SOFTSWISS, międzynarodowa firma technologiczna posiadająca partnerskie centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu, podsumowuje 2025 rok jako okres stabilnego wzrostu, intensywnego zaangażowania społecznego oraz realizacji inicjatyw o realnym wpływie. W minionym roku firma konsekwentnie inwestowała w swoich pracowników, w innowacje oraz odpowiedzialność społeczną, umacniając swoją pozycję zarówno w polskim, jak i międzynarodowym ekosystemie IT.
Co trzecia firma IT planuje rekrutacje w pierwszym kwartale nowego roku, niemal połowa prognozuje utrzymanie obecnych zespołów, a tylko 17% rozważa redukcje. Rynek w 2026 roku będzie premiował znajomość AI, chmury i cyberbezpieczeństwa.
Rok 2025 upłynął pod znakiem dalszej niepewności oraz ostrożności - tak po stronie firm, jak i profesjonalistów. Na globalny oraz regionalny rynek pracy wciąż silnie wpływa zmienność i złożoność czynników geopolitycznych i gospodarczych.
Wybór materiału na smycze reklamowe ma fundamentalne znaczenie dla jakości produktu i wizerunku marki. Decyduje on o funkcjonalności gadżetu, jego trwałości i estetyce, a także o dostępnych technikach personalizacji. Od wytrzymałego poliestru, przez luksusową satynę, po ekologiczny rPET - każdy surowiec oferuje unikalne cechy, wpływające na odbiór i efektywność smyczy jako narzędzia promocji. Poznaj kluczowe różnice i wybierz idealny materiał.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin

Tylko 16% pracowników tymczasowych z Ukrainy deklaruje chęć powrotu do ojczyzny po zakończeniu wojny. To o 26% mniej niż na koniec 2023 roku i o 33% mniej niż na koniec roku 2022. Jednocześnie aż 62% badanych nie planuje powrotu do Ukrainy. Stanowi to znaczący wzrost w porównaniu do roku 2022 i 2023, kiedy to takiej odpowiedzi udzieliło odpowiednio 25% i 23% respondentów.
Trwają rozmowy pomiędzy władzami USA i Rosji na temat zakończenia wojny w Ukrainie. Jak tę sytuację oceniają pracownicy tymczasowi z Ukrainy, przebywający aktualnie w Polsce? Przedstawiamy wyniki najnowszego raportu międzynarodowej agencji pracy OTTO Work Force Central Europe, opracowanego na podstawie badań zrealizowanych w lutym 2025 roku.
Według najnowszego raportu OTTO Work Force Central Europe pracownicy tymczasowi
z Ukrainy, zatrudnieni w Polsce, z dużą ostrożnością podchodzą do prognoz dotyczących zakończenia wojny. Spośród ankietowanych aż 69% wskazuje, że trudno przewidzieć, kiedy zakończy się konflikt zbrojny w ich ojczyźnie. Natomiast 15% respondentów liczy na zakończenie wojny do końca 2025 roku, a 8% wskazuje na przyszły rok.
W 2022 roku co drugi Ukrainiec deklarował chęć powrotu do kraju, teraz co szósty
Tylko 16% spośród pracowników tymczasowych z Ukrainy deklaruje gotowość powrotu do ojczyzny po zakończeniu wojny. Na koniec 2022 roku taką deklarację składała połowa ankietowanych, a pod koniec 2023 roku 42%. Widać wyraźnie, że z każdym rokiem maleje liczba osób, które zakładają powrót do Ukrainy. Jednocześnie wzrósł odsetek tych, którzy wykluczają powrót - obecnie aż 62% badanych nie planuje wracać do ojczyzny, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do 2022 roku (25%) czy 2023 roku (23%). Obecnie w grupie osób niezdecydowanych znalazło się 22% ankietowanych, co sugeruje, że co piąty pracownik wciąż czeka na rozwój sytuacji politycznej
i gospodarczej w Ukrainie.
'W ciągu ponad dwóch lat odsetek osób deklarujących chęć powrotu po zakończeniu wojny do Ukrainy drastycznie spadł, z niemal 50% do zaledwie 16%. Długotrwały konflikt oraz niepewność co do przyszłości sprawiły, że migranci z Ukrainy zadomowili się w Polsce. Przez ten czas ich więzi społeczne i zawodowe umocniły się, co zmniejsza chęć powrotu. Warto zwrócić uwagę na grupę 22% niezdecydowanych - to oni mogą odegrać kluczową rolę w kształtowaniu trendów migracyjnych po zakończeniu konfliktu w Ukrainie. Warunki powrotu, takie jak stabilizacja kraju, odbudowa infrastruktury i dostępność miejsc pracy, mogą mieć kluczowe znaczenie w podjęciu ostatecznej decyzji' - mówi Tomasz Dudek, Dyrektor Zarządzający OTTO Work Force Central Europe.

Źródło: 'Plany obywateli Ukrainy w przypadku zakończeniu wojny', OTTO Work Force Central Europe, 2025
Co istotne w grupie ankietowanych deklarującyhc powrót do Ukrainy aż 86% wskazało, że nie wie jak szybko po zakończeniu wojny zdecyduje się na wyjazd. Tylko 5% ankietowanych chce wyjechać jak najszybciej po zakończeniu konfliktu, a 6% w ciągu kilku miesięcy od tego momentu.

Źródło: 'Plany obywateli Ukrainy w przypadku zakończeniu wojny', OTTO Work Force Central Europe, 2025
Kontakt do mediów:
Jolanta Jamioł-Juszczak
Communication Manager
tel.: 519 687 787
e-mail: jjamiol@ottoworkforce.eu
Spółka OTTO Work Force powstała w roku 2000 i z biegiem lat stała się jedną z największych międzynarodowych agencji pośrednictwa pracy w Europie. Firma OTTO obecnie jest jednym
z liderów zatrudnienia w Europie Środkowo Wschodniej, a także w Holandii i Niemczech. OTTO wierzy w europejski rynek pracy bez granic i stawia na internalizację, innowację i okazywanie szacunku imigrantom zarobkowym. Grupa OTTO posiada sieć biur w Holandii, Niemczech, Polsce, Ukrainie, Mołdawii, Bułgarii, Chorwacji, Słowacji, Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. Każdego dnia ponad 20 000 pracowników tymczasowych pracuje w Europie za pośrednictwem OTTO.
Materiał partnera.
Jolanta Jamioł-Juszczak | OTTO Work Force
Wtorek, 04 marca 2025
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.
