Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, 28 marca zorganizowała we wszystkich swoich biurach oraz centrach rozwoju partnerów, w tym w Warszawie i Poznaniu, coroczne wydarzenie pod nazwą Spring Vibes. Spotkanie to stało się już tradycją i każdego roku integruje zespoły pracujące nad produktami firmy w różnych lokalizacjach. Inicjatywa ma na celu wzmocnienie ducha zespołu, budowanie poczucia przynależności oraz celebrację różnorodności kulturowej w ramach globalnej struktury firmy. Spring Vibes to nie tylko okazja do integracji, ale również ważny element strategii SOFTSWISS, która stawia ludzi
w centrum działań biznesowych i konsekwentnie buduje silną kulturę organizacyjną.
Pomimo ostatnich wahań na globalnym rynku technologicznym, zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów - w tym z polskiego sektora IT - pozostaje wysokie. Jak wynika
z raportu IT Contracting Salary Report 2025 opracowanego przez Hays Poland, niemal połowa firm
z branży IT spodziewa się trudności rekrutacyjnych w najbliższej przyszłości. W tym kontekście silna kultura organizacyjna staje się kluczowym czynnikiem, przyciągającym i zatrzymującym talenty, stając się realną przewagą konkurencyjną w walce o najlepszych ekspertów.
'Jako międzynarodowa marka technologiczna konsekwentnie dążymy do tworzenia środowiska pracy, w którym ludzie czują się doceniani, zintegrowani i zmotywowani. Inicjatywy takie jak Spring Vibes mają na celu świadome budowanie kultury organizacyjnej, która wspiera rozwój
i zaangażowanie naszych zespołów. Według badania 2024 Gallup, pracownicy otrzymujący regularne i znaczące uznanie są aż o 45% mniej skłonni do odejścia z firmy. W SOFTSWISS głęboko wierzymy, że inwestując w kulturę, budujemy trwałe zaangażowanie, a to właśnie ono przekłada się na długofalowy sukces biznesowy' - podkreśla Valentina Bagniya, CMO w SOFTSWISS.
Zarówno globalni, jak i lokalni gracze technologiczni coraz częściej inwestują w inicjatywy HR, które wzmacniają współpracę i poprawiają retencję pracowników. Spring Vibes, wewnętrzne wydarzenie zorganizowane przez SOFTSWISS dla pracowników i partnerów, to odpowiedź na te wyzwania. Inicjatywa wzmacnia więzi emocjonalne w organizacji i jednocześnie pozycjonuje firmę jako przyszłościowego, zorientowanego na ludzi pracodawcę. To nie tylko jednorazowe wydarzenie
- to element długofalowej strategii budowania znaczących relacji w dynamicznym, hybrydowym środowisku pracy.
Tegoroczna edycja Spring Vibes tchnęła nowe życie w biura SOFTSWISS i przestrzenie partnerskie, przekształcając je w tętniące energią miejsca spotkań. Program wydarzenia obejmował zarówno swobodne okazje do integracji, jak i głębsze, międzyludzkie interakcje. Z myślą o zespołach lokalnych i pracownikach zdalnych, każde działanie zostało zaprojektowane tak, by celebrować jedność i wzmocnić więzi między regionami - niezależnie od lokalizacji.
Na początku bieżącego roku SOFTSWISS zorganizował Better Together Month - czterotygodniową inicjatywę skoncentrowaną na zaangażowaniu pracowników, docenianiu i dobrostanie. Kampania objęła szereg aktywności: wyzwania online, sesje wymiany wiedzy, formaty współpracy między zespołami oraz działania mające na celu wyrażenie uznania dla codziennego wkładu pracowników.
SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w 2024 roku obchodziła 15-lecie istnienia. Firma znana jest z pionierskiego podejścia do innowacji - już w 2013 roku jako pierwsza w branży iGaming zintegrowała obsługę kryptowalut, wyznaczając nowe standardy dla całego sektora. Główne centra rozwoju SOFTSWISS i jej partnerów znajdują się w Warszawie i Poznaniu, a łączna liczba pracowników, w tym pracujących zdalnie, przekracza obecnie 2000 osób.
Materiał partnera.
Wtorek, 01 kwietnia 2025
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.