STANOWISKO URZĘDNICZE DS. ANALIZ I WIZUALIZACJI PRZESTRZENNYCH

Dodaj do ulubionych

URZĄD MIASTA KRAKOWA

Kraków (małopolskie)

Data publikacji: 01.09.2025

Do końca oferty:

Specjalista (Mid/Regular)

 

URZĄD MIASTA KRAKOWA

 

Plac Wszystkich Świętych 3 4

31-004 Kraków

Polska

 

O nas

 

Inne oferty pracodawcy

Oferty rekomendowane

PREZYDENT MIASTA KRAKOWA

OGŁASZA NABÓR NA SAMODZIELNE STANOWISKO URZĘDNICZE

DS. ANALIZ I WIZUALIZACJI PRZESTRZENNYCH

W WYDZIALE DS. PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I INNOWACJI UMK,
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4, 31-004 KRAKÓW (1 ETAT)

(NR REF: 8-PI-2025)

 

STANOWISKO URZĘDNICZE DS. ANALIZ I WIZUALIZACJI PRZESTRZENNYCH

Numer referencyjny: Kraków (małopolskie)

Numer referencyjny: jobs.pl

Oferujemy:

  1. Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
  2. Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
  3. Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
  4. Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
  5. Dostęp do najnowszych technologii.
  6. Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
  7. Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
  8. Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
  9. Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
  10. Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.

 

Od kandydatek/kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:

 

1. Wymagania niezbędne (formalne):

  • Obywatelstwo polskie.
  • Wykształcenie wyższe z zakresu: geografii lub gospodarki przestrzennej lub geodezji i kartografii lub architektury i urbanistyki.
  • Co najmniej 4-letni staż pracy.
  • Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych.

 

*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia  11 października 2022 r.  w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych

*'staż pracy'- rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy Kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)

 

Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.

2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):

  • Wiedza z zakresu teorii środowiska systemów informacji geograficznych GIS.
  • Wiedza z zakresu teorii i metodyki kartografii społeczno-ekonomicznej (analiza i prezentacja danych statystycznych).
  • Znajomość obowiązujących przepisów - w kontekście baz danych - w szczególności z zakresu ustawy z dnia 29 czerwca 1995 o statystyce publicznej.
  • Ogólna znajomość zasobów, serwisów i usług ogólnodostępnej infrastruktury informacji przestrzennej, w tym Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej.
  • Ogólna wiedza o Gminie Miejskiej Kraków z zakresu zjawisk społecznych, gospodarczych i procesów przestrzennych.
  • Umiejętności analityczne, kreatywność, dokładność, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole.
  • Znajomość obsługi pakietu aplikacji ArcGIS Pro i QGIS (zadanie).
  • Znajomość obsługi MS Excel na poziomie zaawansowanym (zadanie).
  • Portfolio wybranych analiz i wizualizacji przestrzennych.
  • Dokumenty świadczące o praktyce w zakresie prowadzenia projektów.
  • Dokumenty świadczące o przygotowywanych analizach o charakterze społeczno-gospodarczym, ekonomicznym.
  • Dokumenty świadczące o przygotowywanych analizach o charakterze przestrzennym.
  • Certyfikat potwierdzający znajomość języka angielskiego na poziomie B1.
  • Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające możliwości wykonywania czynności na danym stanowisku).

 

Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.

Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:

