Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
SOFTSWISS laureatem nagrody Eventex Award za Kids Camp: Wsparcie rodziny zmienia doświadczenia pracowników
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, zdobyła nagrodę Eventex Award 2025 w kategorii Corporate Event za projekt Kids Camp. Program został stworzony z myślą o wspieraniu pracowników poprzez zaangażowanie ich dzieci w wyjątkowe, transgraniczne doświadczenie. To prestiżowe wyróżnienie plasuje SOFTSWISS obok takich marek jak Disney, Nike czy Netflix, które również zostały nagrodzone w tegorocznej edycji.
W sierpniu 2024 roku marka SOFTSWISS zorganizowała wyjątkowe wydarzenie, w którym udział wzięło 65 dzieci pracowników. Spotkanie odbyło się na Mazurach - malowniczym regionie Polski słynącym z urokliwej przyrody. Tygodniowy program rodzinny przyciągnął uczestników z centrów rozwoju SOFTSWISS w Warszawie i Poznaniu, a także członków zespołu z Gruzji, Cypru, Niemiec i innych krajów.
Kids Camp nie był zwykłym letnim wydarzeniem, lecz przemyślaną inicjatywą odzwierciedlającą wartości firmy skoncentrowanej na człowieku. To, co wyróżniało projekt, to połączenie niestandardowych modułów edukacyjnych, angażujących aktywności i integracyjnego podejścia, które pomagało dzieciom z różnych środowisk kulturowych nawiązać relacje. Uczestnicy wzięli udział w hackathonie, podczas którego mierzyli się z rzeczywistymi wyzwaniami, takimi jak powodzie w Brazylii, tworząc przemyślane prezenty dla poszkodowanych dzieci.
'Jednym z moich ulubionych aspektów tej inicjatywy było to, że aktywności nie tylko bawiły, ale miały też głębszy sens - dzieci mogły realnie wspierać innych' powiedziała Shannon Jones, członkini jury Eventex Award 2025.
Zorganizowanie ekologicznego, transgranicznego i wielokulturowego wydarzenia dla dzieci i rodzin w firmie funkcjonującej w modelu hybrydowym było logistycznym wyzwaniem. SOFTSWISS z dumą zapewnił jednak niezapomniane doświadczenie, celebrujące różnorodność, zaufanie i troskę.
'Kids Camp to żywy dowód na to, jak wspieramy naszych pracowników - nie tylko jako specjalistów, lecz także jako ludzi z rodzinami i historiami. Pokazuje, że przynależność nie kończy się na drzwiach biura - rozciąga się na nasze domy i bliskich. Nagroda Eventex Award potwierdza, że przemyślane inicjatywy HR mogą w potężny sposób wzmacniać zaangażowanie i lojalność', skomentowała Hanna Sauchuk, Event Manager w SOFTSWISS i kierowniczka projektu Kids Camp.
Kids Camp odzwierciedla szersze podejście SOFTSWISS - firmy, która stawia na relacje, dobre samopoczucie i codzienne doświadczenia budujące kulturę pracy. Przez cały rok SOFTSWISS wspiera swój globalny zespół poprzez inicjatywy takie jak Movember i Pink October, programy zdrowia psychicznego, rozwój zawodowy oraz wydarzenia i festyny firmowe, które łączą ludzi ponad granicami. Wszystko to stanowi element trwałego zaangażowania w tworzenie miejsca pracy, w którym ludzie czują się wzmocnieni, połączeni i otoczeni troską - zarówno w pracy, jak i poza nią.
Eventex Awards to jedno z najbardziej rozpoznawalnych wydarzeń w branży eventowej. W 2025 roku odbyła się już 15. edycja konkursu. Zwycięzców wyłoniono spośród 1239 zgłoszeń z 59 krajów i sześciu kontynentów.
SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w 2024 roku świętowała swoje 15-lecie. W 2013 roku firma jako pierwsza w branży iGaming zintegrowała kryptowaluty. Główne centra rozwoju marki znajdują się w Warszawie i Poznaniu. Łączna liczba pracowników, także zdalnych, przekracza 2000 osób.
Materiał partnera.
Wtorek, 13 maja 2025
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.