Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
Dla wielu osób utrzymanie koncentracji przez cały dzień pracy stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często nawet kilka kaw wypitych w trakcie obowiązków nie wystarcza, aby utrzymać odpowiedni poziom energii. W takim momencie z pomocą przychodzą woreczki energetyczne. Dzięki swoim właściwościom pozwalają na skuteczne podniesienie poziomu energii, a przy tym są bezpieczne w stosowaniu.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Międzynarodowa marka technologiczna SOFTSWISS zorganizowała w tym roku drugą edycję wielokrotnie nagradzanego obozu letniego dla dzieci, który odbył się w dniach 27 lipca
- 6 sierpnia nad Jeziorskiem. Z inicjatywy skorzystało ponad 100 dzieci pracowników z centrów rozwoju partnerów marki w Warszawie i Poznaniu, a także z dziesięciu innych krajów. Projekt stanowi kluczowy element strategii społecznej odpowiedzialności biznesu SOFTSWISS w Polsce - regionie, który odgrywa istotną rolę w globalnym ekosystemie
badań i rozwoju firmy.
Jedenastodniowy program łączył sport, kreatywność i inspiracje związane z planowaniem przyszłej kariery w wyjątkowej formule. W jego skład wchodziło ponad 50 różnorodnych zajęć, które w sumie trwały blisko 350 godzin.
Jedną z głównych atrakcji był system monet - wewnętrzny program nagród, który pozwalał uczestnikom zdobywać i wydawać monety w zależności od ich inicjatywy, dyscypliny
i zaangażowania. Monety można było otrzymać m.in. za udział w klubach dyskusyjnych, realizację zadań czy prowadzenie osobistego dziennika. Dzieci mogły następnie wymieniać je na specjalne przywileje, takie jak wybór muzyki na dyskotece czy dodatkowe porcje lodów.
- System monet był naszym sposobem na wprowadzenie dzieci w podstawowe pojęcia ekonomiczne w formie zabawy - niemal jak prowadzenie mini-biznesu - powiedziała Hanna Sauchuk, Event Producer w SOFTSWISS. - Najbardziej zaskoczyło nas, jak kreatywnie uczestnicy potrafili wykorzystać swoje zasoby. Ostatniego wieczoru postanowili połączyć siły i 'kupić' wspólne powitanie wschodu słońca. Równie pomysłowa była 'godzina z nauczycielem WF-u' - dzieci mogły 'wynająć' trenera za swoje monety, by w zamian odwołać poranne zajęcia. Taka inicjatywa
i współpraca to dokładnie to, do czego chcieliśmy je zainspirować.
Kids Camp, laureat nagrody Eventex Award 2025 w kategorii 'Corporate Event', znalazł się w gronie wyróżnionych inicjatyw obok takich marek jak Disney, Nike czy Netflix. Wyróżnienie to podkreśla zaangażowanie SOFTSWISS w tworzenie kultury, w której na pierwszym miejscu są ludzie - także poza miejscem pracy.
- Dla mnie nie jest to kolejny projekt korporacyjny - to jedna z najbardziej znaczących inicjatyw, jakie realizujemy w SOFTSWISS. W namacalny sposób urzeczywistnia naszą kluczową wartość 'Widzimy ludzi'. Nie postrzegamy naszych pracowników wyłącznie jako profesjonalistów siedzących przy biurkach - widzimy w nich osoby z rodzinami, marzeniami
i pasjami. Kids Camp to nasz sposób na powiedzenie: Twoja rodzina jest dla nas tak samo ważna jak Twoja praca. To inwestycja w radość, więzi i życzliwość. Bo kiedy dzieci są szczęśliwe, ich rodzice promienieją - a razem tworzymy silniejszą, bardziej zjednoczoną społeczność. To rzadkość w biznesie, dlatego jesteśmy dumni, że możemy realizować ten projekt na najwyższym poziomie - podkreślił Ivan Montik, założyciel SOFTSWISS.
Polska odegrała kluczową rolę w sukcesie SOFTSWISS na przestrzeni ostatnich trzech lat.
Od otwarcia pierwszego biura w 2022 roku zespół w kraju powiększył się ponad trzykrotnie i obecnie
w centrach rozwoju partnerów firmy pracuje niemal 1000 specjalistów. W samym 2024 roku lokalny zespół powiększył się o 26%, co pokazuje konsekwentne zaangażowanie spółki w rozwój regionalnych talentów technologicznych.
SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w lipcu 2025 roku obchodziła 16-lecie działalności. W 2013 roku jako pierwsza firma w branży iGaming wprowadziła obsługę kryptowalut. Główne centra rozwoju partnerów mieszczą się w Warszawie i Poznaniu, a łączna liczba pracowników - w tym osób pracujących zdalnie - przekracza 2000.
Materiał partnera.
Środa, 13 sierpnia 2025
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.