  1. Pozyskiwanie, gromadzenie, przetwarzanie, udostępnianie innym pracownikom i archiwizacja danych (w tym danych przestrzennych) w zakresie działania Wydziału.
  2. Prowadzenie analiz przestrzennych z wykorzystaniem platformy oprogramowania GIS (w tym wizualizacja ich wyników) w zakresie działania Wydziału.
  3. Opracowywanie wzorcowych układów stron, publikacji, map, schematów, wykresów, umożliwiających prezentacje wybranych danych lub wykonanych analiz w tym samym układzie graficznym.
  4. Opracowywanie wzorcowych symboli do stosowania na opracowywanych przez Wydział mapach, wykresach, zestawieniach.
  5. Opracowywanie narzędzi analitycznych wspierających bieżącą pracę, zwiększających efektywność i funkcjonalność dostępnych narzędzi platformy GIS w środowisku oprogramowania firmy Esri Inc., w tym w szczególności poprzez moduł ArcGIS Model Builder oraz z wykorzystaniem podstaw języka Python i podstaw SQL.
  6. Opracowywanie dokumentacji technicznej obejmującej m.in. procedury działania (w tym dotyczące przetwarzania i wprowadzania danych), zastosowane algorytmy, kody skryptów, programów, do opracowanych narzędzi analitycznych platformy GIS w środowisku oprogramowania firmy Esri Inc.
  7. Opracowywanie metodyk analizy danych (w tym analiz przestrzennych) wraz z dokumentacją techniczną w zakresie działania Wydziału.
  8. Koordynacja i realizacja działań w zakresie prowadzenia monitoringu na poziomie wewnątrzmiejskim, dotyczącego w szczególności procesów rozwoju gospodarczego i społecznego Miasta, dla dziedzin w ramach kompetencji Wydziału, tj. rewitalizacja, przedsiębiorczość, biznes, nauka, innowacje, regeneracja targowisk w oparciu o dane przestrzenne i narzędzia ArcGIS.
  9. Opracowywanie analiz, raportów i materiałów informacyjnych związanych z zakresem działania Wydziału.
  10. Rozwijanie zakresu dostępnych narzędzi analitycznych w sytuacji pojawienia się nowych wyzwań, problemów wymagających rozwiązania.
  11. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Krakowa, miejskimi jednostkami organizacyjnymi oraz podmiotami zewnętrznymi w zakresie pozyskania danych niezbędnych do realizacji zadań w zakresie działania Wydziału.
  12. Prowadzenie działań wynikających z pełnienia przez Wydział funkcji operatora Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22.
  13. Stałe dokształcanie się w zakresie technik, metod i narzędzi analizy danych przestrzennych szczególnie w obszarze głównych działań Wydziału.
  14. Przygotowywanie projektów Zarządzeń Prezydenta Miasta Krakowa oraz Uchwał Rady Miasta Krakowa w zakresie realizowanych zadań.
  15. Redagowanie pism i materiałów dotyczących spraw załatwianych na stanowisku.
  16. Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Wydziału zleconych przez Dyrektora i jego Zastępców.

 

       Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:

  1. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązana/-y jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
  2. Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
  3. Stanowisko: Główny Specjalista.
  4. Miejsce pracy: Wydział ds. Przedsiębiorczości i Innowacji - Urząd Miasta Krakowa.
  5. Lokalizacja: Kraków, ul. Zabłocie 22.
  6. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK.
  7. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze wraz z dodatkiem funkcyjnym z przedziału od 6 500 zł do 8 000 zł złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
  8. Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. 'trzynastka') na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.

 

Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:

  1. Dyspozycyjność: nie.
  2. Praca przy komputerze: tak.
  3. Praca w terenie: tak (sporadycznie; w obrębie Krakowa)
  4. Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.

Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.

Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 5 października 2025 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 9 października 2025 roku o godz. 9.00 w siedzibie Klastra Innowacji Społeczno-Gospodarczych Zabłocie 20.22 w Krakowie, przy ul. Zabłocie 22, w sali konferencyjnej nr 101.

O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.

Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

 

URZĄD MIASTA KRAKOWA

 

Plac Wszystkich Świętych 3 4

31-004 Kraków

Polska

 

O nas

Inne oferty pracodawcy

Powiadomienia o podobnych ofertach pracy:

Subskrybcja dodana pomyślnie. Prosimy o potwierdzenie subskrypcji poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany drogą mailową.
Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Pracownik urzędu państwowego

Pracownik urzędu państwowego - to pracownik zatrudniony w najwyższych organach państwowych: Kancelarii: Sejmu, Senatu...

Najnowsze publikacje

It picnic softswiss w warszawie: 400 uczestników...

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia -...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie....

Jak wykorzystać woreczki energetyczne do poprawy...

Dla wielu osób utrzymanie koncentracji przez cały dzień pracy stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często nawet kilka kaw wypitych w trakcie obowiązków nie wystarcza, aby utrzymać odpowiedni poziom energii. W takim momencie z pomocą przychodzą...

Zarabiaj w niemczech w pełni - załatw freistellung bez...

Dostałeś zlecenie na budowie w Niemczech - świetne uczucie, nowe możliwości, lepsze zarobki. Jednak entuzjazm może szybko zniknąć, gdy z pierwszej faktury zniknie 15%. Powód? Zapłaciłeś podatek budowlany. Wystarczy jednak Freistellung, a...

Softswiss zaprasza na it picnic w warszawie: rozmowy o...

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez...

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację...

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long...

Co 4 pracownik it boi się zastąpienia przez ai

Niepewność gospodarcza, konkurencja z zagranicy i szybki rozwój sztucznej inteligencji to trzy największe zagrożenia, jakie widzą dziś pracownicy IT w Polsce. Aż 35% z nich myśli o zmianie pracy w ciągu najbliższych miesięcy, a co...