STANOWISKO DS. ESTETYKI MIASTA W BIURZE ARCHITEKTA MIASTA

Dodaj do ulubionych

URZĄD MIASTA KRAKOWA

Kraków (małopolskie)

Data publikacji: 01.09.2025

Do końca oferty:

Specjalista (Mid/Regular)

 

URZĄD MIASTA KRAKOWA

 

Plac Wszystkich Świętych 3 4

31-004 Kraków

Polska

 

O nas

 

Inne oferty pracodawcy

Oferty rekomendowane

PREZYDENT MIASTA KRAKOWA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

STANOWISKO DS. ESTETYKI MIASTA

W BIURZE ARCHITEKTA MIASTA (1  ETAT)

URZĘDU MIASTA KRAKOWA PL. WSZYSTKICH ŚW. 3-4, 31-004 KRAKÓW

(NR REF. 4-AM-2025)

STANOWISKO DS. ESTETYKI MIASTA W BIURZE ARCHITEKTA MIASTA

Numer referencyjny: Kraków (małopolskie)

Numer referencyjny: jobs.pl

Oferujemy:

  • Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń,
  • Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach,
  • Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze,
  • Dostęp  do najnowszych technologii,
  • Terminowo wypłacane wynagrodzenie,
  • Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji w centrum Krakowa,
  • Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek,
  • Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport,
  • Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.

Od kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:

 

Wymagania niezbędne (formalne):

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Wykształcenie wyższe o kierunku architektura, architektura wnętrz, historia sztuki lub wykształcenie o kierunku plastycznym - grafika.
  3. Minimum 6-miesięczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie ochrony zabytków, historii sztuki, architektury lub w instytucjach związanych z ochroną dziedzictwa kulturowego.
  4. Spełnienie pozostałych wymagań z art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych określonych dla stanowisk urzędniczych.

 

Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań niezbędnych (formalnych) nie zostaną dopuszczone do udziału  w prowadzonym postępowaniu.

 

Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):

  1. Znajomość Ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami z 23 lipca 2003 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1292)

  2. Znajomość Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich i badań konserwatorskich przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków albo na Listę Skarbów Dziedzictwa oraz robót budowlanych, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, a także badań archeologicznych i poszukiwań zabytków z dnia 2 sierpnia 2018 r. (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 81).
  3. Znajomość porozumienia pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Prezydentem Miasta Krakowa w sprawie powierzenia niektórych spraw z zakresu właściwości Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków (Dz. Urz. Woj. Małop. z 2010 r. nr 283 poz. 1887 oraz z 2013 r. poz. 6679).
  4. Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego z 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572 ze zm.  w zakresie: dział I rozdział 6 i 7; dział II rozdział 1, 4, 7 ,9.
  5. Znajomość uchwał o parkach kulturowych:
  • Stare Miasto (Uchwała nr CXVI/1547/10 RMK w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Stare Miasto,  t.j. Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r. poz. 1507).
  • Nowa Huta  (Uchwała nr XXIX/ 757/19 RMK w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Nowa Huta, Dz. Urz. Woj. Małop. z 2019 r. poz.8347 oraz z 2024 r. poz. 2318).
  • Kazimierz ze Stradomiem (Uchwała nr LXXXIII/ 2368/122 RMK w sprawie utworzenia parku kulturowego pod nazwą Park Kulturowy Kazimierz ze Stradomiem  Dz. Urz. Woj. Małop. z 2022 r. poz. 3267).
  1. Znajomość § 3,4, 9-21 tzw. uchwały krajobrazowej. (Uchwała NR: XXXVI/908/20 RMK z dnia 26.02.2020 r. w sprawie ustalenia: "Zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń", Dz. Urz. Woj. Małop. z 2020 r. poz. 1984).
  2. Umiejętność interpretacji ww. przepisów.
  3. Znajomość zakresu działania Miejskiego Konserwatora Zabytków.
  4. Wiedza w zakresie problematyki związanej z ochroną zabytków.
  5. Wiedza dotycząca zabytków i dziedzictwa Krakowa.
  6. Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności lub decyzja o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).

 

*"staż pracy" rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)

*"doświadczenie zawodowe" rozumiane jako okres nabywania umiejętności w oparciu o umowę o pracę, umowę cywilno - prawną, staż, praktykę, wolontariat, prowadzoną działalność gospodarczą itp.

*wykształcenie - w oparciu o przepisy  rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 20 września 2018 r. w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych

 

Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.

