Poranna jazda samochodem do biura często przypomina wyścig z czasem. Korki uliczne, agresywni kierowcy i ciągły pośpiech tworzą koktajl stresu, który wpływa na nasze samopoczucie przez cały dzień. Wielu pracowników nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo napięta podróż do pracy oddziałuje na ich późniejszą produktywność. Czy można temu przeciwdziałać i uczynić poranny dojazd mniej stresującym doświadczeniem?
Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia - LinkedIn. Format edutainment, łączący naukę z rozrywką, spotkał się z bardzo dobrym odbiorem: uczestnicy docenili zarówno przyjazną atmosferę, jak i praktyczne wskazówki ekspertów.
W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na rynku globalnie brakuje 4,8 mln takich specjalistów. Równolegle branża IT przechodzi transformację dzięki technologiom low-code i no-code - w tym roku aż 70% nowych aplikacji ma powstać w oparciu o te rozwiązania, czyli niewymagające specjalistycznej wiedzy progamistycznej. Więcej o trendach rynku pracy IT w opublikowanym dziś raporcie ManpowerGroup 'IT World of Work 2025 Outlook'.
Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie. Sytuację komplikuje brak zaufania do przełożonych, na który wskazuje aż 29% pracowników w Polsce. W takiej atmosferze niepewność dotycząca przyszłości zawodowej dotyka blisko jednej trzeciej zatrudnionych. Więcej w analizie przygotowanej przez ManpowerGroup.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Bądź na bieżąco z rynkiem pracy
Wysyłając formularz akceptujesz regulamin
SOFTSWISS zintegrował swój międzynarodowy zespół - obejmujący ponad 2000 pracowników z 30 krajów, w tym specjalistów z centrów rozwoju partnera w Warszawie i Poznaniu - podczas wyjątkowego wydarzenia Young Fest. Czterodniowy festiwal nad Morzem Śródziemnym był symbolicznym zwieńczeniem obchodów 15-lecia działalności firmy.
Z małego trzyosobowego startupu do pozycji lidera technologicznego w branży iGaming - historia SOFTSWISS to przykład konsekwentnego rozwoju. Zespół współtworzy ponad 1200 projektów dla marek z całego świata, a działalność obejmuje biura na Malcie, w Gruzji i rozproszone lokalizacje na wszystkich kontynentach. W tym ekosystemie ważną rolę odgrywają również polskie huby technologiczne - kluczowe dla rozwoju i innowacyjności produktów.
Young Fest był celebracją globalnej energii SOFTSWISS - wyjątkową okazją do osobistego spotkania osób, które na co dzień współpracują w wirtualnym środowisku. Bezpośredni kontakt, wymiana doświadczeń i niepowtarzalna atmosfera wydarzenia umocniły poczucie przynależności, integrując międzynarodową społeczność i wzmacniając więzi, które wykraczają poza granice geograficzne.
Festiwal połączył integrację, inspirację i rozrywkę. Na uczestników czekały m.in. sesje edukacyjne, aktywności zespołowe i występy artystyczne, w tym niecodzienne - jak set DJ-ski wykonany przez Ivana Montika, założyciela SOFTSWISS.
'To ogromna satysfakcja móc zebrać wszystkich pracowników w jednym miejscu i nawiązać bezpośredni kontakt. Te kilka dni było pełne wartościowych rozmów, inspirujących spotkań i prawdziwego festiwalowego ducha. Po 15 latach wciąż pielęgnujemy to, co najważniejsze - innowacyjność, odwagę i autentyczne wyrażanie siebie. Young Fest idealnie oddaje ten sposób myślenia i naszą tożsamość'. - podkreślił Ivan Montik.
Pod kierunkiem Ivana Montika, SOFTSWISS skutecznie wykorzystuje sprzyjające warunki prowadzenia działalności w Polsce, angażując lokalne centra rozwoju w Warszawie i Poznaniu do tworzenia oraz udoskonalania rozwiązań technologicznych. To przemyślane podejście wspiera długofalową strategię rozwoju - opartą na innowacyjności i orientacji na potrzeby globalnych partnerów.
'Obecność naszych partnerów technologicznych w Warszawie i Poznaniu doskonale wpisuje się
w kierunek ekspansji. Polskie prawo i otoczenie biznesowe sprzyjają rozwojowi dużych projektów IT,
a lokalne warunki życia i pracy przekładają się na wysoki komfort i efektywność zespołów pracujących nad naszymi produktami'. - zaznacza Ivan Montik.
W realiach pracy zdalnej, gdzie zespoły funkcjonują w wielu krajach i strefach czasowych, SOFTSWISS przykłada ogromną wagę do budowania spójnej kultury organizacyjnej. Czterodniowe spotkanie nad Morzem Śródziemnym, które zgromadziło członków zespołu z różnych zakątków świata, w tym z technologicznych hubów w Polsce, było nie tylko imponującym przedsięwzięciem logistycznym, ale przede wszystkim świadomą inwestycją w relacje międzyludzkie. Organizatorzy podkreślają, że żadna forma komunikacji nie zastąpi bezpośredniej rozmowy i wspólnego celebrowania. To właśnie spotkania twarzą w twarz wzmacniają ducha zespołu, budują zaufanie
i pogłębiają więzi, które na co dzień utrzymywane są głównie online.
SOFTSWISS nie są obce tego typu wydarzenia na dużą skalę. Jedna z jej poprzednich inicjatyw wewnętrznych, Values Fest, została uznana za Best Corporate Event w konkursie Global Eventex Awards 2024.
SOFTSWISS to międzynarodowa marka technologiczna, specjalizująca się w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań dla branży iGaming. Od momentu powstania w 2009 roku, konsekwentnie rozwija swoje portfolio produktowe oraz globalną obecność na rynku. W 2024 roku marka świętowała 15-lecie działalności. Główne centra rozwojowe zlokalizowane są w Warszawie
i Poznaniu, a zespół - obejmujący również specjalistów pracujących zdalnie - liczy dziś ponad 2000 osób.
Materiał partnera.
Czwartek, 24 kwietnia 2025
© 1998-2025 JOBS.PL SA. Wszelkie prawa zastrzeżone.