STANOWISKO URZĘDNICZE W BIURZE PRAWNYM MIEJSKIEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW W KRAKOWIE

Dodaj do ulubionych

URZĄD MIASTA KRAKOWA

Kraków (małopolskie)

Data publikacji: 01.09.2025

Do końca oferty:

Starszy specjalista (Senior)

 

URZĄD MIASTA KRAKOWA

 

Plac Wszystkich Świętych 3 4

31-004 Kraków

Polska

 

O nas

 

Inne oferty pracodawcy

Oferty rekomendowane

URZĄD MIASTA KRAKOWA

URZĄD MIASTA KRAKOWA

PREZYDENT MIASTA KRAKOWA

OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

W BIURZE PRAWNYM MIEJSKIEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW W KRAKOWIE
PL. WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH 3-4, 31-004 KRAKÓW (1 ETAT)

(NR REF: 4-SA-2025)

STANOWISKO URZĘDNICZE W BIURZE PRAWNYM MIEJSKIEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW W KRAKOWIE

Miejsce pracy: Kraków (małopolskie)

Numer referencyjny: jobs.pl

Wymagane wykształcenie: wyższe

Oferujemy:

 

  1. Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.
  2. Możliwość rozwoju zawodowego poprzez odbywanie specjalistycznych szkoleń.
  3. Zdobycie doświadczenia przy innowacyjnych projektach.
  4. Ciekawą, odpowiedzialną i pełną wyzwań pracę w przyjaznej atmosferze.
  5. Dostęp do najnowszych technologii.
  6. Terminowo wypłacane wynagrodzenie.
  7. Pracę w świetnie skomunikowanej lokalizacji.
  8. Dofinansowanie do zakupu okularów i soczewek.
  9. Zakup na preferencyjnych warunkach atrakcyjnego ubezpieczenia na życie, opieki medycznej dla pracownika oraz członka rodziny, karty MultiSport.
  10. Możliwość członkostwa w Kasie Zapomogowo-Pożyczkowej.

 

Od kandydatek/kandydatów przystępujących do naboru oczekujemy:

 

1. Wymagania niezbędne (formalne):

 

  1. Obywatelstwo polskie.
  2. Wykształcenie wyższe prawnicze lub ekonomiczne.
  3. Co najmniej półroczny staż pracy w jednostkach sektora finansów publicznych.
  4. Spełnienie pozostałych wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, określonych dla stanowisk urzędniczych.

 

*wykształcenie - w oparciu o przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia  11 października 2022 r.  w sprawie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych oraz dyscyplin artystycznych

*'staż pracy'- rozumiany jako okres zatrudnienia, do którego zastosowanie mają przepisy Kodeksu pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę, aktu powołania, mianowania, wyboru)

 

Uwaga: osoby, które nie spełnią wszystkich wymagań formalnych nie zostaną dopuszczone do udziału w prowadzonym postępowaniu.

2. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):

 

  1. Znajomość przepisów prawa regulujących tzw. obrót konsumencki.
  2. Znajomość przepisów materialnych i procedury cywilnej.
  3. Znajomość kodeksu wykroczeń i procedury w sprawach o wykroczenia w zakresie zagadnień ochrony praw konsumentów.
  4. Znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
  5. Znajomość przepisów dotyczących samorządu terytorialnego.
  6. Umiejętność prowadzenia mediacji.
  7. Umiejętność sporządzenia pism procesowych (zadanie).
  8. Znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie w stopniu komunikatywnym.
  9. Dokument potwierdzający doświadczenie zawodowe w kancelarii prawnej.
  10. Dokument poświadczający stopień niepełnosprawności lub decyzję o przyznaniu renty (niewykluczające wykonywania obowiązków na wskazanym stanowisku).

 

Uwaga: Wynik postępowania to łączny wynik z testów, rozmów kwalifikacyjnych i ewentualnej analizy dokumentów sprawdzający stopień spełnienia powyższych wymagań.