Do  zakresu obowiązków  wykonywanych na stanowisku będzie należało:

  1. Przygotowywanie projektów opinii i pozwoleń konserwatorskich wynikających z Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków  i opiece nad zabytkami oraz Porozumienia pomiędzy Wojewodą Małopolskim a Prezydentem Miasta Krakowa w sprawie powierzenia prowadzenia niektórych spraw z zakresu właściwości Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
  2. Przygotowywanie projektów pozwoleń na umieszczanie na zabytkach wpisanych do rejestru urządzeń technicznych, tablic,  urządzeń reklamowych oraz napisów.
  3. Przygotowywanie projektów opinii dotyczących lokalizacji urządzeń technicznych, tablic, urządzeń reklamowych oraz napisów na obiektach zabytkowych położonych w strefach ochrony konserwatorskiej.
  4. Inspekcje terenowe pod kątem prawidłowości umieszczonych urządzeń technicznych, tablic, urządzeń reklamowych oraz napisów.
  5. Przyjmowanie zawiadomień odnośnie działań mających wpływ na stan obiektów zabytkowych bez względu na ich stan własności.
  6. Przygotowywanie projektów decyzji nakazujących przywrócenie zabytku do poprzedniego stanu lub uporządkowanie terenu, a także decyzji zobowiązujących do doprowadzenia zabytku do jak najlepszego stanu we wskazany sposób i w określonym terminie.
  7. Przygotowywanie projektów opinii wymaganych w procedurach realizacji zadań prowadzonych przez komórki organizacyjne Urzędu Miasta Krakowa i miejskie jednostki organizacyjne.
  8. Współdziałanie w zakresie ochrony krajobrazu kulturowego.
  9. Archiwizowanie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  10. Wykonywanie innych czynności wchodzących w zakres działania Biura zleconych przez dyrektora i przełożonych.

Warunki pracy i płacy oferowane kandydatom:

  1. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego pracownik zobowiązany jest od odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony,
  2. Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
  3. Stanowisko: Referent, Podinspektor.
  4. Miejsce pracy: Biuro Architekta Miasta.
  5. Siedziba Biura: Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4.
  6. Praca w lokalizacji Referatu ds. Ochrony Zabytków: Kraków, ul. Biskupia 18.
  7. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków - Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK.
  8. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5 500 zł do 6 500 zł brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy o pracę zawartej na czas określony.
  9. Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. "trzynastka") na warunkach określonych Ustawą z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.

 

Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:

  1. Dyspozycyjność: wymagana w godz. pracy UMK
  2. Praca przy komputerze: tak
  3. Możliwość pracy w terenie: tak (w obrębie granic administracyjnych Krakowa)
  4. Praca w soboty: nie
  5. Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie

Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.

Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 28 września 2025 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Testy kwalifikacyjne odbędą się w dniu 2 października 2025 roku o godz. 9.00  w sali Portretowej pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.  

O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.

Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. Ustaw z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

 

URZĄD MIASTA KRAKOWA

 

Plac Wszystkich Świętych 3 4

31-004 Kraków

Polska

 

O nas

Inne oferty pracodawcy

Powiadomienia o podobnych ofertach pracy:

Subskrybcja dodana pomyślnie. Prosimy o potwierdzenie subskrypcji poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany drogą mailową.
Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Najnowsze publikacje

It picnic softswiss w warszawie: 400 uczestników...

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia -...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie....

Jak wykorzystać woreczki energetyczne do poprawy...

Dla wielu osób utrzymanie koncentracji przez cały dzień pracy stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często nawet kilka kaw wypitych w trakcie obowiązków nie wystarcza, aby utrzymać odpowiedni poziom energii. W takim momencie z pomocą przychodzą...

Zarabiaj w niemczech w pełni - załatw freistellung bez...

Dostałeś zlecenie na budowie w Niemczech - świetne uczucie, nowe możliwości, lepsze zarobki. Jednak entuzjazm może szybko zniknąć, gdy z pierwszej faktury zniknie 15%. Powód? Zapłaciłeś podatek budowlany. Wystarczy jednak Freistellung, a...

Softswiss zaprasza na it picnic w warszawie: rozmowy o...

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez...

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację...

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long...

Co 4 pracownik it boi się zastąpienia przez ai

Niepewność gospodarcza, konkurencja z zagranicy i szybki rozwój sztucznej inteligencji to trzy największe zagrożenia, jakie widzą dziś pracownicy IT w Polsce. Aż 35% z nich myśli o zmianie pracy w ciągu najbliższych miesięcy, a co...