Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
Dla wielu osób utrzymanie koncentracji przez cały dzień pracy stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często nawet kilka kaw wypitych w trakcie obowiązków nie wystarcza, aby utrzymać odpowiedni poziom energii. W takim momencie z pomocą przychodzą woreczki energetyczne. Dzięki swoim właściwościom pozwalają na skuteczne podniesienie poziomu energii, a przy tym są bezpieczne w stosowaniu.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
SOFTSWISS, międzynarodowa marka technologiczna, stawia kolejny krok na drodze do promowania świadomej kultury pracy. Z okazji Światowego Dnia Środowiska, przypadającego latem 2025 roku, firma zainicjowała dwie wewnętrzne inicjatywy
o charakterze ekologicznym. Tegoroczne działania łączą koncepcje inteligentnej konsumpcji oraz zrównoważonego rozwoju, angażując partnerskie centra rozwoju w Warszawie
i Poznaniu.
Pierwsza inicjatywa, EcoMiles Challenge, rozpoczyna się 5 czerwca i potrwa aż do 31 sierpnia. Celem wyzwania jest ograniczenie korzystania z samochodów i co za tym idzie - zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza. Pracownicy są zachęcani do wybierania spacerów lub jazdy na rowerze jako alternatywy dla codziennego poruszania się autem. Uczestnicy mogą śledzić swoje postępy
w dedykowanej aplikacji, rywalizując o pokonanie najdłuższego dystansu w ciągu trzech miesięcy. Inicjatywa promuje zdrowe i bardziej zrównoważone nawyki związane z dojazdem do pracy,
a dodatkową motywacją są nagrody dla najbardziej wytrwałych.
Równolegle prowadzona jest inicjatywa Swap Day, zainaugurowana wydarzeniem Swap Party
w dniu 5 czerwca. Przez kolejny tydzień, do 13 czerwca włącznie, pracownicy mogą przynosić książki, ubrania i gry planszowe, z których już nie korzystają. Przedmioty, które nie znajdą nowego właściciela, zostaną poddane odpowiedzialnemu recyklingowi lub przekazane lokalnym projektom wymiany książek.
- Na pierwszy rzut oka te inicjatywy mogą wydawać się niewielkie, zwłaszcza w kontekście globalnych wyzwań środowiskowych. Jednak zrównoważony rozwój to nie kampania - to sposób myślenia. Przypominając naszym pracownikom, że mogą przyczyniać się do inteligentnej konsumpcji i redukcji emisji, wyznaczamy kierunek ku bardziej zrównoważonym społecznościom lokalnym - mówi Valentina Bagniya, CMO w SOFTSWISS. - Takie podejście odzwierciedla nasze przekonanie, że trwała zmiana zaczyna się od codziennych decyzji. Jesteśmy dumni, że nasz zespół przekłada wartości na konkretne działania.
To nie pierwszy raz, kiedy SOFTSWISS angażuje się Światowy Dzień Ochrony Środowiska. W 2024 roku ponad 20 pracowników centrów rozwoju partnera oraz ich rodziny posadziło w warszawskim parku Morskie Oko ponad 800 drzew, krzewów i kwiatów.
W ramach bieżących działań ESG marka niedawno wspierała schroniska dla zwierząt z okazji Międzynarodowego Dnia Zwierząt 2025, w tym Fundację Azylu pod Psim Aniołem w Warszawie
i Schronisko dla Zwierząt w Poznaniu.
SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, która w 2024 roku obchodziła 15-lecie działalności. W 2013 roku firma jako pierwsza w branży iGaming wprowadziła obsługę kryptowalut. Główne partnerskie centra rozwoju znajdują się w Warszawie i Poznaniu, a łączna liczba pracowników, w tym pracowników zdalnych, przekracza 2000 osób.
Materiał partnera.
Piątek, 06 czerwca 2025
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.