Do zakresu obowiązków wykonywanych na stanowisku będzie należało:

Zadania:

  1. Wykonywanie zadań z zakresu edukacji konsumenckiej, w tym przygotowywanie materiałów edukacyjnych i wykładowych oraz prowadzenie zajęć w szkołach publicznych.
  2. Obsługa merytoryczna zadań z zakresu ochrony konsumentów, w tym:
  • udzielanie bezpłatnych porad, informacji i pomocy prawnej w zakresie ochrony praw  i interesów konsumentów,
  • przygotowywanie wystąpień Rzecznika do przedsiębiorców oraz organów instytucji ochrony praw konsumenckich,
  • przygotowywanie pism procesowych w sprawach wytoczonych na rzecz konsumentów oraz w sprawach o ochronę interesów konsumentów, do których Rzecznik przystąpił za ich zgodą,
  • przygotowywanie wniosków o ukaranie i prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach o wykroczenia w związku z naruszeniem przez przedsiębiorców obowiązków udzielenia wyjaśnień Rzecznikowi lub ustosunkowania się do jego opinii oraz wykroczeń przeciwko konsumentom,
  • przygotowywanie dokumentów dotyczących przedstawiania sądowi powszechnemu istotnych dla sprawy poglądów w sprawach, w których rzecznik nie uczestniczy jako strona postępowania (art. 63 k.p.c.),
  • przygotowywanie wniosków i opinii w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów,
  • współpraca i przygotowywanie dokumentów związanych ze współdziałaniem Rzecznika z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów, w tym zawierania z tymi organizacjami porozumienia w zakresie zlecania prowadzenia bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego.
  1. Współpraca z merytorycznymi komórkami Urzędu Miasta Krakowa w sprawach związanych z naruszeniem praw i interesów konsumentów.
  2. Sporządzanie okresowej analizy i informacji z zakresu prowadzonych spraw.

 

 Warunki pracy i płacy oferowane kandydatkom/kandydatom:

 

  1. Pierwsza umowa o pracę zawierana jest na czas określony 6 miesięcy. W przypadku pracowniczek/pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy w jednostce samorządu terytorialnego, pracowniczka/pracownik zobowiązana/-y jest do odbycia służby przygotowawczej. Po tym okresie możliwe jest zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas nieokreślony.
  2. Wymiar czasu pracy: 1 etat, 40 godz. tygodniowo (w przypadku osób niepełnosprawnych, zgodnie z odrębnymi przepisami).
  3. Stanowisko: Referent lub Podinspektor.
  4. Miejsce pracy: Biuro Prawne MRK - Urząd Miasta Krakowa.
  5. Lokalizacja: Kraków, Rynek Podgórski 2.
  6. Informacje w zakresie dostosowania budynku dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na stronie Dostępność budynków-Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Krakowa - BIP MK.
  7. Wynagrodzenie miesięczne: wynagrodzenie zasadnicze z przedziału 5 500 - 6 500 złotych brutto oraz dodatek za wieloletnią pracę, w zależności od posiadanego stażu pracy. Wynagrodzenie, o którym mowa, zostanie ustalone na czas trwania pierwszej umowy
    o pracę zawartej na czas określony.
  8. Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. 'trzynastka') na warunkach określonych Ustawą
    z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej.

 

  Dodatkowe informacje o warunkach pracy na stanowisku:

 

  1. Dyspozycyjność: nie.
  2. Praca przy komputerze: tak.
  3. Praca w terenie: nie.
  4. Uprawnienia do kierowania pojazdem kat. B: nie.

Urząd Miasta Krakowa zachęca do kandydowania osoby z niepełnosprawnościami, które spełniają wymogi zawarte w ogłoszeniu.

Oferty składa się poprzez wypełnienie i przesłanie wyłącznie drogą elektroniczną formularza zgłoszeniowego dostępnego poniżej, w terminie do 26 sierpnia 2025 roku. Decyduje data wysłania formularza. Oferty złożone po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Testy kwalifikacyjne odbędą się w formie stacjonarnej w dniu 29 sierpnia 2025 roku o godz. 9.00 w Sali Dietla UMK, Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.

