Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
Dla wielu osób utrzymanie koncentracji przez cały dzień pracy stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często nawet kilka kaw wypitych w trakcie obowiązków nie wystarcza, aby utrzymać odpowiedni poziom energii. W takim momencie z pomocą przychodzą woreczki energetyczne. Dzięki swoim właściwościom pozwalają na skuteczne podniesienie poziomu energii, a przy tym są bezpieczne w stosowaniu.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Jakie posady według użytkowników Internetowego Serwisu Pracy JOBS.PL są najmniej narażone w przypadku redukcji zatrudnienia? Na pytanie 'Jakie stanowiska pracy są NIE do ruszenia w Twojej firmie?' odpowiedzi udzieliło prawie półtora tysiąca osób odwiedzających serwis JOBS.PL.
Sonda, w której wzięli udział użytkownicy JOBS.PL, pokazuje, że za najbezpieczniejsze uważane jest stanowisko prezesa (takiej odpowiedzi udzieliło aż 42% głosujących osób). Można powiedzieć, że respondentom wydaje się, że 'szczyty władzy' w firmie, pomimo wszelkich kryzysów zawsze zostają bezpieczne. Może się to wiązać z tym, że osobę na takim stanowisku tak naprawdę trudno zastąpić, między innymi ze względu na jej kompetencje i wiedzę.
Następnym stanowiskiem, dającym poczucie stabilności zatrudnienia jest według 22% użytkowników główna księgowa. Zajmowanie się finansami firmy oraz prowadzenie spraw kadrowych daje, zatem według respondentów stabilną pozycję w firmie. Jako 'stanowiska nie do ruszenia' ogólnie widziane są te najbliżej związane z zarządzaniem firmą i prezesem, tym bardziej, że na trzeciej pozycji uplasowała się asystentka prezesa (15% głosów). Być może, dlatego, że jest to pozycja postrzegana jako bardzo blisko związana z prezesem, uważanym za najmniej naruszalnego. Posady takie jak główna księgowa, czy asystentka prezesa mogą być odbierane przez respondentów jako dające dużą wiedzę, czy wgląd do bardziej poufnych spraw firmy, zatem nie opłaca się zwalniać takich pracowników.
Dziwić może, że jedynie 10% głosów uzyskało stanowisko administratora IT, zwłaszcza, że na rynku pracy brakuje specjalistów z tego rodzaju wykształceniem. Zatem zastąpienie pracownika odpowiedzialnego za zarządzanie siecią komputerową na wewnętrzne potrzeby firmy mogłoby wymagać dłuższych poszukiwań.
Za najmniej stabilne posady postrzegani są natomiast kolejno: specjaliści do spraw sprzedaży (6%) i marketingu (4%). Według respondentów to właśnie osoby na tych stanowiskach powinny najbardziej obawiać się o pracę, w przypadku redukcji zatrudnienia. Tym bardziej, że obecnie na rynku pracy nie brakuje specjalistów od promocji, sprzedaży, czy zajmujących się marketingiem firm.
autor: Justyna Nafalska / JOBS.PL
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.