!
Autor: Iwona Kwaśna
Źródło: http://www.kariera.com.pl/
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.