O spełnieniu wymagań niezbędnych (formalnych) i zakwalifikowaniu się do testów oraz
o terminie rozmów kwalifikacyjnych kandydatki/kandydaci będą informowani drogą elektroniczną na wskazany adres e-mailowy.

Oryginały wymaganych dokumentów należy przedstawić w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.krakow.pl oraz na tablicy informacyjnej UMK przy Pl. Wszystkich Świętych 3-4 w Krakowie.

 

 

URZĄD MIASTA KRAKOWA

 

Plac Wszystkich Świętych 3 4

31-004 Kraków

Polska

 

O nas

Inne oferty pracodawcy

Powiadomienia o podobnych ofertach pracy:

Subskrybcja dodana pomyślnie. Prosimy o potwierdzenie subskrypcji poprzez kliknięcie w link aktywacyjny wysłany drogą mailową.
Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Pracownik urzędu państwowego

Pracownik urzędu państwowego - to pracownik zatrudniony w najwyższych organach państwowych: Kancelarii: Sejmu, Senatu...

Najnowsze publikacje

It picnic softswiss w warszawie: 400 uczestników...

Pierwszy IT Picnic zorganizowany przez SOFTSWISS zgromadził blisko 400 uczestników w przestrzeni Miami Wars. Goście spędzili popołudnie na prelekcjach technologicznych, networkingu nad Wisłą oraz w specjalnej strefie partnera wydarzenia -...

Brakuje prawie 5 mln specjalistów ds. cyberbezpieczeństwa

W 2025 roku cyberprzestępczość może kosztować światową gospodarkę nawet 10,5 bln dolarów, co czyni ją jednym z najważniejszych priorytetów biznesu. To napędza zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie, jednak szacuje się, że na...

4 na 10 pracowników chce zmienić pracę

Kobiety częściej niż mężczyźni myślą o zmianie pracy. Zmianę pracodawcy planuje też blisko połowa pracowników z pokolenia millenialsów. Biorąc pod uwagę miejsce pracy o odejściu myśli też co druga osoba pracująca tylko zdalnie....

Jak wykorzystać woreczki energetyczne do poprawy...

Dla wielu osób utrzymanie koncentracji przez cały dzień pracy stanowi nie lada wyzwanie. Bardzo często nawet kilka kaw wypitych w trakcie obowiązków nie wystarcza, aby utrzymać odpowiedni poziom energii. W takim momencie z pomocą przychodzą...

Zarabiaj w niemczech w pełni - załatw freistellung bez...

Dostałeś zlecenie na budowie w Niemczech - świetne uczucie, nowe możliwości, lepsze zarobki. Jednak entuzjazm może szybko zniknąć, gdy z pierwszej faktury zniknie 15%. Powód? Zapłaciłeś podatek budowlany. Wystarczy jednak Freistellung, a...

Softswiss zaprasza na it picnic w warszawie: rozmowy o...

Pod koniec sierpnia w Warszawie będzie mieć miejsce wyjątkowe spotkanie na świeżym powietrzu, dedykowane specjalistom w dziedzinie technologii. Dokładnie 30 sierpnia w Miami Wars odbędzie się pierwszy IT Picnic, organizowany przez...

Połowa specjalistów i menedżerów podejmuje edukację...

Nauka nowych rzeczy oraz regularny rozwój kompetencji to fundament budowania silnych zespołów i utrzymywania wskaźników gospodarczych na wysokim poziomie. Postawa uczenia się przez całe życie w różnych kontekstach, czyli tzw. life-long...

Co 4 pracownik it boi się zastąpienia przez ai

Niepewność gospodarcza, konkurencja z zagranicy i szybki rozwój sztucznej inteligencji to trzy największe zagrożenia, jakie widzą dziś pracownicy IT w Polsce. Aż 35% z nich myśli o zmianie pracy w ciągu najbliższych miesięcy, a co...