Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
Z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt 2025, globalna marka technologiczna SOFTSWISS postanowiła aktywnie wesprzeć lokalne schroniska w Polsce. Pomoc trafiła do Fundacji Azylu pod Psim Aniołem w Warszawie oraz Schroniska dla Zwierząt w Poznaniu. To kolejny krok w kierunku realnego budowania pozytywnego wpływu - zarówno w codziennej kulturze pracy, jak i w relacjach ze społecznościami, z którymi marka jest związana.
Inicjatywa jest częścią szerszych działań w obszarze ESG (środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny), które marka prowadzi na poziomie międzynarodowym - obejmując biura w Gruzji,
na Malcie oraz centra rozwoju partnerskiego w Polsce. Tegoroczna edycja kampanii to kontynuacja pomysłu z ubiegłych lat. W 2024 roku pracownicy zebrali ponad 60 kg karmy i innych potrzebnych artykułów dla potrzebujących zwierząt.
'Społeczna odpowiedzialność to dla nas coś znacznie więcej niż tylko modne hasło - to element, który od zawsze jest częścią naszej tożsamości' - mówi Valentina Bagniya, CMO w SOFTSWISS. 'Prawdziwą odpowiedzialność widzimy w aktywnym wspieraniu społeczności, z którymi jesteśmy związani, a to obejmuje również troskę o zwierzęta, które całkowicie polegają na naszej empatii
i ochronie. Obecność centrów rozwojowych naszego partnera w Polsce daje nam silne poczucie więzi z lokalnym otoczeniem. Współpraca z organizacjami, które każdego dnia walczą o poprawę dobrostanu zwierząt, to coś, co głęboko porusza nasz zespół - na poziomie emocji, wartości
i wspólnej misji. Nie chodzi o spełnienie formalnych kryteriów. Chodzi o działanie, które naprawdę ma znaczenie.'
Tegoroczna inicjatywa pod nazwą Tales of Tails: How Pets Shape Our Days połączyła historie pracowników SOFTSWISS z konkretną pomocą dla schronisk. Zespół miał okazję opowiedzieć o tym, jak zwierzęta wpływają na ich codzienność. Opowieści, które napłynęły, były pełne emocji i pokazały, jak silna może być relacja między ludźmi a ich czworonożnymi przyjaciółmi.
Jedna z najbardziej poruszających historii nadeszła od Pavla Kaplunova, Head of Content Team w SOFTSWISS, który po ubiegłorocznym wolontariacie w schronisku zdecydował się na adopcję kota. 'Przez pięć lat myślałem o przygarnięciu kota, ale zawsze coś stawało mi na przeszkodzie' - wspomina. Dziś, siedem miesięcy później, jego kotka Kiki jest ważną częścią rodziny, a w planach jest już kolejna adopcja.
'Jestem ogromnie wdzięczny SOFTSWISS za pomoc w spełnieniu marzenia o adopcji zwierzaka i za wspólne zaangażowanie w działania, które naprawdę mają znaczenie. Latem, gdy adoptowaliśmy Kiki, ponad 300 dorosłych kotów i kolejne 300 kociąt czekało na dom. Działania takie jak ta kampania zwiększają świadomość i otwierają oczy na skalę potrzeb' - dodaje Pavel.
Kampania na rzecz pomocy zwierzętom to jeden z wielu projektów z obszaru ESG, które SOFTSWISS konsekwentnie realizuje - od pomocy humanitarnej dla społeczności dotkniętych powodzią
w Brazylii i Polsce, przez inicjatywy wspierające rozwój zieleni miejskiej w Warszawie, po programy promujące zdrowie i dobre samopoczucie wśród pracowników oraz lokalnych społeczności.
O SOFTSWISS
SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w 2024 roku obchodziła 15-lecie istnienia. Centra rozwoju SOFTSWISS i jej partnerów znajdują się w Warszawie i Poznaniu, a łączna liczba pracowników, w tym pracujących zdalnie, przekracza obecnie 2000 osób.
Materiał partnera.
Piątek, 11 kwietnia 2025
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.